فواید یوگا بر سلامت جسمی و روانی کودکان

ورزش یوگا باعث افزایش تندرستی، کاهش استرس و سلامت فیزیکی بدن کودکان می شود.

فرانک کورانیان، کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امروز کودکان برسیله تلویزیون ، بازی های کامپیوتر و ورزش های رقابتی تهییج می شوند. کودکان انعطاف پذیر و چابک هستند و یوگا به حفظ کیفیت جسمی و روانی کودک کمک می کند.

وی افزود: ترکیبی از آموزش های فیزیکی سنتی و برنامه های آموزشی به حفظ تعادل در قدرت و انعطاف پذیری کمک می کند. کودکان تکنیک های آرام سازی را یاد می گیرند و اطمینان و اعتماد به نفس را از طریق تمرین یوگا کسب می کنند. یوگا در حفظ سلامت استخوان ها و تقویت عضلات مفید است.بیساری از متخصصان یوگا معتقد هستند که اصول یوگا باعث حفظ تعادل در هورمون ها و ساخت آنتی دوت جهت مخاطرات بلوغ می شود.

کورانیان تصریح کرد: یوگا به کودکان در انجام تنفس های طبیعی، افزایش ظرفیت ریوی و پرشدگی کامل آنها، داشتن بدن سالم و قوی از طریق تمرین های عملکرد و انعطاف پذیری جهت آرام سازی ذهنشان کمک می کند.

این کارشناس ارشد پرستاری اظهار کرد: با یوگا هر کودکی می تواند احساس قدرت، موفقیت ، اعتماد به نفس مثبت پیدا کند و در نهایت باعث افزایش تندرستی، کاهش استرس و سلامت فیزیکی بدن می شود. /ح

برچسب ها: یوگا ، کودکان ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار