اراک/

5دلیل خوب برای مصرف بیشتر گردو

اگر کلسترول خونتان بالاست، قلبنازنینتان مشکلی دارد، یبوست دارید، دغدغه‌ی لاغری رهایتان نمی‌کند به سراغاین گرد مفید بروید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،باید بدانید زیر آن پوست سفت دنیایی از خواص فوق‌العاده در انتظارتان است. با ما همراه باشید تا گلچینی از خواص گردو رابازگو کنیم.

١- گردو برای آن‌هایی که می‌خواهند لاغر شوند

اگر تصمیم گرفته‌اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواندهمیار خوبی برای رسیدن به خوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذایک مشت گردو (30 گرم) میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرفدسرهای خامه‌ای و غیره نخواهید داشت. در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌کنیدبلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود. به خاطر این که گردو سرشار از فیبر استبرای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معدهمی‌شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به اینزودی‌ها گرسنه‌تان نمی‌شود.

٢- گردو برای آن‌هایی که از یبوست رنج می‌برند

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی رویعملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌ترانجام دهند.

توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود

٣- گردو میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد

گردو سرشار از «استرول‌های گیاهی» است و برای همین می‌تواند میزانکلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیاییهستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بدرا به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خونکاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروقکرونری نیز کاهش می‌یابد.

گردو و قلب

٤- گردو دوستدار قلب نازنین شما

گردو برای سلامت قلب مفید است. به خاطر این که این ماده‌ی غذاییبا ارزش سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد و برای همین به عملکرد خوبقلب کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این درصد اسیدهای چرب اشباع شده یا همانچربی‌های مضر گردو بسیار کم است و در عین حال حاوی میزان زیادی منیزیممی‌باشد. توجه داشته باشید که منیزیم تنظیم کننده‌ی ضربان قلب است و ازرگ‌های خونی محافظت می‌کند. پس برای این که قلبتان در سلامت باشد گردو راوارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید.

٥- گردو شما را از گزند پیری دور می‌کند

اگر برای داشتن پوستی جوان و شاداب به دنبال انواع کرم‌های ضدچروک هستید بهتر است این آیتم را با دقت بیشتری بخوانید. اگر نمی‌خواهیددست روزگار به این زودی‌ها پوست شما را پر از نقش و نگار کند گردو میلکنید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است کهپوست را جوان نگه می‌دارند.

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکردروده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجامدهند

باید بدانید که مصرف 25 گرم گردوی تازه حدود 15 درصد نیازروزانه‌ی ما به ویتامین E را تأمین می‌کند. حتماً هم می‌دانید که ویتامین Eویتامین جوانی است. یعنی چین و چروک را از پوست دور می‌کند. علاوه بر اینگردو حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می‌باشد که اثرات منفی رادیکال‌هایآزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌هایپوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. توجه داشته باشید با مصرفگردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن،مس و روی نیز عایدتان می‌شود.

گردو: لطفاً در مصرف آن زیاده‌روی نکنید

نه تنها گردو بلکه هر ماده‌ی غذایی مفید دیگری را هم به اندازهمیل کنید. اگر چه گردو خواص زیادی دارد و برای سلامتی ما بسیار مفید استاما نباید در مصرف آن دچار افراط شوید. مصرف روزانه 30 گرم از این ماده‌یغذایی کافی است. با وجود این که چربی‌های موجود در گردو جزو چربی‌های مفیدمحسوب می‌شوند اما در هر حال این ماده‌ی غذایی چرب است و باید در مصرف آندچار افراط نشوید./س

برچسب ها: گردو ، کلسترول ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.