کواکبيان در نشست خبری:

طرفدار برقراری رابطه ایران و آمریکا هستم/خواهش مي‌کنم ديگران به نفع ما کنار بروند

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با شعار دولت اخلاق برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شعار انتخاباتی‌اش دولت اخلاق است، گفت: ما معتقدیم که مشارکت حداکثری باید هدف همه دلسوزان کشور باشد و هیچ کس نباید در جهت منصرف کردن مردم برای حضور پرشور کوچکترین اقدامی انجام دهد.  
 
وی ادامه داد: باید همه تلاش کنیم تا حماسه پرشوری را همچون حماسه پرشور 22 خرداد خلق کنيم، ما برای حضور در انتخابات هیچ شرطی نداریم و فقط یک شرط اساسی آن هم اجرای دقیق قانون انتخابات است.  
 
کواکبیان با بیان اینکه باید از هرگونه سوءاستفاده در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده جلوگیری شود، گفت: معنا ندارد که یک مقام اجرایی از مراسم 22 بهمن استفاده کرده و شعار انتخاباتی سر دهد.  
 
وی افزود:‌ رعایت اخلاق انتخاباتی در انتخابات پیش رو باید مدنظر قرار گرفته و تمامی افراد و نیروهایی که در برگزاری انتخابات مشارکت دارند، بايد به این موضوع توجه کنند.  
 
دبیر کل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: در راستای برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات نیز صدا و سیما باید مشارکت گسترده‌ای داشته باشد و در راستای جذب و مشارکت تمام طیف‌ها و گروه‌های سیاسی با رعایت اخلاق وارد عمل شود.  
 
کواکبیان با اشاره به اینکه در دولت آینده توجه به سند چشم‌انداز و برنامه پنجم توسعه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، خاطرنشان کرد:‌ رویکرد بنده در دولت آینده، قانون اساسی است و بیانات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب می‌دانم.  
 
وی اظهار داشت: حوادثی که پس از انتخابات 88 در کشور رخ داد، ریشه در بداخلاقی‌هایی داشت که از مناظره‌ها شروع شد لذا اعتقاد دارم اگر بداخلاقی‌ها را نداشتیم هیچگاه اتفاقات سال 88 رخ نمی‌داد.
 
دبیر کل حزب مردم‌سالاری افزود: ما بر این باوریم که حق ملت ایران نیست که با گرفتاری‌های اقتصادی بسیاری روبرو باشند، لذا در دولت آینده به طور حتم در راستای پیشرفت وضعیت معیشتی مردم حرکت خواهیم کرد.  
 
کواکبیان با اشاره به اینکه اجرایی کردن قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور مثبت بود، تصریح کرد: متاسفانه شاهد بودیم که دولت دهم نتوانست در اجرایی کردن قانون هدفمندی یارانه‌ها با دقت و هوشیاری وارد عمل شود، به طوری که شاهد بودیم اکثر مناطق صنعتی رو به تعطیلی رفتند.  
 

*در دولت 93 براي مردم کارت اعتباري در نظر بگيريم


نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اعتقاد دارم باید در بخش‌های مختلفی همچون اقتصادی، سیاسی و سلامت کارت‌های اعتباری را در دولت 93 برای مردم در نظر بگیریم زیرا شاهد بودیم که عملکردی که دولت نهم و دهم داشتند باعث شد که مفهوم عدالت اجتماعی از بین رفته و طبقات متوسط شهری نیز به شدت سرکوب شوند.  
 
وی اظهار داشت: در دولت آینده هیچ نشانه‌ای از فسادهای بانکی را شاهد نخواهیم بود و علی‌رغم اینکه دولت احمد‌ی نژاد اعتقاد داشت دولت پاکی است و عدالت در آن اجرا می‌شود چرا ما شاهد بودیم که اختلاف سه هزار میلیاردی رخ داد.  
 
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه دولت بیش از 70 میلیارد تومان به پیمانکاران بخش خصوص مقروض است، گفت: دولت آینده دولت مقروضی خواهد بود و با توجه به اینکه ضربات سختی به بخش تولید داخلی وارد شده امیدواریم دولت جدید از پس مشکلات آینده بربیاید.  
 
کواکبیان تصریح کرد: ما باید سازمان برنامه و بودجه را دوباره احیا کنیم و در بازار کنترل ارز با دقت بیشتری وارد عمل شویم. 


*من طرفدار برقراری ارتباط ایران و آمریکا هستم

 
وی با اشاره به اینکه با یک دیپلماسی سازنده می‌توان تحریم‌ها را لغو کرد، اظهار داشت: من طرفدار برقراری ارتباط ایران و آمریکا هستم و اعتقاد دارم که می‌توان با یک دیپلماسی سازنده در این راستا وارد عمل شد.  
 
دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: اصلاحات واقعی نباید هیچگاه متوقف شود و باید با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد.
 
کواکبیان افزود: اصلاح‌طلبان واقعی را با فتنه‌گران یکی نمی‌دانم لذا باید خط میان اصلاح‌طلبان و فتنه را جدا کرد.  
 
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم شریعت اسلام و مردم‌سالاری باید مبنای حرکت دولت آینده باشد و ما با تکیه بر قانون و حمایت از مجلس باید مسیر خود را طی کنیم.  
 
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی را نباید توقیف کرد، گفت: بنده حاضر نیستم حتی یک روزنامه را در دولت آینده توقیف کنم.  
 
کواکبیان با بیان ویژگی‌هایی از دولت آینده اظهار داشت: در دولت آینده بین آرمان‌گرایی و واقع‌بینی تضادی نیست، اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به جمع‌بندی خواهند رسید و شکاف بین نسل‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. 


* سه نفر از وزرای بنده را بانوان تشکیل خواهند داد



وی با اشاره به اینکه خوشحالم از اینکه از جمله نامزدهای جوان انتخابات ریاست جمهوری هستم، تصریح کرد: به طور حتم در دولت آینده من، سن وزیران بین 35 تا 50 سال خواهد بود و حداقل سه نفر از وزرای بنده را بانوان تشکیل خواهند داد.  
 
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه یک کابینه فراجناحی را تشکیل خواهم داد، گفت: یک هفته قبل از رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری یک سوم از کابینه خود را به مردم معرفی خواهم کرد تا رویکرد شفافی را نسبت به بنده داشته باشند.  
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خاطرنشان کرد: برای پیروزی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شدم اما اگر اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات آینده به یک اجماع کلی دست یابند تابع آنها هستم.  
 
کواکبیان با بیان اینکه برای گرم کردن فضای انتخاباتی وارد صحنه نشده‌ام، اظهار داشت:‌ در انتخابات مجلس نهم متاسفانه به دلیل کارشکنی‌هایی که علیه من صورت گرفت نتوانستم رای بیاورم.  
 
وی خاطرنشان کرد: به اصلاح‌طلبان توصیه می‌کنم که قهر کردن با صندوق انتخاباتی فایده‌ای برای آنان نخواهد داشت. 


در پاسخ به باشگاه خبرنگاران: بنده به عنوان يک تکليف حزبي در خدمت شما هستم


کواکبيان در ادامه نشست خبري با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اين که چه گروه‌ها و طيف‌هاي سياسي براي کانديداتوري در انتخابات از شما دعوت کرده‌اند اظهار داشت: بنده به عنوان يک تکليف حزبي در خدمت شما هستم اما در عين حال حدود 17 الي 18 گروه اصلاح طلب و اقشار مختلف دانشگاهي مشورت‌ها و رايزني‌هايي را با بنده داشته‌اند.

دبير کل حزب مردم سالاري در پاسخ به سوال دوم باشگاه خبرنگاران مبني بر اين که آيا در صورت کانديداتوري "آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" و يا "خاتمي" شما از صحنه کنار مي‌رويد يا خير گفت: حزب مردم سالاري شوراي مرکزي دارد و در صورتي که اين دو کانديدا شوند تصميمات لازم را در آن زمان خواهيم گرفت اما تا اين لحظه حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و خاتمي به شدت در انتخابات تکذيب مي‌شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره اين که آيا به دليل منافع اصلاح‌طلبان به نفع محمد شريعتمداري يا عارف کنار مي‌رويد يا خير گفت: حزب مردم سالاري به غير از طرح مناسک سه راه حل را به اصلاح طلبان پيشنهاد کرد. راه حل اول نظرسنجي از طرف هيئتي بي‌طرف و کارشناسانه بود، راه حل دوم نيز انتخاب حکميت و راه حل سوم نيز تشکيل شورايي از طرف احزاب اصلاح‌طلب بود و ما تابع اين تصميم‌گيري‌ها هستيم.


*خواهش مي‌کنم که ديگران به نفع ما کنار بروند


وي تاکيد کرد: بنده از ديگران خواهش مي‌کنم که به نفع ما کنار بروند نه اين که ما به نفع آنان کنار برويم.

وي در پاسخ به سوالي درباره اين که برخي اخبار حاکي از همکاري ميان اصلاح‌طلبان و جريانات حامي دولت در انتخابات شوراها است آيا چنين مسئله‌اي صحت دارد يا خير گفت: من اين موضوع را به شدت تکذيب مي‌کنم؛ ما براي تغيير اين دولت آمده‌ايم، در شهريور 87 اولين نفري بودم که عليه رئيس دفتر رئيس‌جمهور مباحثي را مطرح کردم و تا به امروز نيز معتقدم که مشکلات ما از همين دولت است و هيچ گونه همکاري ميان اصلاح‌طلبان و جريان‌ حامي دولت که به تعبير اصولگرايان جريان انحرافي است نخواهيم داشت.

کواکبيان تصريح کرد: معتقدم اين شايعات را برخي اصولگرايان مطرح مي‌کنند، آنان احمدي‌نژاد را احمدي‌نژاد کردند و ديگر نمي‌توانند جوابي داشته باشند بنابراين مي‌گويند که با جريان طرفدار احمدي‌نژاد با اصلاح طلبان همکاري و رفيق است.

دبير کل حزب مردم سالاري ادامه داد: ما معتقديم که احمدي‌نژاد حاصل فعاليتهاي اصلاح طلبان در سال 84 بود و البته اين بار آن تجربه تکرار نخواهد شد.

وي در پاسخ به سوالي درباره تعدد کانديداها در ميان اصلاح طلبان اظهار داشت: معتقدم که رسيدن به اجماع در ميان اصلاح طلبان انجام شدني است و صعب العبور نيست و شرايط سال 84 نيز تکرار نخواهد شد چرا که دوستان اصلاح طلب قبول کردند که همکاري کنند.

وي در پاسخ به سوالي درباره پايگاه اجتماعي‌اش اظهار داشت: بنده وقتي مي‌گويم که حاضرم نتايج نظرسنجي‌ها را بپذيرم يعني اين که پايگاه اجتماعي براي خودم قائل هستم.

کواکبيان در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره کناره‌گيري در انتخابات در صورت کانديداتوري خاتمي اظهار داشت: ما زماني اعلام کرديم که اولويت اولمان خاتمي است و اگر خاتمي نيامد طرح مناسک را اجرا مي‌کنيم و در نهايت اگر مناسک هم اجرايي نبود کانديداي اختصاصي‌مان را معرفي خواهيم کرد و در حال حاضر نيز از دو مرحله اول عبور کرده‌ايم و زمان نيز از دست رفته است و با اين حال تابع نظر شوراي مرکزي هستم و اصراري هم ندارم که با خاتمي رقابت کنم.

دبير کل حزب مردم سالاري در پاسخ به سوالي درباره اين که منابع مالي انتخاباتي‌اش از چه راهي تامين مي‌شود گفت: بنده از طرف يک تشکل سياسي و حزبي حمايت مي‌شوم و قطعا بايد حزب منابع مالي را تامين کند.

وي ادامه داد: سلامت مالي براي من بسيار مهم است و حتي يک ريال هم از طريق رانت و .... به کار نخواهم گرفت؛ حزب مردم سالاري در سراسر کشور دفاتر حزبي دارد و خود آنان بخشي از اين هزينه‌ها را تامين مي‌کنند.

دبير کل جبهه اصلاح‌طلبان افزود: روزنامه مردم سالاري نيز بخشي از هزينه‌ها را از طريق کارهاي چاپي و مطبوعاتي عهده‌دار است و اگر کسي بخواهد با آلودگي وارد عرصه انتخابات شود نمي‌تواند دولت اخلاق را تشکيل بدهد.

دبير کل حزب مردم سالاري  در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اظهارات اخير آيت‌الله جنتي مبني بر اين که افرادي که به نوعي در معرض کانديداتوري هستند نبايد رسانه ملي با آنان مصاحبه‌اي انجام دهد اظهار داشت: هر شبکه‌اي را که باز مي‌کنيد دوستان هستند اما من اين مسئله را قبول دارم و اگر بنا بر بي‌طرفي است بايد براي همه باشد.

وي ادامه داد: اين مسئله يک توصيه اخلاقي است چرا که ما براي بحث کردن نامزدهاي احتمالي هيچ قانوني نداريم.

وي در پاسخ به سوالي درباره اين که آيا براي کناره‌گيري از انتخابات براساس اولويت بندي کانديداها عمل خواهد کرد، گفت: ما در حزب مردم سالاري مصوبه‌اي داشتيم که اگر اجماعي صورت بگيرد تابع آن هستيم و در صورت عدم اجماع و عملي نشدن سه راه حل پيشنهادي حزب مردم سالاري تا آخر هستيم.

کواکبيان در پاسخ به سوالي درباره برنامه‌هاي حزب مردم سالاري براي انتخابات شوراها اظهار داشت: در ميان اصلاح‌طلبان سه ديدگاه براي انتخابات وجود دارد، دسته‌اي از آنان نمي‌خواهند در انتخابات شرکت کنند عده ديگر مي‌خواهند شرکت کنند اما کانديدا ندارند و سايرين نيز ضمن حضور فعال در انتخابات کانديداها هم دارند.

اين کانديداي انتخابات آينده تاکيد کرد: نمي‌خواهيم يک جريان يکه تاز ميدان انتخابات باشد و حتما بايد دو جريان با هم باشند حتي معتقدم که دولت آينده مي‌تواند فراجناحي و ائتلافي باشد.


*خاتمي از معين و مهرعلي زاده حمايت کرد، بنده تاييد نشدم


وي ادامه داد: در سال 84 کانديداي انتخابات بودم و آقاي خاتمي از معين و مهرعلي زاده حمايت کرد، بنده تاييد نشدم.

کواکبيان تصريح کرد: حزب مردم سالاري براي انتخابات شوراها تصميم گرفته تا در کليه شهرهايي که بالاي يکصد هزار نفر جمعيت دارد کانديدا معرفي کند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين که شما چندي پيش گفتيد که موسوي و کروبي اصلاح‌طلب نيستند، آيا در مقطع کنوني نيز به چنين مسئله‌اي اعتقاد دارد يا خير اظهار داشت: بنده آن زمان اين مسئله را تکذيب کردم و سايت رجانيوز نيز آن را جعل کرد؛ بنده معتقدم که اين دو شخصيت مرزبندي خود را با جريان برانداز بايد شفاف‌تر مي‌کردند.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: کواکبیان ، حزب ، مرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار