رییس بخش کودکان بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی کشور:

درمان بیماران خارج از کشور در "بانک سلول های بنیادی ایران"/توسعه بیشتر بانک نیازمند حمایت های وزارت بهداشت و دولت

70درصد بیماران در معرض مرگ کشور با پیوند سلول های بنیادی درمان می شوندکه این بانک با ارتباط گیری با بیماران خارج از کشور توانسته 10 بیمار خارجی را درمان کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر امیرعلی حمیدیه رییس بخش کودکان بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی کشور گفت: پیوند "سلول های بنیادی" فقط برای بیمارانی استفاده می شود که شانس زنده ماندن آنها از روش های درمانی دیگر صفر است و پیوند سلول های بنیادی می تواند جان آنان را نجات دهد.
 
وی تاکید کرد استفاده از این روش درمانی فقط برای بیماری های مرگ آور حتمی از جمله بیماری های سرطان، "تالاسمی" ماژور(شدید)، نقص ایمنی و بیماری های متابولیک ارثی، امکان پذیر است.
 
رییس بخش کودکان بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی با اشاره به اینکه این بانک از حدود سه سال پیش ایجاد شده است، اظهار داشت: چهار هزار نفر طی این سه سال از خدمات این بانک استفاده کرده اند.
 
حمیدیه افزود: همچنین با ارتباط گیری این بانک با خارج از کشور، 10 بیمار کشورهای خارجی نیز از طریق بانک سلول های بنیادی ایران، درمان شدند.
 
وی یادآور شد فقط 27 کشور دارای بانک سلول های پیوندی هستند که ایران نیز جزو آنها است و در حقیقت تنها بانک سلول های بنیادی خاورمیانه و منطقه مدیترانه شرقی (شامل 22 کشور) به شمار می رود.
 
رییس بخش کودکان بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی اظهار داشت: برای توسعه این بانک نیازمند حمایت های مالی دولت و وزارت بهداشت هستیم چراکه هر کدام از آزمایش های مربوط به سلول های بنیادی، قیمت گزافی دارد.
 
حمیدیه ادامه داد: از سوی دیگر مردم باید بصورت داوطلبانه (همانند اهدای خون) ، عضو این مرکز شوند.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون 14 هزار نفر از هموطنان عضو بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی شدند، خاطرنشان کرد علاقمندان به عضویت در این بانک می توانند به وب سایت بانک اطلاعات اهداکنندگان سلول های بنیادی به نشانی http://iscdp.tums.ac.ir/fa مراجعه کنند.

سن بین 18 تا 55 سال، سلامت جسمی، نداشتن سابقه ابتلا به سرطان، نداشتن ابتلا به بیماری قلبی شدید، آلوده نبودن به ویروس ایدز HIVو هپاتیت، مبتلا نبودن به بیماری های اتوایمیون (خود ایمن) و مبتلا نبودن به آسم شدید از جمله شرایط عضویت در این بانک به شمار می رود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار