عدم تحقق 80درصدي بودجه دولت از محل فروش اموال مازاد دستگاههای اجرایی

در سالهای گذشته تنها7 تا 20درصد از درآمد هاي سازمان جمع آوري فروش اموال تمليکي محقق شده است.

اردشیر محمدی، مدیر عامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تملیکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: در بحث فروش اموال بیش از 73 میلیارد تومان کالا به مرحله فروش رسيد که نسبت به مدت زمان مشابه با رشد 50 درصدي مواجه بوده است. 

محمدي تصريح کرد: در اموال غیرمنقول 23 میلیارد تومان برآورد شده و انتظار می رود تا پایان سال جاری حداقل به 200 میلیارد تومان برسد که رشد بالای 70 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل را داشته باشد.

وی ادامه داد: عدد در بودجه چندان اثرگذار نیست ما در سند راهبردی پیش بینی کردیم که سازمان بتواند اثرگذار در اقتصاد کشور بعنوان یکی از تامین کنندگان مالی باشد  که با اقدامات صورت گرفته در سال 92 آماده حرکت پرشتاب خواهیم بود.

 مدیر عامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تملیکی ياد آور شد: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یک سازمان تخصصی و حرفه ای در تعیین تکلیف اموال منقول و غیرمنقول که براساس قانون که به تصرف املاک دولت در می آید و بعنوان نماینده دولت و حاکمیت اقدام می کند.

محمدی تاکید کرد: بیش از 80 درصد بودجه دولت از محل فروش اموال مازاد دستگاههای اجرایی در سالهای گذشته محقق نشده است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده صحیح و بهینه از اموال دولت افزود: برای بهره وری بالاتر از اموال مازاد دولت همه ساله در بودجه سالانه بخشی از درآمد دولت از محل فروش اموال مازاد دستگاههای اجرایی پیش بینی می شود که در سالهای گذشته تنها7 تا 20درصد از درآمد هاي پيش بيني شده محقق شده است. 

محمدی اضافه کرد: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به لحاظ تخصص و حرفه می تواند در این بخش هم تولیت این مسئولیت را بپذیرد و هم به اقتصاد کشور کمک کند.

مدیر عامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تملیکی در توضیح علت عدم توفیق دستگاههای اجرایی در تبدیل اموال مازاد خود افزود: عزم و باور همگانی یا فرهنگی در دستگاه های اجرایی است بنابراين امروز در واقع فروش این اموال برای مدیران آیا نقطه قوت است یا ضعف؟!
بیشتر از دست دادن منابع و امکانات بعنوان نقطه ضعف تلقی می شود و ما فرهنگ آن را تغییر دادیم که یک نقطه قوت برای مدیران محسوب می شود.

وی تاکید کرد: فروش اموال مازاد منقول و غیر منقول نیازمند تخصصی است که عموما سازمانها از آن برخوردار نیستند و با توجه به اینکه مسئولیت تعیین تکلیف اموال مازاد دولت بین دستگاههای اجرایی توزیع شده است موجب می شود که این مسئولیت بصورت جدی پیگیری نشود .

مدیر عامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي در ادامه افزود: سازمان اموال تملیکی تنها سازمان تخصصی در بدنه دولت است که تجربه، مکانیزم، قوانین و زیر ساختهای لازم برای تمرکز فروش اموال مازاد دولت را دارد و مي تواند نقش موثری در اين زمينه داشته باشد./س

برچسب ها: در آمد ، تملیکی ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار