شهاب عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

روی چهره‌های خبرساز مانور می‌دهم /"بفرمائید غذا" به "خنده بازار" می‌آيد

كارگردان "خنده بازار" گفت: روی چهره های خبرساز و مورد علاقه مردم مانور بیشتری می‌دهم که در سری جدید "خنده بازار" نوروزی نیز 5 چهره جدید نیز معرفی می‌شوند.

شهاب عباسی کارگردان "خنده بازار" در خصوص احیا شدن برخی از آیتم های نوروزی و ویژه این مجموعه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: "دادگاه"، "فرودگاه"، "بیمارستان"، "هشت"، "90 درصد"، "مجلس روشنفکران" "باورنکردنی"، "نامحسوس"، "شاخه طوبی"، "کوکب" جز آیتمهای مورد علاقه مردم با رویکردهای ویژه و خاص نوروز هستند.
وی با اشاره به چند ‌آیتم جدید و ویژه تصریح کرد: "لابی هتل"، "بفرمائید غذا"، "تبلیغات" در کنار آنها، "در شهر"، "vqa" "نقد فیلم"، "کلاس درس"، "مرکز حال و احوال" و "فیتلیه" جزء‌ آ‌یتمهای ایام تعطیلات هستند.
عباسی در خصوص شوخی با چهره های دوست داشتنی مردم اظهارداشت: به دلیل شخصیت دوست داشتنی "شهیدی فر" و با وجود نبود برنامه "پارک ملت" در چندین آیتم با این مجری عزیزمان شوخی خواهیم کرد و بخش ویژه "شهیدی فر" نیز متفاوت می شود و علاوه بر آن نیز با فتح الله زاده درباره وضعیت باشگاه استقلال شوخی می‌کنیم.
کارگردان هنری "خنده بازار" با اشاره به برگشت آیتم فیتلیه ای ها گفت: به دلیل علاقه مردم به فیتلیله ای ها، این آیتم به همراه شوخی با "مجید قناد" هنرمند پیشکسوت برنامه های کودک در سری جدید "خنده بازار" قرار گرفت.
وی با اشاره به استقبال مردم و هدف اصلی مجموعه "خنده بازار" تصریح کرد: در شروع ساخت اولین قسمتهای "خنده بازار" که شاید به دو سال و نیم پیش برمی‌گردد ما سراغ یکسری از آیتم ها می‌رفتیم که اکنون دیگر آنها را نمی سازم.
عباسی ادامه داد: شاید یکی از دلایل استقبال مردم این بوده که ما در بسیاری از آیتم ها خودمان را نقد می‌کنیم.
سرپرست نویسندگان مجموعه "خنده بازار" تصریح کرد: در اتاق فکر مجموعه "خنده بازار" در خصوص عملکرد خود و طرح آیتم ها به گفتگو و فکر می‌نشینیم و با توجه به سطح انتظارات مردم و جامعه به روز بودن و ارتقا سطح کیفی کار را در دستور برنامه های خود قرار می‌دهیم.
عباسی با اشاره به درخواست مردم برای خنده دار بودن آیتم ها اظهار داشت: مردم خواستار خنده دار بودن بیشتر آیتم ها هستند ولی باید توجه داشت که این کار کمدی صرف نیست.
وی تصریح کرد: انتقاد با زبان طنز بیشتر پذیرفته می شود و ثابت شده که خیلی از برنامه ها با توجه به فعالیت عوامل اش، به دلیل برخوردار نبودن از زبان طنز شعاری شده و حذف می شود.
ایفاگر نقش "گبرلو" ادامه داد: "خنده بازار" با هدف طرح مسئله و بازگو کردن مشکلات خود بازگوی هزاران طرح و مشکل دیگر می شود.
عباسی در خصوص گریم خاص شخصیتهای "خنده بازار" گفت: خیلی ها شایستگی دیده شدن و مطرح بودن را داشتند ولی امکان آن فراهم نشد و خوشبختانه در مجموعه "خنده بازار" بهترین ها دور هم جمع شدند که "شهرام خلج" در مقام طراح گریم توانست جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: "شهرام خلج" سابقه درخشانی را در عرصه طراحی گریم و بسیاری از آثار ماندگار تلویزیونی را داشته ولی در مجموعه "خنده بازار" و به دلیل متفاوت بودن موضوعات و آیتمی بودن برنامه، هنر این هنرمند بیشتر و بیش از پیش مشخص شد.
کارگردان هنری "خنده بازار" با اشاره به ورود نیروهای جوان و کیفیت این مجموعه ابراز داشت: معرفی هنرمندان مستعد جزء برنامه ریزی ما است و بسیاری از جوانان برای ایفای نقش خواستار همکاری باما بودند که من باروی باز از آنها استقبال کردم.
وی در خصوص بسته شدن تیم نوروزی این مجموعه اظهار داشت: سری جدید و عید "خنده بازار" با نیروهای فعال بسته شد این مجموعه 5 چهره هنرمند و مستعد را به مردم و جامعه معرفی کرد.
عباسی با اشاره به سختی و فشردگی کار تصریح کرد: فشار کار و سرعت تولید مجموعه "خنده بازار" بالا بوده و ما باید همیشه به روز و با جذابیت کار را ادامه دهیم ولی با همه این مشکلات هر کسی که استعداد داشته توانسته به تیم ما بپوندد.
این کارگردان با اشاره به گرفتن تست از نیروهای تازه وارد افزود: خیلی معتقد به گرفتن تست از بچه ها نیستم، چون آنها در نقشهای کوچک با بقیه اعضای تیم هماهنگ می‌شوند و کسانی که سریعتر با دیگر اعضا فعال تر هستند را بیشتر وارد بازی می‌کنم.
عباسی در خصوص بسیاری از جوانان فعال و با استعداد تیم "خنده بازار" تصریح کرد: از میان جوانان با استعداد ، "فرهاد فداکار" "رضا پاپی" "امید بیوک زاده" و "کیوان ملک مطیعی" بسیار خوش درخشیدند و معتقدم آینده خوبی را در عرصه بازیگری طی خواهند کرد.
ایفاگر نقش "بهمن هاشمی" در خصوص روند نگارش متن اظهار داشت: روند نگارش متن اظهار داشت: متن از قبل توسط نویسندگان به نگارش در می‌آید و برای کلید زدن سری جدید من 50 متن کامل را در اختیار داشتم ولی در زمان تولید و به دلیل تحقیق بالا و به روز بودن متن ها، آیتمهای نوشته شده از چند فیلتر رد می شود.
وی ادامه داد: سالهاست که نویسندگان تیم "خنده بازار" در حال نگارش هستند و همه آنها می‌دانند که چه نکات و چه نوع نگارشی مورد توجه من است.
عباسی تصریح کرد: همیشه بعد از نوشتن متن ها به لحاظ کیفی "فرید شب خیز" تهیه کننده نیز آنها را می‌خواند.
وی افزود: گاهی با مطالعه متن و ضبط کار ما آن آیتم را حذف می‌کنیم چون کیفیت از نقش و جایگاه مهمی برخوردار بوده و بیشتر به نفع کار فکر می‌کنیم تا درصد خطا و اشتباه تا حد ممکن پایین آمد.
عباسی که خود سرپرست نویسندگان بوده در خصوص تعداد قسمت ها و رسیدن آنها به پخش گفت: حدود 6 یا 7 قسمت بسته شده و به احتمال زیاد تعداد قسمتها به 15 تا می‌رسد یعنی مخاطبان تا 2 روز بعد از نوروز شاهد پخش سری نوروزی "خنده بازار" خواهند بود.
این کارگردان با اشاره انتخاب لوکیشن دور شروع کار از 4 بعداز ظهر به بعد، ابراز داشت: معتقدم که هنرمندان کار کمدی باید همیشه و در هر شرایطی سرحال باشند و ترافیک شهری و مشکلات آن باعث شد که طی مشورتی که با "فرید شب خیز" داشتم لوکیشن دوری را برای "خنده بازار" انتخاب کنیم.
وی افزود: من کار صبح زود را هم تجربه کرده ام ولی کیفیت و انرژی که بعد از ظهر دارم را به صبح ترجیح می‌دهم.
عباسی در خصوص معرفی چهره های خبرساز و جدید گفت: بسیاری از چهره های خبرساز و  دوست داشتنی مردم را از ابتدای کار داشته ام و همچنان روی آنها مانور می دهم.
کارگردان هنری "خنده بازار" اظهار داشت: در کنار چهره های هنری و ورزشی خبرساز سراغ شخصیتهای دیگر نیز می‌رویم که به دلیل از  بین رفتن جذابیت کار، از آوردن نام آنها خودداری می‌کنم.
وی با اشاره به شوخی با "مسعود فراستی" "گبرلو" و نیز "عادل فردوسی پور" گفت: این عزیزان بهترین دوستان ما و بزرگترین چهره های خبرسازی هستند که در آیتمهای نوروزی هم حضور دارند که مردم در ایام عید شاهد آن  خواهند بود.
عباسی خطاب به مردم و استقبال آنها از "خنده بازار" خاطرنشان کرد: مردم بیش از حد تصور ما از "خنده بازار" استقبال کردند و این باعث خوشحالی ما و تیم است ولی باید بگویم که این امر مسئولیت ما را در ساخت آثار به روز و با کیفیت نیز بیشتر می کند و از همه مخاطبان به علت همراهی کردن ما تشکر بی نهایت پایان مصاحبه را دارم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.