پربيننده ترين هاي 91؛

بهترین نوشیدنی‌ها برای افراد چاق‌‌!

بعضی نوشیدنی‌ها می‌توانند چربی‌هایی که در مدتی طولانی در بدن تلنبار شده را به صورت سریع و سیر آب کنند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ برخي مواد غذايي که موجب کاهش وزن مي شوند عبارتند از:
 
شیر کم‌چرب: مصرف شیر به طور محسوس با كاهش احساس سیری به دلیل سركوب مركز گرسنگی در هیپوتالاموس مغز مرتبط است. البته مصرف بیش از 3لیوان شیر در روز در طولانی مدت به كاهش جذب روی و آهن منجر می شود كه خود این كمبودها  از یك مكانیسم دیگر با تشدید چاقی مرتبط است! پس تعادل در مصرف شیر توصیه می‌شود.
 
آب یخ: مصرف فراوان آب سرد موجب ایجاد یك سازگاری متابولیكی در بدن در جهت افزایش متابولیسم و سوخت و ساز می شود. مصرف آب سرد به حركت منظم روده ها و بهبود جمعیت باكتری های مفید روده نیز كمك می كند و در كاهش وزن نقش دارد.
 
چای سبز: مصرف چای حقیقتا با افزایش متابولیسم و بهبود جمعیت باكتری‌های روده ارتباط دارد. با این حال، در مورد نقش چای سبز مبالغه می‌شود. مصرف چای‌های تركیبی نقش موثرتری دارد ولی چای سبز خالی چنین نقش بارزی ندارد.مطالعات نشان می‌دهد می‌توان با نوشیدن 3 تا 5 فنجان چای سبز در روز، 35 تا 43درصد چربی بیشتری سوزاند./س
 
سرکه سیب: سركه سیب بیشترین نقش را در كنترل جمعیت باكتری‌های باكتروئیدس دارد. سركه سیب با كاهش جمعیت باكتروئیدس‌ها و افزایش باكتری‌های فیرمیكوتس‌های روده، موجب كاهش جذب مواد غذایی در روده می‌شود و نقش موثری در كاهش وزن دارد.
آب سبزیجات: هرچه پتاسیم آب سبزیجات بیشتر باشد (مانند آب جعفری)، این اثر بارزتر است. با این حال بیماران قلبی و كلیوی باید در مورد میزان مصرف پتاسیم هوشیار باشند.
آب کرفس: کرفس سرشار از سدیم و پتاسیم است که ادرارآور است و باعث دفع آب اضافی و اسید اوریک از کلیه‌ها می‌شود، بنابراین وقتی قصد کاهش وزن دارید، با اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی خود، آب اضافی بدن را به شیوه‌ای طبیعی و سالم دفع کنید.
 
چای سیاه: چای سیاه مانند قهوه سیاه هم حاوی آنتی‌اکسیدان است و هم دارای کافئین است؛ کافئین با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن باعث چربی‌سوزی بیشتر در بدن می‌شود.
برچسب ها: چاق ، نوشیدنی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار