فیلم «رسوایی» در قم توقیف شد

روز گذشته در برخی از خبرگزاری ها اعلام شد که اکران فیلم «رسوایی» در قم متوقف شده است. اتفاقی که پیش از این هم برخلاف قانون در این شهر درباره فیلمی مثل «بی خود و بی جهت» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی رخ داده بود.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ روز گذشته در برخی از خبرگزاری ها اعلام شد که اکران فیلم «رسوایی» در قم متوقف شده است. اتفاقی که پیش از این هم برخلاف قانون در این شهر درباره فیلمی مثل «بی خود و بی جهت» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی رخ داده بود اما معاون فعالیت های سازمان سینمایی حوالی ظهر روز سه شنبه این موضوع را تکذیب کرده و تاکید کرد که تا این لحظه مسئولان شورای فرهنگی این شهر هیچ چیزی در این باره به سازمان سینمایی اعلام نکرده اند.

 مهدی عظیمی میرآبادی در گفت و گویش با خبرگزاری ها در این باره گفت: «این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و فیلم «رسوایی» طبق مقررات می تواند در سینماهای شهر قم اکران شود. طبق دستورالعملی که قبلا ابلاغ شده است، شورای فرهنگی هر استان با توجه به مقتضیات منطقه می تواند پیشنهاد خود را در این باره به سازمان سینمایی ارائه دهد و رأسا چنین اقدامی از سوی آنها ناممکن است. تا این لحظه هم شورای فرهنگی استان درباره فیلم «رسوایی» چیزی را به ما اعلام نکرده است.»



درست لحظاتی پس از اعلام این خبر سید رسول موسوی نژادیان، معاون فرهنگی – هنری اداره ارشاد استان قم در گفت و گو با «ایسنا» اعلام کرد: «اکران فیلم «رسوایی» در قم در دهه فاطمیه به صلاح نیست. از اکران این فیلم جلوگیری نشده چون تصمیمی در این باره گرفته نشده است ما به دلیل اینکه دو دهه فاطمیه داشتیم و الان چهار پنج روز دیگر از دهه دوم آن باقی مانده، فضای مذهبی قم ایجاب می کند تا یکشنبه (25 فروردین) که روز شهادت حضرت زهرا (س) است به این ایام احترام بگذاریم.»

او با اشاره به اینکه فیلم «رسوایی» نیم نگاهی به طنز دارد، گفت: «در بخش های مختلفی از این فیلم صحنه هایی همراه با گریه و خنده وجود دارد اما شرایط مذهبی قم به گونه ای است که این فیلم یا هر فیلم دیگری با این ویژگی ها را در چنین شرایطی نمی توانیم اکران کنیم. پس از پایان ایام فاطمیه درباره اکران فیلم «رسوایی» تصمیم گیری می کنیم و اگر قرار شد فیلم احتمالا نمایش داده نشود، موضوع را با دلایل مشخص اعلام می کنیم.»
 
منبع: تماشا
برچسب ها: رسوایی ، فیلم ، قم ، توقیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.