باقري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

کاهش حجم پرونده‌هاي ورودي به محاکم قضايي با اجراي طرح "پيشخوان قضايي"

معاون نظارت و بازرسي شوراي حل اختلاف گفت: با اجراي طرح پيشخوان قضايي، افراد بدون مراجعه به دستگاه قضایی مي‌توانند از مقصد مورد نظر این خدمات را تحویل بگیرند و مجبور به مراجعه به محاکم قضایی نباشند.

"باقري" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح تشكيل "پيشخوان قضايي" اظهار داشت: این طرح قرار است در ابتدا با ارائه ۱۵ خدمت قضایی از جمله ثبت شکایات به شهروندان آغاز به کار کند كه با همکاری مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه و کانون سردفتران اجرا می‌شود.

وي افزود: اجرای این طرح قطعا موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی می‌شود.

معاون بازرسي و نظارت شوراي حل اختلاف تهران با بيان اينكه دفاتر پيشخوان قضايي مانند دفاتر پيشخوان دولت است، گفت: با اجراي اين طرح کسانی که نیازمند به خدمات قضایی هستند، بدون مراجعه به دستگاه قضایی، به آنها این امکان را بدهیم که بتوانند از مقصد مورد نظر و محل مورد نظر این خدمات را تحویل بگیرند و مجبور به مراجعه به محاکم قضایی مي‌توانند از مقصد مورد نظر این خدمات را تحویل بگیرند و مجبور نيستند به مراجع قضایی مراجعه كنند.

معاون بازرسي و نظارت شوراي حل اختلاف تهران طرح تشكيل پيشخوان قضايي را مناسب دانست و خاطرنشان كرد: با اين اجراي طرح قظعا سرعت رسيدگي به پروند‌ها افزايش پيدا مي‌كند.

گفتني است؛ طرح تاسيس پيشخوان قضايي در جلسه علني روز 91/8/14 اعلام وصول و به امضاي 18 نفر از نمايندگان مجللس رسيد كه  مشتمل بر 12 ماده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار