سرخط مهمترين خبرهاي سياسي روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران

تاكيد مجلس بر حمايت از توليد ملي در جلسه غير علني، دفاع صريح كوچك زاده از مرتضوي، اعلام آمادگي تيم اقتصادي مجلس براي همكاري با دولت در ساماندهي ارز، انتقاد لاريجاني از نامه تشكر نمايندگان به رئيس‌جمهور، تحویل نخستین مسکن بازسازی شده زلزله تا 6 روز دیگر، ابهام‌زدايي نبوي درمورد کناره‌گيري‌اش از شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين، جنبش دانشجويي ابقاي مرتضوي را نمي‌پذيرد، صدور حكم متهمان پرونده اختلاس بيمه طي مهرماه و... مهمترين عناوين خبري امروز پنجشنبه گروه سياسي را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري گروه سياسي به رويداهاي مختلفي اختصاص داشت و امروز هم موج واكنش‌ها و تجمعات عليه فيلم موهن آمريكايي اسرائيلي و هتاكي سازندگان این فيلم به پيامبر اعظم(ص) همچنان ادامه داشت.

سرخط مهمترين عناوين خبري گروه سياسي:

عضو کميسيون امنيت ملي:

**تاكيد مجلس بر حمايت از "توليد ملي" در جلسه غيرعلني/ قول دولت براي بهبود شرايط بازار ارز


عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به نشست غير‌علني امروز مجلس گفت: نمايندگان‌ در اين نشست مشترک، ميان دولت و مجلس بر لزوم توجه ويژه دولت بر بحث حمايت از "توليد ملي"به عنوان حلقه مفقوده توجهات دولت تاکيد کردند.

در قالب تذكر آيين‌نامه‌اي صورت گرفت؛

**دفاع صريح کوچک‌زاده از مرتضوي

مهدي كوچك‌زاده گفت: بنده با افتخار اعلام می‌کنم که زیر نامه‌ای که تلاش‌های قاضی "مرتضوی" را ستایش کرده بود، امضا کردم و جزو 164 امضا کننده بودم؛ ما 164 نفر با افتخار امضا و حمایت کردیم از کسی که رسانه‌های دوم خردادی فاسد که این مملکت را می‌خواستند به فنا ببرند را طبق قانون محاکمه کرد و به مجازات قانونی رساند.

مصري مطرح كرد

**اعلام آمادگي تيم اقتصادي مجلس براي همكاري با دولت در ساماندهي ارز


سخنگوي هيات رئيسه مجلس با اعلام آمادگي تيم اقتصادي مجلس براي همكاري با دولت در ساماندهي ارز گفت: انتظار مجلس اين است كه راهكار اجرايي توسط دولت ارائه شود و اگر نياز به قانون است، مجلس آن را تصويب كند.

در واكنش به نامه قدرداني نمايندگان از مرتضوي

**توكلي: هيئت‌رئيسه از آبروي مجلس دفاع كند/ لاريجاني: با دستگاهي كه نامه را با عنوان ديگري منعكس‌كرده، برخورد مي‌كنيم

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه تشكرآميز برخي نمايندگان در خصوص سعيد مرتضوي گفت: با دستگاهي كه اين خبط را كرده كه افرادي را بفرستند تحت عنوان ديگري امضا بگيرند و تحت عنوان ديگري منعكس كنند، برخورد مي‌كنيم.

در پاسخ به تذكر پيرموذن صورت گرفت

**انتقاد لاريجاني از نامه تشكر نمايندگان به رئيس‌جمهور

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه تشكر برخي نمايندگان به رئيس‌جمهور گفت: جمع‌‌کردن این گونه نامه‌ها کار درستی نیست چرا که مجلس باید در مسائل مهم بین‌المللی و داخلی کشور اظهارنظر کند.

نيکزاد خبر داد

**تحویل نخستین مسکن بازسازی شده زلزله تا 6 روز دیگر

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نخستین واحد بازسازی شده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تا شش روز آینده آماده تحویل می‌شود.

حجت‌الاسلام شجوني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

**حمايت از ناطق منوط به نظر آيت‌الله مهدوي کني است/يا مستقل مي‌آييم يا در نقش تاييد کننده کانديداها

عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: پس از انتخابات رياست جمهوري 88 ناطق نوري در جامعه روحانيت حضور پيدا نکرده است و حمايت از وي در انتخابات يازدهم منوط به طرح در صحن جامعه روحانيت و نظر آيت الله مهدوي کني است.

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد

**ابهام‌زدايي نبوي درمورد کناره‌گيري‌اش از شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ترجيح مي‌دادم افرادي جوانتر و با انرژي بيشتري وارد شوند، چرا که فرصت اينکه در شوراي مرکزي حزب فعال باشم را ندارم.

فومني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

**بزودي كانديداي طلايي اصلاح‌طلبان معرفي مي‌شود/ شك نكنيد فرد مورد نظر چهره‌اي جديد است


دبيركل جبهه مردمي اصلاحات ضمن تاكيد بر ضرورت نقد جريان اصلاحات گفت: انتقادات زيادي به اصلاحات وارد است؛ اين موارد بايد آسيب‌شناسي شود و مدت‌هاست كه بر ضرورت يك بررسي موشكافانه در جريان اصلاحات تاكيد كرده‌ايم.

گل‌صنم‌لو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

**جنبش دانشجويي ابقاي مرتضوي را نمي‌پذيرد

معاون سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد با تاكيد بر اينكه وزرا و معاونين رياست جمهوري بايد در برابر قانون يكسان باشند، گفت: رئيس جمهور بايد پاسخگوي اين امر باشد.

قشقاوي خبر داد

**تشکيل ستاد ویژه برای اتباع ایرانی در کانادا/ ایجاد مکانیزم جدید براي لغو ویزا در فرودگاه‌های کشور


معاون امور مجلس و کنسولی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات اتباع خود در کانادا ستاد ویژه‌ای را تشکیل می‌دهد.

آيت‌الله اراكي در برنامه گفتگوي ويژه خبري پيبشنهاد داد

**ضرورت تشكيل ارتش اسلامي بين‌المللي براي دفاع از فلسطين

دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: مسئله فلسطين بايد به عنوان اولويت جهان اسلام مطرح شده و رهبران جهان اسلام بايد با تشكيل ارتش اسلامي بين‌المللي دفاع از قدس شريف جدي بگيرند و آن را به عنوان مهمترين مسئله دنياي اسلام مطرح كنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در واكنش به فيلم موهن:

**هزینه چنین توهین‌هایی برای اهانت‌‌کنندگان و حامیان آنها بسیار سنگین خواهد بود

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه خواستار اعتراض یکپارچه کشورها و دولت‌های اسلامی نسبت به حادثه اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) شد و گفت: ملت‌های مسلمان و نخبگان و بویژه دولت‌های اسلامی باید با اعتراض یکپارچه نسبت به اقدام موهن اخیر نشان دهند که هزینه چنین توهین‌هایی برای اهانت‌‌کنندگان و حامیان آنها بسیار سنگین خواهد بود.

قاضي مدير خراساني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

**حكم متهمان پرونده اختلاس بيمه مهرماه صادر مي‌شود


قاضي پرونده اختلاس بيمه ايران گفت: بخشي از احكام متهمان اين پرونده صادر شده و در مورد ساير متهمان نيز طي مهرماه تصميم گيري مي‌شود.

فرمانده کل قوا در جمع نیروهای مسلح منطقه شمال و خانواده‌های آنان:

**عمیق‌شدن ریشه‌ها و استحکام بدنه نظام از نشانه‌های پیشرفت مشهود/ جمهوری اسلامی به برکت حضور مردم حرف هیچ ابرقدرتی را قبول نمی‌کند


رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند: امروز هم جمهوری اسلامی به برکت حضور مردم در صحنه، حرف و خواست هیچ ابرقدرتی را قبول نمی‌کند و تنها براساس مصلحت کشور و ملت تصمیم می‌گیرد ولو اینکه همه قدرتهای عالم از این تصمیم خشمگین شوند.

گزارش باشگاه خبرنگاران از عوامل پشت پرده يك ديدار نافرجام

**ليلي پورزند كيست و چه ارتباطي با آلن اير دارد؟! + تصوير

درست چند روز مانده به سفر دبير كل سازمان ملل متحد براي شركت در اجلاس تهران بود كه نامه‌اي با امضا جمعي از فعالان سياسي خارج از كشور به بان كي مون ارسال شد و در اين نامه از او درخواست شده بود تا با سران خائن فتنه در تهران ديدار و گفتگو داشته باشد، نقشه‌اي كه البته هيچ گاه عملي نشد.

"انتهاي پيام"/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار