آدابي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

كاهش جرايم و دعاوي در حوزه مالكيت ارضي با اجراي "طرح كاداستر"

معاون قضايي دادگستري استان تهران گفت: کاهش جعل سند، درج مشخصات مالک و ملک، جلوگيري از مالكيت املاك معارض، از بين رفتن اسناد معارض، عدم تجاوز به اراضي ملي و مبارزه با زمين‌خواري از مزاياي عمده سند مالکیت کاداستری است.

"حميدرضا آدابي"در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با روند اجراي "طرح كاداستر" اظهار داشت: هدف از طرح كاداستر به عنوان يك طرح ملي براي مديريت يكپارچه ثبت املاك است.

وي ادامه داد: با استفاده از طرح كاداستر بر اساس عملكردهاي ماهواره‌اي كه از املاك گرفته شده، مختصات دقيق املاك شناسايي مي‌شود و در واقع بر روي نقشه‌ها پلاك‌ها را حك مي‌كنند.

معاون قضايي دادگستري استان تهران در رابطه با فوايد اجرايي شدن طرح كاداستر تصريح كرد: سرعت و سهولت دسترسی به اطلاعات ملک، استناد قانونی و دقیق در محاکمات، افزایش امنیت حقوقی مالکان و آسان‌سازی معاملات ارضی از جمله مزایای این طرح در رابطه با شهروندان است.

آدابي از بین بردن زمینه‌های تصرف اراضی دولتی و ملی را يكي از مهم‌ترين مزاياي اين طرح در رابطه با دولت دانست و گفت: کاهش جعل سند، درج مشخصات مالک و ملک، جلوگيري از مالكيت املاك معارض، از بين رفتن اسناد معارض و تجاوز به اراضي ملي از مزاياي عمده سند مالکیت کاداستری است.

معاون قضايي دادگستري تهران با بيان اينكه ثبت اسناد در "واحدهاي ثبتي" ثبت خواهد شد اظهار داشت: با اجراي طرح كاداستر هر ملك مورد معامله بر اساس قوانين صادره به ثبت رسيده و مهم‌ترين نكته مثبت آن جلوگيري از زمين‌خواري است.

آدابي در پايان خاطرنشان كرد: نتايج بسیار مثبت این طرح در زمینه کاهش جرایم و دعواها در حوزه مالکیت اراضی خواهد بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار