مسئول استانهاي ستاد برنامه‌های دهه فجر خبر داد

افتتاح بیش از 17 هزار پروژه عمرانی، کشاورزی و خدماتی در ایام الله دهه فجر

مسئول کمیته امور استانها ستاد دهه فجر گفت: بیش از 17 هزار پروژه عمرانی، کشاورزی و خدماتی در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، نصرت‌الله لطفی مسئول کمیته امور استان‌ها در سومین روز از نشست مطبوعاتی اعلام برنامه‌های دهه فجر که صبح امروز برگزار شد،  اظهار داشت: در راستای بزرگداشت ایام الله دهه فجر آن چه امسال به عنوان سیاست‌های مکمل در برنامه‌ها قرار داده‌ایم این است که به تمامی استان‌ها با تاکید به اهمیت بزرگداشت این ایام دستوراتی را ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور گفت: دهه فجر امسال از ویژگی خاصی به دلیل تحریم و فشارها و مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه شده‌اند برخوردار است لذا این اولین حماسه حضور مردمی است که پس از فشارهای استکبار رخ می‌دهد و حضور مردم دفاع از ارزش و کیان اسلامی و پاسخ کوبنده به ایادی استکبار است.

لطفی در تشریح دومین ویژگی دهه فجر امسال بیان کرد: اگر بخواهیم به تحریم‌ها پاسخ کوبنده بدهیم، باید نمود عینی آن در راهپیمایی 22 بهمن به وقوع بپیوندد.

وی با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر با هفته وحدت تصریح کرد: همزمانی استقبال از دهه فجر با هفته وحدت می‌تواند منجر به نشاط و شور و همدلی همگانی در سراسر کشور شده و این ایام را با شکوهتر از قبل برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: نباید به کارها و برنامه‌های تکراری اکتفا کنیم بلکه برای پاسخ دادن به استکبار لازم است که برنامه‌های مبنایی و تبیینی برای آشنایی نسل جدید با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب تدارک ببینیم و از کارهای ظاهری بپرهیزیم.

وی در تشریح تدوین برنامه‌های دهه فجر از سوی کمیته امور استان‌ها گفت: 700 کمیته استانی متشکل از نهادها ، ارگان‌های فرهنگی، خدماتی و تشکل‌های مردمی از چند ماه قبل مشغول به کار شدند که در کنار این کمیته‌ها 410 ستاد شهرستان ،9167 شهر، 999 ستاد بخش در امر برگزاری دهه فجر مشغول برنامه ریزی هستند که این مجموعه کل مدیران و مسئولان کل کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه استقبال از دهه فجر گفت: پنجم تا 11 بهمن(هفته وحدت) فرصت بهره‌برداری از برنامه‌های تدوینی است.

معاون حقوقی امور مجلس و استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌های دهه فجر تهران را این گونه بازگو کرد: مجموعه سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف به مدت یک هفته در مرقد امام (ره) با نثار گل و ادای احترام به روح ملکوتی حضرت امام(ره) حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اعزام سخنران به مراکز استان‌ها از تهران هماهنگ شده که در حال دعوت از شخصیت‌های ملی هستیم .

لطفی اظهار داشت: اقلام تبلیغاتی از جمله 7 میلیون پوستر و تراکت تبلیغاتی است که در هفته جاری به مجموعه استان‌ها ارسال می‌شود.

وی در تفکیک برنامه‌های استانی و شهرستانی گفت: برگزاری مراسم شهرستان‌ها در طول دهه به صورت غیرهمزمان و هم چنین دهها هزار برنامه عمومی و تخصصی استان‌ها در این ایام تدوین و پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه ویژه ورود به بزرگداشت یوم الله دهه فجر عنوان کرد: در سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن در تاریخ 12 بهمن ماه ساعت 9 صبح در کل کشور برنامه مطلوب خواهیم داشت و هم چنین گلبانگ انقلاب در کلیه مدارس کشور راس ساعت 9 و 33 دقیقه نواخته می‌شود.

وی به سه برنامه ویژه در تهران اشاره کرد و گفت: در 12 بهمن ماه راس ساعت 9 و 33 دقیقه در فرودگاه مهرآباد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنرانی می‌پردازد و هم چنین از ساعت 9 تا 11 در مراسمی با سخنرانی یکی از سران قوا در مرقد حضرت امام خمینی (ره) و مراسم ویژه دیگری در کنار مزار شهدای 17 شهریور و جایگاه جلوس حضرت امام در سال 57 تدوین شده است.

مسئول کمیته استان‌ها به دو برنامه در شهرستان در این روز اشاره کرد و افزود: مراسم ویژه گلباران و ادای احترام در زادگاه حضرت امام در شهرستان خمین و مکمل آن  در بیت واقعی امام در شهرستان قم که به نام بیت انقلاب نام گذاری شده اجرا می‌شود.  

وی در تشریح دیگر برنامه‌ها بیان کرد: برگزاری میهمانی لاله‌ها، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در پنج شنبه 19 بهمن همزمان با روز نیروی هوایی، نور افشانی و طنین الله اکبر شامگاه شنبه 21 بهمن و نهایتا راهپیمایی حماسی یوم الله 22 بهمن از دیگر مراسم تدارک دیده براي این ایام است.

وی تاکید کرد: برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی را در سطح وسیع در سراسر کشور خواهیم داشت و هم چنین مسابقات فرهنگی ورزشی نیز برگزار می‌شود.

مسئول کمیته استان‌های ستاد دهه فجر با اشاره به نماد 34 در بزرگداشت انقلاب اسلامی گفت: نماد ظاهری مراسم دهه فجر امسال در 34 استان، 34 جشن و هم چنین 34 محله در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: از جمله فعاليت‌هاي نمادین دیگر شست و شوی کامل مرقد حضرت امام خمینی(ره) توسط بسیجیان کاشان با گلاب ناب کاشان است.

لطفی به برنامه‌های بین‌المللی تدوین شده اشاره و اظهار داشت: دو همایش با عنوان طلایه داران حجاب و عفاف با حضور 150 مهمان خارجی در روز 14 بهمن در دانشگاه اصفهان و همایش بین‌المللی ادیان 17 بهمن ماه در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

مسئول کمیته امور استان‌های ستاد دهه فجر خاطر نشان کرد: در ایام دهه فجر بیش از 75 هزار عنوان مراسم در سطح کشور پیش‌بینی کرده‌ایم و بیش از 17 هزار برنامه پروژه عمرانی، کشاورزی و خدماتی را در این ایام شاهد خواهیم بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دهه ، فجر ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار