کشف گردنبند 2400 ساله +عکس

گفته شده است که این گردنبند مربوط به مصریان باستانی است و نزدیک به 2400 سال نیز سن دارد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مصریان باستان از جمله تمدن های پیشرفته در زمان خودشان بوده اند و این روزها هر کدام از آثار آن ها که کشف می شود شگفتی جدید را ایجاد می کند.

به تازگی تصاویری یک تکه جواهر شیشه ای منحصر به فرد در سیبری رونمایی شده است. گفته شده است که این گردنبند مربوط به مصریان باستانی است و نزدیک به 2400 سال نیز سن دارد.


این جواهر ازسوی تیم کاشف آن، "گردنبند کلوپاترا" نام گرفته است و در نتیجه یه تحقیق باستان شناسی در نزدیکی اسکلت یک زن پیدا شده است که به نظر می رسد 25 سال بیشتر سن نداشته است.

این تحقیقات باستان شناسی نزدیک به 9 سال پیش انجام شده است اما این اولین بار است که تصایری از منتشر می شود و در این مدت تحت آزمایش و تحقیقات مختلف قرار داشته است. همچنین لازم به ذکر است محققان تا به حال نتوانسته اند قیمتی را برای آن تعیین کنند.



با توجه به ازمایش و تحقیقاتی که روی این گردنبند انجام شده است اما همچنان در مورد اصلیت آن شک هایی وجود دارد از همین رو این گروه محققین روسی تصاویر گردنبند را برای پیدا کردن تاریخچه اصلی آن منتشر کرده اند.

دوام آوردن و همچنین تغییر نکردن حالت این گردنبند از جمله نکات بسیار کلیدی در مورد آن است. محققان امیدوارند با انتشار این تصاویر، محققان دیگر بتوانند به آن در شناخت اصلیت این جواهر کمک کنند.
برچسب ها: خواندنی ، باشگاه ، کشف ، گرنبند ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۵:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
چه جالب طرح چشم زخم روش خورده...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
من میتونم اطلاعاتی در باره این گردنبند بدم باید به کجا مراجعه کنم
آخرین اخبار