بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات/1

عباسپور: اصلاح قانون انتخابات به منزله قبول تشکیک در انتخابات سال 88 است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: چرا با علم بر اینکه شورای نگهبان با این طرح مخالفت خواهد کرد وقت نمایندگان و شورای نگهبان را می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، روح‌الله عباسپور نماینده قزوین و آبیک در جلسه علنی امروز (یکشنبه 12 آذرماه) در مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: دوستان معتقدند ما ضوابط را انتخاب می‌کنیم باید از آن ها پرسید مگر ضوابط را تعیین نکرده‌اند و آیا ما می‌توانیم فراتر از قانون اساسی قانون وضع کنیم؟

وی افزود: بحث دیگر بحث سن کاندیداهای ریاست جمهوری است که معتقدم نباید بیشتر از 75 سال سن داشته باشند در این خصوص باید نیز پرسید امام خمینی (ره) با 89 سال سن نه تنها رهبري ایران بلکه رهبري كل دنیای اسلام را بر عهده داشتند پس ما باید بگوییم نباید بالاتر از 75 سال سن مسئولیت جامعه را بر عهده داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این که اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری باعث خواهد شد تا مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 زیر سوال برود ، گفت: اگر قانون انتخابات اصلاح شود این نکته برداشت خواهد شد که انتخابات قبلی ریاست جمهوری دچار تشکیک بوده و الان مسئولان می‌خواهند ساختار انتخابات را تغییر بدهند و این پیام خوبی نیست.

عباسپور با بیان این که قانون انتخابات با اصول 28، 57 ، 60، 62،‌98،99، 110، 114، 115 و 118 قانون اساسی مغایرت دارد خاطر نشان کرد: ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات به هیچ وجه قابل قبول نبوده و نقش شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: این قانون در حالی رئیس‌جمهور آینده را موظف کرده است که از نمایندگان ادوار برای صلاحیت خود امضا جمع کند که برخی از این نمایندگان در خارج از کشور هم صدا با دشمنان رجز خوانی می کنند.

اين عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: شورای نگهبان که فقیه بوده و 33 سال در تعیین رجل سیاسی دارد قطعا با چنین امری مخالفت خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در حالی که می‌دانیم شورای نگهبان با این موضوع مخالفت خواهد کرد چرا وقت نمایندگان و مجلس را با این امر بگیریم.

انتهای پیام/ب2
برچسب ها: صحن ، مجلس ، قانون ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار