رحيمي درگذشت شاهرخ اورامي را تسليت گفت

معاون اول رييس جمهور در پيامي در گذشت شاهرخ اورامي، هنرمند و شاعر نامدار کردستاني را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم و مردم شريف کردستان تسليت گفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، معاون اول رييس جمهور در پيامي در گذشت شاهرخ اورامي، هنرمند و شاعر نامدار کردستاني را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم و مردم شريف کردستان تسليت گفت.


متن کامل پيام محمدرضا رحيمي بدين شرح است:
 
با اندوه و دريغ واقعه تلخ درگذشت شاعر سرودهاي آييني و سراينده نغمه‌هاي ولايي شاهرخ اورامي را به سوگ مي‌نشينيم و برسفر بي بازگشت او در شب رحلت پيامبر اکرم(ص) و کريم اهل بيت(ع) اشک ماتم مي‌افشانيم . از دست دادن شاهرخ اورامي براي شيفتگان نبي اکرم و عاشقان اهل بيت و جمله اصحاب فرهنگ و ادب خسارت بار است . دفتر پربرگ و بار حيات او مشحون از عطرهاي نوراني عشق به آيين وحدت بخش اسلام و شوق اتحاد و يگانگي مسلمانان بود. در گذشت او آرزوهاي بسياري را به خاک سپرد و ديدگان و دلهايي را که به اشعار شعرا اميد بسته بودند به اشک و خون نشاند، اما راه حقيقت سامان آن شاعر فرزانه توسط ياران و شاگردان آن عزيز پيموده خواهد شد.
 
اميد دارم که حبيب خلق عالم(ص) و اهل بيت او پاداش مهر و معرفت اورامي را با فضل و کرم به وي برگردانند و سايه بلند شفاعت خويش را بر وجود نازنين او بگسترانند. اين ضايعه اندوه بار را به خانواده، بازماندگان ، دوستان و مردم عزيز و شريف کردستان صميمانه تسليت مي‌گويم و از خداوند متعال مي‌خواهم که رحمت و مغفرت واسعه خود را بر وي نثار و او را با رسول مهربانيها و فرزندان پاک و مطهرش محشور فرمايد.
 
محمدرضا رحيمي
 
شاهرخ اورامي هنرمند و شاعر کردستاني متخلص به ماموستا اهون متولد 1332 شهرستان سنندج بود که پنج‌ شنبه شب هفته گذشته در سن 59 سالگي به دليل ايست قلبي در بيمارستان توحيد سنندج درگذشت و روز جمعه در بهشت محمدي اين شهر به خاک سپرده شد.
 
از جمله آثار منتشر شده اين شاعر کردزبان مي توان به «تولاي علي(ع) در فرهنگ کردهاي اهل سنت جهان»، «شعاع مهر حسين (ع)»، «ديوان شعر کردي فاطمي و علوي»، «تولاي حسين (ع) در ادب اهل تسنن»، «مهر رضوي در آئينه ادباي کرد» و «ترا من دوست دارم را چه کردي؟» اشاره کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار