جزییات و شرایط خروج موقت دانشجویان مشمول از کشور اعلام شد

سازمان وظیفه عمومی جزییات و شرایط خروج موقت دانشجویان از کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، جزییات و شرایط خروج موقت دانشجویان مشمول از کشور اعلام شد.

براساس مقررات سازمان وظیفه عمومی و ضوابط دانشگاه اعم از مقررات آموزشی و سایر ضوابط دانشجویان مشمول دانشگاه می‌توانند با ارائه درخواست به محل تحصیل و دریافت یکی از فرم‌های خروج از کشور برای مدت معین با ارائه فرم به سازمان وظیفه عمومی یا معاونت وظیفه عمومی استان ها و دوایر ذی‌ربط با پرداختن وثیقه مربوطه (به وظیفه عمومی) به خارج از کشور مراجعه کنند.

شرایط مهم برای خروج از کشور چیست؟

1-مشمولان برای خروج موقت از کشور باید فاقد غیبت باشند و وضعیت تحصیلی مشخص داشته باشند هم چنین در سنوات ارفاقی مازاد بر سنوات مجاز تحصیل نباشند.
2-مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیلان به پایان نرسیده باشد و دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند برای مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارند.
3-متقاضیان مشمول باید درخواست (فرم) مجوز خروج موقت از کشور را از دانشگاه مربوطه ارائه کنند.

میزان وثیقه خروج از کشور چه قدر است؟

میزان وثیقه خروج از کشور مشمولان متناسب با اهداف و علت سفر متفاوت است:

1-سفر زیارتی به کشورهای عراق و عربستان مبلغ پنج میلیون ریال وجه نقد و تعهده اشخاص به مبلغ 15 میلیون تومان
2-سفر علمی مبلغ 50میلیون ریال و سفر نیمه علمی 80میلیون ریال
3-سفر غیرعلمی به تمامی کشورها و از جمله سوریه مبلغ 150میلیون ریال است برای سفرهای غیرعلمی گواهی تنظیمی توسط دانشگاه به عنوان معاونت وظیفه عمومی استان به منزله گواهی اشتغال به تحصیل است و بررسی اقدام در خصوص صدور مجوز خروج به عهده وظیفه عمومی است.

مدت خروج از کشور چه قدر است؟

مدت خروج از کشور دانشجویان مشمول برای هر یک از انواع سفرها مختلف است:

1-مدت خروج برای سفرهای مطالعاتی:
حداکثر شش ماه برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و یک سال برای دوره دکترای تخصصی (PH.D)
2-مدت خروج برای سفرهای زیارتی-سفرهای علمی و نیمه علمی:
حداکثر 30روز و در مورد سفر حج واجب مدت خروج حداکثر 45روز است.
3-مدت خروج برای سفرهای غیرعلمی:
این مجوز خروج شامل سفر به تمامی کشورها از جمله سوریه حداکثر 20روز است.

دفعات مجاز خروج از کشور

دفعات خروج دانشجو از کشور در هر نیم سال دو بار بدون توجه به نوع سفر است به جز سفرهای ورزشی که به استناد نامه دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و اداره کل تربیت بدنی انجام می‌شود مشروط بر این که مدت سفر همزمان نبوده و فاصله اتمام سفر اول تا شروع سفر دوم بلافاصله نباشد.

چگونه کار خروج از کشور را شروع کنیم؟

1-اگر جزو آن دسته‌ای از مشمولانی هستید که می‌خواهید برای یک سفر کوتاه مدت زیارتی و یا تفریحی از کشور خارج شوید و نمی دانید چه کارهایی باید انجام دهید این قسمت از گزارش به کار شما می‌آید اول از همه باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از شرایط خروج از کشور حتما باید دانشجو باشید و در حال استفاده از معافیت تحصیلی خود باشید و یا در زمان مجاز فارغ التحصیلی خود به سر ببرید.

2-در قدم اول باید به قسمت امور مشمولین دانشگاه خود مراجعه و فرم درخواست خروج از کشور را پر کنید یادتتان باشد در همین مرحله اول باید تاریخ سفر و مدت زمان سفر خود را مشخص و آن را در فرم ذکر کنید نظام وظیفه برای همین تاریخ ابراز شده توسط شما مجوز خروج صادر می‌کند (اگر به سفر زیارتی می‌روید حتما باید معرفی نامه از تور زیارتی خود را به همراه داشته باشید)پس از دست به دست شدن این برگه از امضا گرفتن از تمامی مسئولان دانشگاهی (از نگهبانی تا رئیس دانشکده) باید به وزارت علوم یا مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه و چند امضا هم از آن‌جا بگیرید.

3-پس از طی مراحل بالا باید به سازمان نظام وظیفه مراجعه و با تحویل نامه دانشگاه فرم دیگری را پر کنید پس از این محله نوبت به ماجرای شیرین وثیقه می‌رسد برای سفرهای گردشگری نوع وثیقه حتما باید پول نقد باشد یا ضمانت بانکی به همان مبلغ جریان ضمانت بانکی هم از این قرار است که 15 میلیون تومان را به حساب بانکیتان واریز می‌کنید بانک مربوطه سپس یک ضمانت‌نامه خطاب به نظام وظیفه می‌نویسد و 15 میلیون دارایی شما را تایید می‌کند توجه داشته باشید که تا زمانی که در سفر هستید حق هیچ گونه برداشتی از آن 15 میلیون تومان را ندارید و فقط زمانی که از سفر بازگشتید با نامه نظام وظیفه به بانک 15میلیون تومان شما قابل برداشت می‌شود.

4-پس از ارائه ضمانت‌نامه بانک به سازمان نظام وظیفه این سازمان مدارک شما را بررسی و در صورت تایید مدارکتان را به اداره گذرنامه ارسال می‌کنید.

5-پس از حدود یک هفته باید به اداره گذرنامه مراجعه کنید اداره گذرنامه در صفحه آخر گذرنامه یتان اصلاحات یک مهر می‌زند و در آن بازه زمانی مجاز خروج از کشور را ذکر می‌کند.

6-پس از طی این مرحله می‌توانید سوار هواپیما شوید و به خارج بروید و پس از بازگشت به کشور باید شخصا به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید و گذرنامه تان را نشان دهید این سازمان پس از تایید بازگشت شما یک نامه خطاب به بانک می‌دهد که ضمانت نامه بانکی را می‌توانید آزاد کنید و از این جا به بعد همه چیز تمام می‌شود  خاطره ها باقی می‌ماند.

چند نکته کلیدی

1-چه زمانی وثیقه را می‌توانید پس بگیرید؟ پس از بازگشت به ایران استرداد وثیقه تنها با حضور مشمولین و رویت گذرنامه او در وظیفه عمومی امکان پذیر است.

2-توجه داشته باشید تا زمانی که به خدمت سربازی اعزام نشده‌اید می‌توانید از کشور خارج شوید و سازمان نظام وظیفه صدور مجوز را برای سربازان در حال خدمت ممنوع کرده و آنان در این دوره حق خروج از کشور را ندارند. در صورتی که مورد خاصی پیش بیاید و خروج از کشور الزامی باشد سربازان می‌توانند به یگان خدمتی خود مراجعه و موضوع را از آن طریق پیگیری کنند.

3-اگر در زمان مشخص شده به ایران بازنگردید و یا خودتان را به نظام وظیفه معرفی نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر در زمان مشخص شده به ایران بازگشتید اما در موعد مقرر به سازمان نظام وظیفه مراجعه نکردید ممانعت از خروج مجدد از کشور از 6 ماه تا یک سال به عنوان جریمه اعلام و تعیین شده است. جریمه‌ها برای افرادی که دیرتر از زمان مشخص شده به کشور باز می‌گردند سخت‌تر می‌شود این دسته از افراد علاوه بر آن که مبلغ وثیقه شان به نفع دولت ضبط خواهد شد با آن‌ها همانند سایر غایبان برخورد شده و بسته به مدت غیبت افزایش خدمت یا احضار به مراجع قضایی در انتظارشان خواهد بود.

4-افراد مشمول می‌توانند با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از سوی مدرسه و یا دانشگاه خود و تهیه وثیقه سفر مربوطه به وظیفه عمومی محل استقرار دانشگاه یا سکونتشان مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و پس از آن نیز سامانه وظیفه عمومی مجوز خروج از کشور را صادر و آن را به پلیس گذرنامه ارائه می‌دهد.

 انتهای پیام/

منبع: هفت صبح
برچسب ها: وثیقه ، خروج ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۱:۵۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من برای 10تا 17 مهر ماه مجوز خروج گرفتم چون به پاسپورت برای کارای پذیرش دانشگاه نیاز داشتم و شهریور باید ترکیه باشم حالا متوجه شدم که تا 18 مهر امکان لغو مجوز نیست سوال من اینه آیا میتونم اقدام کنم برا مجوز خروج از کشور برا ادامه تحصیل با وجود یه مجوز خروج زیارتی یا این که ممکنه بخاطر شرایط فعلی و کرونا مجوز رو با باطل کنم
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۲:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
باسلام.ببخشيد من دانشگاهم تير٩٨تموم شد ولى معافيت تحصيلى تا٩٩/٦/٣١هست مى خواستم بدونم مى تونم پاسپورت بگيرم ياخير ممنون ميشم اگه زود پاسخ بديد واقعا ضرورى هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۰۱:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
با سلام من پاسپورته موقت گرفتم چون دانشجو بودم و زمان مشخص برنگشتم چه اتفاقی میافتد بغیر از اینکه وثیقه ام ضبط میشود؟ممنون میشم جوا بدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۴ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام .من میخام از کشور خارج بشم.۱۵ملیون وثیقه میخاد.میشه ب جای پول نقد.سند ماشینم ک ۳۰ملیون هستو بزارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام‌ من سربازی غایب بودم الان دوترم دانشجو هستم میتونم اقدام کنم برا پاسپورت ؟ بعضیا میگن کسی که غیبت داشته پاس نمیتونه بگیره ! درسته؟ با نه
Iran (Islamic Republic of)
saeid taheri
۱۹:۱۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام ببخشید لطفا جواب بدین من مجوز خروج گرفتم وتمام کار هارو برای خروج گرفتم حالا سفرم به عقب افتاده چطوری می تونم تاریخ صفرمو عوض کنم یا هرمدت از تاریخ خروج بژی مشکل داره یا ن
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۳:۳۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام،میخواستم بدونم من چند ماهه از دانشگاه انصراف دادم میخواستم بدونم هنوزم میتونم از دانشگاه گواهی اشتغال به تحصیل بگیرم،و اگر نمیتونم راهی هست بشه پاسپورتمو بگیرم؟ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام میشه قبل ۵ روز که مشمول سربازی میشم سفر کنم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
من دوماه است سربازیم را به اتمام رسانده ام در هوافضا سپاه آیا ممنوع الخروج از کشور هستم چون شنیده ام سربازان دوسال ممنوع اخروج هستند آیا واقعیت دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی۹۹
۲۱:۲۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام. من مرداد فارغ التحصیل شدم و قصد سفر به عراق را دارم برای اربعین. و الان قصد رفتن به سربازی را ندارم. روشی برای خروج از کشور دارم؟ لطفا راهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام من سوم دبیرستانم تموم شده میخوام امسال اربعین برم کربلا باید چیکار کنم
Netherlands
حسین
۲۱:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام
واسه گرفتن پاسپورت دانشجویی برای اربعین حداقل باید چند وقت قبل سفر اقدام به پاسپورت کنم؟
بعد منی که دانشجو معلم هستم و از سربازی معاف هستم تکلیف من چیه و میشه کارهای نظام وظیفه رو انجام ندم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
منم دانشجو معلم هستم، باید از طریق سامانه سقا اقدام کنی
Iran (Islamic Republic of)
ارشك
۰۷:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام من از طريق زميني ميخوام برم گرجستان وتو درخواستم گرجستان نوشتم ولي بايد از مرز تركيه هم رد شوم ميشه دوتا كشور ايا تو مرز مزاحمم نميشن وثيقه هم گذاشتم دانشجو هستم همه كارها رو انجام دادم
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۵:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام ببخشید لطفا جواب بدین من مجوز خروج گرفتم وتمام کار هارو برای خروج گرفتم حالا سفرم به عقب افتاده چطوری می تونم تاریخ صفرمو عوض کنم یا هرمدت از تاریخ خروج بژی مشکل داره یا نه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر من دانشجوهستم میخوام از کشور خارج بشم برم بنگلادش به مدت شیش ماه باید چیکار کنم میشه راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام من پاسپورتم رو گرفتم و وثیقه هم گذاشتم اما سفرم لغو شد و از کشور خارج نشدم
ولی امروز تارخ برگشتم بوده که پنجشنبه هستش و من باید شنبه خودم رو معرفی کنم چون به دلایلی تا امروز نتونستم بگم که نرفتم
الان منم جز کسایی هستم که تا 6 ماه نمیتونن از کشور خارج بشن تخلف ثبت میشه برام ؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۳:۵۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام من دانشجو هستم.
برا اربعین میخوام برم کربلا
کد سخا گرفتم دانشگاهم تایید کرده الا مبلغ 3 میلیون تومن باید وثیقه بذارم میخواستم بدونم میشه چک ضمانت شده بدم یا اینکه حتما باید 3 تومن واریز کنم مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
سلام برا اطلاعات بیشتر به پلیس +10 مراجعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ho3ein
۱۵:۲۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
سلام داداش... اگه دانشجو هستی به سایت سقا نور برو یه کد بهت میده بجای 3 تومن صد تومن وثیقه میزاری بعد میتونی با کارئانای خودشونم بری
Netherlands
محسن
۱۴:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
شخصی که از ایران برای تحصیل به لندن میره و دانشجو هست برای ده روز به ایران میاد و میخواد بعد از اون بره به روسیه و 4 روز بعد برگرده به ایران
سپس میخواد به لندن برگرده
آیا باید این ورود و خروجها ظرف مدت مشخصی باشه؟
آیا برای دو بار ورود به ایران به مشکل نمیخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
خدا بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۳:۲۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ادمو منصرف میکنید از زیارت کردن مگه میخوام چیکار کنم یعنی چی من این شرایط رو ندارم ولی خدا کریمه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
من دانشجو نيستم و دبيرستان ميروم ميتونم از كشور خارج شم ؟
Iran (Islamic Republic of)
dj rolley
۲۲:۴۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام داداش
آره عزیزم شما میتونی خارج بشی چون سنتون هنوز به ۱۸ نرسیده و هنوز موقع خدمت رفتنت نرسیده
ولی بعد از اینکه 18 سالت بشه باید کارایی که توضیح دادنو انجام بدی
به امید موفقیت روزافزون همه جوانان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون از توضیحاتتون .لطفا درمورد پاسپورت دلنشجویی توضیحاتی بدهید و همچنین میشه بجای پول سند یه خانه مسکونی را گذشت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون از توضیحاتتون .لطفا درمورد پاسپورت دلنشجویی توضیحاتی بدهید و همچنین میشه بجای پول سند یه خانه مسکونی را گذشت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
k
۱۸:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام ،من دانشجوی رشته فنی مهندسی هستم ،میخاستم بدونم ،واسه بورسیه تحصیلی ،حتما باید کارت پایان خدمت داشته باشم؟ ممنون میشم جواب بدین
Canada
مهدی
۰۱:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام من متولد ۶۱ هستم‌ وسرباز غایب خواستم بدونم با گذاشتن وثیقه میتوانم از کشور خارج بشم
Iran (Islamic Republic of)
ho3ein
۱۵:۲۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
خیر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
من میخوام برم.مالزی سنگاپور توی فرم مالزی رو نوشتم درصورتیکه برنانه تور عوض شده اول میبرن سنگاپور تمام.کارای خروج ازکشورم انجام دادم خواستم ببینم مشکلی پیش نمیا وثیقه هم.گذاشتم
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۰۰:۲۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام وقتتون بخیر
در صورت عدم خروج از کشور مشکلی برای وثیقه پیش نمیاد؟
من فقط نیاز ب گرفتن گذرنامه دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نوری
۲۰:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
سلام. من ۳ ماه دیگه مشمول سربازی میشم میخواستم بدونم میتونم تو عید از کشور برای مسافرت خارج بشم
Iran (Islamic Republic of)
نیلا
۱۷:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
سلام من متولد ۷۸ هستم قصد سفر به کشور خارج برای همیشه دارم میشه بدونم چطور ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
سلام ببخشید من پاسپورت دانشجویی گرفتم چند ماهه پیش الان میتونم برم زیارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
چطور گرفتي
Iran (Islamic Republic of)
زانکو
۲۱:۳۴ ۲۸ دی ۱۳۹۶
اگه وسیقه نذاری میتونی بری یانه؟گفتن 15 میلیون وسیقه میخواد
یا میشه یه وسیقه واسه 2نفر گذاشت یا وسیقه بالا 15 میلیون واسه 2نفر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ممممم
۰۶:۱۲ ۱۸ دی ۱۳۹۶
سلام . اگر در زمان مهلت معرفی مشغول به اتمام تحصیل باشم ، وضعیت خروج از کشور چگونه است ؟
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۱:۳۳ ۱۴ دی ۱۳۹۶
سلام خیلی توضیحاتتون خوب و مفصل بود ممنونم ازتون
India
دانیال
۲۰:۴۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
سلام خواستم بدونم امکانش هست با یک مجوز خروج از کشور به چند کشور سفر کرد مثلا اول رفت عراق بعدش یه کشوره دیگه مثلا ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۴۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
سلام ببخشيد من يه سوال خيلي ضروري دارم .من سربازي ام تموم شده اما داخل سايت نظام و ظيفه هنوز ثبت نشده! ارتش به من يه كارت موقت پايان خدمت دادن! ميخوام براي اربعين برم كربلا!!! متاسفانه زمان زيادي طول ميكشه تا كارت اصلي ام بياد!!! ميخواستم بدونم ميشه وثيقه بزارم؟؟ چه اقدامات بايد انجام بدم؟؟ خواهش ميكنم زود جوابمو بديد. با تشكرررررر
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۷:۲۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
سلام مرسی از توضیحاتتون,می خواستم بدونم برای سفر غیر مطلاعاتی می شود سند ماشین به عنوان وثیقه گذاشت?
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۰۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
سلام من خیلی عجله دارم تورو خدا بگین چجوری باید وصیغه رو به صورت اینترنتی بزارم...میخوام برم کربلا برگ سبز گرفتم دوماه بعده اربعین سربازم شرابطشو میدونم
Germany
محمدرضانواب
۱۶:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
سلام من ۲۱ سالمه خدمت نرفتم درس هم متاسفانه تا دیپلم نخوندم الان هم مشمول خدمت هستم برای اربعین ۹۶ نمیشه وثیقه گذاشت برای زیارت کربلا؟
Iran (Islamic Republic of)
حاتم
۱۵:۵۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
سلام خیلی خوب توضیح داده شده ولی من شنیدم دانشجویان که کارت معافیت ندارن میشه بدون وثیقه گذرنامه بگیرن ایا صحت دارد لطفاً جواب بهم بدین
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشيد
من براي پذيرش
مسكو دو ماه پيش درخواست كرده بودم و قرار بود من مهر ماه خارج بشم پاسپورت و وثيقه هم دارم الان ولي مجوز خروجم فقط تا اخر مهر هستش
الان دانشگاه ميگن من بايد اواخر ابان برم
آيا من باز ميتونم مجوز خروج از كشورمو يك ماه تمديد كنم يا نه؟؟
با تشكر فراوان
United States of America
محمد
۰۳:۲۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
ممنون خیلی کامل و دقیق ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
لطفا مي شود به اين سوال من پاسخ دهيد:
دانشجويان خارج از كشور ، كه در پاسپورت آنها نوشته شده تا چه تاريخي مي توانند در ايران بمانند، اگر بعد از زمان تعيين شده نيز مدتي در كشور بمانند ، هنگام خروج با مشكلي مواجه خواهند شد؟
متشكرم از پاسخ هاي ارزشمندتان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
با سلام خسته نباشید
بنده 22 سال سن دارم و قصد مهاجرت تحصیلی دارم
شرایط نظام وظیفه و وثیقه به چه صورتی می ماند و قصد برگشت هم ندارم.ممنون میشم راهنمایی کنید.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدفصيحي رامندي
۱۱:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام .ميخواستم بدونم بعد از برگشت از سفر و تحويل پاسپورت چقد طول ميكشه پول (وصيغه) رو پس بدن
خواهشا زودتر جواب بديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
هیچ جا ننوشته که من الان وثیقه گذاشتم
Seychelles
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
mehdidxc
۲۰:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
حداقل برا جام جهانی این وثیقه هارو بردارن بتونیم راحت بریم روسیه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا حسین مرزه
۰۹:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
میخواستم بدونم اگر از دانشگاهی انصراف داده باشیم و الان در دانشگاهی دیگر در حال تحصیل باشیم این مشکلی ایجاد نمیکنه یعنی نباید از هر دو دانشگاه نامه ای دریافت کنیم و هر دو نامه تحصیل رو ارایه بدیم ؟؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۳۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام
با اجازه خروج برا گرجستان میشه ترکیه هم رفت( دانشجویان مشمول)
و اگه چند روز دیر تر برگردیم آیا جریمه داره و یا وثیقه براش نشکلی پیش میاد.
ممنون میشم اگه جوابمو سریع بدین
Germany
وحید
۱۵:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
سلام
من میخوام پاسپورت موقت بگیرم 6ماه فارغ تحصیل شدم از دانشگاه برای فوق لیسانس شرکت کردم جواب کنکور نیومده میخوام بدونم راهی هست من بتونم پاسپورت بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
دانشجو برای رفتن به خارج به قصد گردش تا چند روز میتواند در انجا بماند مثلا میتواند یک ماه کامل اونجا بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۹ تير ۱۳۹۶
با عرض سلام. من دانشگاه را تمام كرده و فرم اعزام را فرستادهام. ولي چون زمان اعزام ٦ ماه بعد است ايا در اين فاصله مي توانم به خارج از كشور با گذاشتن مبلغ وثيقه براي سفر تفريحي اقدام نمايم؟
Iran (Islamic Republic of)
Adel
۰۲:۳۶ ۱۶ تير ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید من فقط یک جا سوال دارم‌ من می خوام با ویزا زیارتی برم شما گفتید که معرفی نامه تور زیارتی رو ببرم دانشگاه یعنی باید اول ویزا داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام.من پسرم متولد73 میباشدومشمول ودرهند تحصیل میکند .اگر بخواهد به ایران رفت وامد کند ایا موقع بازگشت به هند ایا وصیقه میخواهد یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۲:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام
يه سوالي داشتم از خدمتتون،
اگر دانشجوي كارشناسي ارشد در زمان تحصيل خود در ايران ، از دانشگاهي در آمريكا پذيرش بگيره براي كار هاي سفارت ١٥تومان وثيقه خروج از كشور بزاره و سر تايم مجدد به ايران برگرده و وقتي كه ويزاي آمريكا براي شخص آماده شد،شخص ميتونه مجدداً ١٥ تومان بزاره و به عنوان سفر تفريحي به يكي از كشور هاي همسايه بره و از اونجا بره آمريكا؟
سوال اصلي بنده اينه كه هنگام خروج از كشور اگر متوجه بشوند كه ويزاي آمريكا در پاس هست اجازه خروج از كشور رو براي سفر به كشور هاي همسايه ميدن؟
لازم به ذكر است كه دانشجو خدمت سربازي نرفته.
با تشكر.
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۲۲:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
با عرض سلام خسته نباشيد من كفالت موقت دارم من ٤ روز وقت گرفته بودم برم تركيه ولي ٣٣ روز طول كشيد برگردم تا ١٠ روزه كفالت موقتم به داعمي تبديل ميشه خواستم بدونم ١٥ ميليون منو برنميگردونن ؟ و هم نظام وظيفه ممنوع خروج كنه بعده گرفتن پايان خدمت داعمي نميتوانم از كشور خارج شوم؟
Iran (Islamic Republic of)
عنايت الله خدادادي
۱۳:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
بسيار راهنمايي جالب وقابل فهم بود ، واقعا به اين راهنمايي همگي نياز دارند ،، به اميد خدمت روز افزون موفق باشيد
Iran (Islamic Republic of)
مقصود
۰۰:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
سلام عرض خسته نباشيد من تازه. فارغ التحصيل شدم از دانشگاه ميخواستم با خانواده يه كشور خارج سفر كنم 15 ميليون هم دارم كه وديعه بذارم هنوز هم مدرك ليسانس من حاضر نشده من چطوري ميتونم با خانواده به مسافرت خارج برم؟خواهشأ جواب من رو بديد ممنون ميشم از همتون
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۲:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام من تازه ترمم تموم شده فارغ تحصیلم دیگه دانشگاه گفته چون ترمت تموم شده نامه نمیدیم واسه عتبات راهنمایی کنید چی باید بکنم؟
United States of America
اردوان فراهانی
۰۱:۳۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
سلام من متولد74هستم ودرحال حاضردانشجوکارشناسی ام.میخاستم بدونم برای ادامه تحصیلم کی میتونم اقدام کنم برای گرفتن ویزا وپاسپورت(بهترین زمانش چ موقع است)
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۰۰:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
سلام من یک دانش آموز پایه نهم هستم میخواهم انشاالله برای اربعین سال بعد برای اولین بار برم کربلا میخواستم شما توضیحی به من بدید و بگید امکان داره من هم بتونم برم و شرایطش چجوریه اگ میشه کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۵
سلام
ببخشید من اسفند ماه اعزام به خدمت دارم و الان فارغ‌التحصیل شدم قصد سفر چند روزه به کشور امارات دارم آیا میتونم پاسپورت بگیرم و خارج بشوم؟ ممنون میشم کسی راهنماییم کند
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
واقعا خیلی ممنون ولی میگم اپاسپورت باطل میشه دیگه بعد ازبرگشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
ببخشید واسه ی گرفتن پاسپورت باید 15 میلیون رو داد یا موقع سفر؟
من الان 18 سالمه میتئنم دبرم پاسپورت بگیرم؟
لطفا زود جوابمو بدید خیلی نیازه
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
همه چی کامل بود و همه چیو متوجه شدم فقط خدا کنه امام حسین علیه الاسلام بطلبه این بندشو واسه اربعین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
سلام ببخشید میخواستم ببینم برای رفتن ب کربلا فقط میشه سه میلیون پول نقد گذاشت یا وثیقه هم قبول میکنن اگ قبول میکنن مبلغ وثیقه باید چقدر باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
سلام میخواستم بپرسم من دانشجو هستم میخوام برم اربعین کربلا ممنوع خروج هستم یا نه یک سال تا خدمت مونده میتونم خارج شم از کشور
لطفن راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عالی بود رسی
Kazakhstan
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
سلام .مبلغ وثیقه امسال تغیری نکرده.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید ببخشید میخواسم ببینم که اگه یکی زمان برگشتش به ایران یکی دو روز عقب بیوفته مشکل داره یا خیر؟من تاریخ برگشتنم 31 شهریوره و همون زمان و ثبت کردم به نظر شما مشکلی داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
مطالب بسیاری عالی بود ممنون
Slovakia
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
من دانشجو نيستم و دبيرستان ميروم ميتونم از كشور خارج شم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۶ تير ۱۳۹۵
سلام من شرایط 15میلیون وثیقه برای خروج از کشور ندارم چه راهی وجود داره لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۵
با سلام سند نمیشه گذاشت بجا پول نقد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۵
سلام ، خواهشن راهنمایی کنید ،
من بعد از پرداخت 15 میلیون وثیقه میتونم به صورت زمینی از ترکیه برم گرجستان یا فقط به یک کشور مجازم برم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
دانشجویان درسال چند مرتبه میتوانند از کشور خارج شوند جهت سیاحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام آیا راهی وجود داره کسی که در حال انجام خدمت سربازی است بتونه گذرنامه بگیره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سلام
میشه از حالا برای ویزای توریستی اقدام کرد و بعد یکی دوهفته عقب جلوش کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۲ دی ۱۳۹۴
با سلام من بورسیه یک ماهه آلمان شدم .برا پاسپورت باید 5ملیون نقد پرداخت کنم .درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
خیلی دلم میخواست بتونم برم بیرون(ترکیه)
ولی حیف ک نمیتونم بابام رو قانع کنم:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
سلام
خواهش میکنم جوابم رو بدید
من سال گذشته ضامن یکی از همکلاسیام شدم برا حج ولی به دلایلی حج ایشان لغوشدو مبلغی که داده بود بهش برگردونده شد
لطفابگید تکلیف ضمانت من چی میشه آیا شخص مقابل میتونه از ضمانت من سواستفاده کنه یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
سلام.تو رو خدا جوابمو بفرستین به ایمیلم.
من متولد شهریور 76هستم ایا راهی وجود داره تا برای ادامه تحصیل از کشور خارج شم؟؟؟؟؟
لطفا سریعتر جوابمو به ایمیلم بفرستید.
با سپاس
Germany
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
زمانی که برای اقدام به گرفتن پاسپورت نیازه؟آیا اگر من از فردا اقدام کنم میتونم اربعین برم عراق؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
سلام وقت بخير ممنون از اطلاعاتتون
من از ١٧تا٢٠سالگي خارج كشور بودم بعد كه برگشتم مجوز ٥ساله تحصيلي مقطع كارشناسي گرفتم الان يك ترمم مونده ٢٣سالمم هست آيا با دعوت نامه از كشور ثالث ميتونم گذرنامه رو ازاد كنم ؟
بايد حتما درحال تحصيل باشم يا بعد از تموم شدن درسم هم ميتونم اقدام كنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
سلام
من 4ماه دیگه مشمول میشم یعنی94/12/16وبرای اربعین میخوام برم کربلا الان پاسپورتم اومده یه نامه ام باهاش بود که برای خروج ازکشور شما میتوانید باپرداخت عوارض خروج ازمرض تا تاریخ 94/11/30از کشور خارج شوید
پرداخت عوارض همون 2ملیون وثیغه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
فکر کنم این قوانین تغییر کرده.
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۰:۰۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
میگم اگه میشه این وثیقه صفر زیارتی رو یکم توضیح بدید. دقیقا الان باید چیکار کرد؟ ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۴
سلام پسر من ١٩ساله است ايا با گذاشتن وثيقه يكماه ميتواند مسافرت به خارج داشته باشد ممنونم
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۴
خیلی قوانینش دست و پا گیره خصوصا برای دانشجو های کارشناسی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
عالی بود.فقط یه سوال اگه در طی سفر زیارتی اتفاقی بیفته مثلا شخص به مرگ منجر شود یا شهید شه اون وثیقه چی میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سيد جواد
۱۴:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام من پار سال گذرنامه گرفتم و مبلغي كه برا وثيقه گذاشتمرپس گرفتم ايا امسال كه قصد مسافرت به عراق دارم بايد دوباره وثيقه بذارم خواهشا جواب رو برام ايميل كنين با تشكر سيدجواد ،اللهم عجل لوليك الفرج
United States of America
محمد
۱۵:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
سلام من پسر20 ساله در یکی از دانشگاه های ازاد تهران معماری میخونم میخواستم بقیه درسم را در ترکیه بخوانم ایا میشه لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
در انطضار کربلا
۲۱:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
نميشه سفته امضا کرد براي وصيقه. ياحسين
فقط کمي جوابتون رو سريع تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
من متولد 11مرداد76 هستم. آیا می توانم برای ادامه تحصیل از کشور خارج شوم؟ لطفا سریعتر جواب دهید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۴ ۳۰ تير ۱۳۹۴
سلام
من متولد 5 فروردین 76 هستم
میخواستم ببینم برای تحصیل میتونم به خارج از کشور برم یا نه
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۴
من تازه ده روز پیش تو مقطع کارشناسی آخرین امتحانم رو دادم.من4ترم تمام کردم اما معافیت تحصیلی 2/5ساله هست تو این مقظع.
آیا من میتونم از کشور خارج بشم یا نه.
دوستان عزیز ممنون میشم زودتر حوابم رو بدین جون برای داداشم میخوام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۴
اقا ميگن اگه تو تايستون ترم ور نداشته باشي گواهي نميدن نميتوني بري اينو چيكار كنيم؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۱۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام
من امسال تو یه ترم دوبار سفر خارجی غیر علمی رفتم
یکی به اذربایجان و اون یکی به چین بوده
برنامه یه سفر دیگه تو اخر تیر ماه دارم
می خواستم بدونم برای ترم تابستان بهم مجوز میدن یا نه
۱۲