در پژوهشگاه رويان كليد خورد؛

انجام 40 کارآزمایی بالینی در زمينه سلول هاي بنيادي

در سال 83 اولین کارآزمایی در زمینه سلول های بنیادی کلید خورد و در حال حاضر 40 كار آزمايي باليني ديگر در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر حمید گورابی رئیس پژوهشگاه رویان صبح امروز در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل با بیان این مطلب اظهار داشت: موضوع سلول های بنیادی منشعب از دانش و فناوری تولید مثل است که با درمان های ناباروری کار را شروع کرده و از این دانش در زمینه های جنین شناسی سلولی و ژنتیک پزشکی زنان و مردان و تمام شاخه هایی که با این علم در ارتباط بودند استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه در سال 79 به پیگیری سه پروژه پرداختیم اذعان داشت: یکی از این سه پروژه سلول های بنیادی یکی از سه پروژه ای بود که در سال 82-81 با رسیدن به تولید رده های سلولی سلول های بنیادی جنینی آن را پیگیری کردیم اما هنوز در مورد سلول های بنیادی جنینی در دنیا درمانی حاصل نشده و به دیگر سلول های بنیادی باید توجه بیشتری شود.

دکتر گورابی با اشاره به اینکه با وجود بودجه های محدود توانستیم عرصه های جدیدی را در این زمینه پیگیری کنیم گفت: صرفا به تولید علم و مقاله نپرداخته و در سال 83 اولین کارآزمایی را در زمینه سلول های بنیادی انجام دادیم به طوری که هم اکنون حدود 40 کارآزمایی بالینی در این مجموعه در دست انجام است.

وی خاطر نشان کرد: باید بتوانیم یک مرجعیت علمی در دنیا پیدا کنیم و این صرفا یک شعار نبوده و باید توان علمی موجود می توانیم به آن دست یابیم.

وی اذعان داشت: هدف از برگزاری این همایش این است که بدانیم چه کارهایی در زمینه سلول های بنیادی انجام شده و چه کارهایی انجام خواهد شد و استانداردهای ما در تولید این نوع سلول ها چیست و با چه بیماری هایی در این زمینه مواجه هستیم./ع2

برچسب ها: پژوهشگاه ، سلول ، بنیادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار