در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان شهيد بهشتي:

قشقاوي سوالات را پاسخ داد نوبت به کواکبيان نرسيد

حسن قشقاوي و مصطفي کواکبيان امروز بعد از ظهر در دانشگاه شهيد بهشتي به سوالات دانشجويان پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران حسن قشقاوي معاون کنسولي وزير امور خارجه و مصطفي کواکيبان دبيرکل حزب مردم‌سالاري که براي مناظره حول محور سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران به دانشگاه شهيد بهشتي آمده بودند در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان شرکت کردند.

ابتدا قشقاوي در پاسخ به سوال‌هاي يک دانشجو مبني بر اينکه آيا دولت سوريه، مردم سوريه نمي‌خواهند؟ جنبش‌عدم‌تعهد چه دستاوردي براي ما داشت؟ و بحث هولوکاست چه ربطي به سياست خارجي ما دارد اظهار داشت: دولت سوريه رفراندوم برقرار کرد و مردم سوريه با راي خود بر مشروع بودن دولت اين کشور صحه گذاشتند حالا من از شما سوال دارم، آيا اوپوزيسيون سوريه رفراندم برپا کردند که مردم دولت را مي خواهند يا نه؟

وي در پاسخ به سوال دوم گفت: دستاورد جنبش عدم تعهد به تحريم‌ها ربط ندارد؛ چرا که 32سال است در تحريم هستيم. لذا مسئله تحريم‌ها به انرژي هسته‌اي و غيره مربوط نمي‌شود.

معاون کنسولي وزير امور خارجه با اشاره به نقض حقوق بين‌المللي توسط آمريکا در قبال ايران ياد آور شد: يکي از موارد نقض مودت کنسولي بين ايران و آمريکا در سال 1956 بوده و ديگر نقض عمل نکردن به بيانيه الجزاير است.

قشقاوي در پاسخ به سوال دانشجويي در رابطه با راي مثبت لبنان به قطع نامه هسته‌اي عليه ايران کواکبيان را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقاي کواکبيان بنده با حضور در کميسيون امنيت ملي به شما متذکر شده بودم که از همان موقع آقاي صالحي از طريق تماس تلفني با وزير خارجه لبنان اين مسئله را به آنها گوش زد کردند؛ لذا آنها در پاسخ گفتند که ما مسئله هسته‌اي ايران را به رسميت شناخته و آن راي مثبت از طريق جرياني که به دولت لبنان مربوط نيست داده شده است، پس چرا شما با طرح اين مسائل تشکيک مي‌کنيد؟

معاون کنسولي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري مبني بر اينکه دستاورد کمک 13 ميليارد دلاري به غزه چه بوده و اينکه چرا رئيس جمهور برزيل به استقبال احمدي‌نژاد نيامده تصريح کرد: صحبت شما را در مورد کمک 13 ميليارد دلاري به غزه را تاييد نمي‌کنم.

وي خطاب به کواکبيان گفت: جناب کواکبيان شما چرا در مناظره با آقاي متکي که در برنامه ديروز، امروز و فردا مطرح شد بحث استقبال نکردن رئيس جمهور برزيل از احمدي‌نژاد را پيش کشيديد که براي شما مفصل توضيح دادند که در اجلاس‌هاي بين المللي از 40 يا 50 کشور دعوت به عمل مي آيد و رئيس جمهور ميزان نمي‌تواند به استقبال تمامي ميهمانان برود، لذا رئيس جمهور برزيل فقط توانست به استقبال 8 مهمان خود رفته و متاسفانه در آن زمان نتوانست با رئيس جمهور ما ديدار کند.

گفتني است،  حسن قشقاوي به منظور شرکت در جلسه شوراي معاونين وزارت خارجه جلسه را ترک و لذا فرصتي براي طرح سوال دانشجويان از مصطفي کواکبيان باقي نماند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار