تابش "خورشید شب" در آسمان شبکه سحر

مجموعه تلویزیونی "خورشید شب" برای پخش از سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر آماده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، سيد محسن موسوي سرپرستی زیرنویس انگیلیسی این مجموعه را در 15 قسمت 50 دقیقه ای برعهده داشته است.

محسن محسن زاده و معصومه زمانی ترجمه متون اين سريال به زبان انگیلیسی را برعهده داشته اند و مليسا حيدری ويراستاری آن را انجام داده است. سيد محسن موسوي نيز اپراتور زيرنويس اين مجموعه بوده است.

"خورشید شب" به کارگردانی فریبرز صالح و سیروس مقدم و با حضور علی دهکردی، داریوش ارجمند، امین تارخ، مهدی فتحی، محمدعلی کشاورز، آتیلا پسیانی، پرویز پورحسینی، رضا رویگری، ماهایا پطروسیان، کتایون ریاحی، مسعود ولدبیگی، ولی اله مومنی، عزیز هنرآموز،زهرا سعیدی، فلورا سام و ... از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیما است.

این مجموعه به روایت زندگی "شیخ مفید" عالم و فقيه قرن سوم و چهارم هجری می پردازد. "محمدبن نعمان" ملقب به "شیخ مفید" در واپسين روزهای زندگی خود، در محل تبعيدش، خاطرات 69 ساله خود را از ابتدای كودكی مرور می كند. وی در دورانی به دنیا می آید که اختلافات قومی و مذهبی بين ايرانيان و اعراب شدت گرفته است. وی رهبری علويان و شيعيان را به عهده می گيرد و با كمك "عضدالدوله ديلمي" اولين مدرسه طلاب را بنيان می گذارد و به ترويج فقه و علم الهيات می پردازد. با مرگ "عضدالدوله" كلاس های شيخ تعطيل و از رفتن او به منبر جلوگيری می شود و ...

"خورشید شب" شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 01:40 بامداد به وقت تهران به روی آنتن سیمای انگلیسی می رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار