نوسازی بافت های فرسوده نیازمند بستر سازی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای بالا بردن آگاهی عمومی در جهت بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی کشور باید اقدامات بسیاری برای بستر سازی آن فراهم شود.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته در راستای بالا بردن آگاهی عمومی در جهت بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی کشور اقدامات بسیاری انجام شده است، گفت: درجهت مشارکت همه جانبه مردم و دستگاههای اجرائی مرتبط و برای بالا بردن سطح فرهنگ عمومی و بستر سازی ، اقدامات موثری انجام شد.
وی ادامه داد: انجام بیش از 75 مورد مطالعات و پژوهش که شامل اقدامات پژوهشي، ترجمه و حمایت از پایان نامه های دانشجویی از اقدامات اساسی نوسازی بافت های فرسوده در سال گذشته به شمار می رود.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه انعقاد بیش از 50 مورد توافق نامه با دانشگاهها و موسسات آموزشی انجام شده  است افزود: برگزاری بیش از 800 مورد دوره آموزشی که شامل آموزش مدیران شهری، ساکنین، تشکل های مردمی، اجرائی و حرفه ای از دیگر اقدامان مهم این سازمان به شمار می رود.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه اظهار داشت: تهیه، تولید و پخش پویانمائی و نشان آگهی از شبکه های رسانه ملی و تهیه برنامه های ترکیبی و مشارکتی با صدا و سیما، نشست و میزگردهای تخصصی نقش موثری در بهبود توسعه نوسازی بافت های فرسوده شهری داشته است.  
کیان پور در ادامه توضیح داد: انجام بیش از 20 مورد مستند سازی در حوزه اقدامات شرکت مادر  و تجربیات سایر نهادهای دولتی، خصوصی  و ... در داخل  یا خارج از کشور و  بیش از 1720 مورد اقدام رسانه ای که شامل تولیدات و اقدامات فرهنگی، هنری، برگزاری نمایشگاها  و نشست های تخصصی از دیگر اقدامات این سازمان به شمار می رود.
وی در ادامه افزود: تدوین بیش از 15 عنوان کتاب تخصصی در حوزه های مرتبط با بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی و تدوین و چاپ 36شماره فصلنامه تخصصی هفت شهر از اقدام مهم این سازمان در سال گذشته به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه گفت: چاپ 5 عنوان کتاب تخصصی - برگزاری بیش از 150 نشست تخصصی با گروهها و تشکلهای تخصصی علمی و اجرائی در کشور و برگزاری نمایشگاههای تخصصی و عمومی در سراسر کشور نقش موثری در بهبود نوسازی بافت های فرسوده داشته است.
کیان پور در ادامه خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی از طریق خبرگزاریها و روزنامه ها، برگزاری نشست های مردمی در مساجد کشور، طرح آموزش چهره به چهره از مهمترین برنامه های این شرکت برای فرهنگ سازی و مشارکت پایدار مردم در احیاء و نوسازی بافت های فرسوده  محسوب می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار