درد سرها پاک کردن تاتو!

به گفته یک متخصص پوست و مو پاک کردن تاتو باید زیر نظر متخصصین این حرفه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ این روز ها تاتو ابرو بسیار شایع شده است اما بسیاری از افرادی که تاتو انجام می دهند خواستار پاک کردن آن بعد از مدتی هستند.

عمده ترین علت این خواسته پشیمان شدن فرد است دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  افراد عمدتاً به دلیل واکنش های آلرژیک که شامل قرمزی، تورم و خارش در ناحیه تاتو شده است و یا عدم تطابق طرح با طرح ایده آل شان پشیمان شده و خواستار پاک کردن تاتو می شوند.

وی با اشاره به این که می بایست پاک کردن تاتو زیر نظر متخصصین پوست و مو و در مراکزی که تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند صورت بگیرد. گفت: متاسفانه بیشتر افرادی که خواهان پاک کردن تاتو هستند به مراکز غیر تخصصی که عمدتاً سالن های آرایشی هستند مراجعه می کنند.

باریک بین با بیان این که در این مراکز برای پاک کردن تاتو از رنگ های هم رنگ پوست استفاده می شود گفت: این کار، پاک کردن به وسیله لیزر را دو چندان مشکل می کند هنگام پاک کردن این رنگ ها توسط لیزر گاه تغییر رنگ صورت می گیرد وضعیت از آن چه بوده بدتر می شود.

دکتر باریک بین افزود: به وسیله لیزر کیوسویچینگ امکان پاک کرد تاتوهایی که سیاه رنگ، آبی رنگ و قهوه ای تیره هستند امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از موهای خود فرد به منظور کاشت ابرو و همچنین استفاده از دارو های موضعی تقویت ابرو از روش های جایگزین تاتو هستند که در این حالت ابرو ها نمای طبیعی تری نیز خواهند داشت.
 
باريک بين افزود: بهتر است افرادي که اصرار به استفاده از تاتو دارند، از تاتوهاي هاشوري که رنگ کمتر و نماي طبيعي تري دارد استفاده کنند.
 
وي ادامه داد: پاک کردن اين گونه تاتوها نيز به دليل اينکه غلظت رنگ استفاده شده کمتري دارند،راحت تر است.
برچسب ها: تاتو ، پاک کردن ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
من ابرومو تاتو کردم الان هم پشیمانم میخمام پاک کنم ایا پک کنم بعدن دیده نمیشه رنگ تاتوم قهوه یه
آخرین اخبار