حاشیه برنامه سینمایی "هفت"؛

امیر جعفری:دستمزد بالای "محمدرضا گلزار" گوارای وجودش

بازيگر سينما گفت: سینمای ما مریض است چرا که برای فیلمنامه های خوب پروانه ساخت صادر نمی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی "هفت" شب گذشته در بخش مهمان ویژه با حضور امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون به بررسی درباره بازی وی در فیلم سینمایی "قاعده تصادف" پرداخت.
"امیر جعفری" در پاسخ به اینکه برخی بازیگران به دلیل دیده شدن از تئاتر کناره گرفته اند گفت: ذات بازیگر یعنی دیده شدن یا من در تئاتر فعالیت دارم و با بازی در تلویزیون بیشتر دیده می شوم.
وی افزود: برخی از بازیگران شاید به خاطر پول یک اثری را بازی کنند که این مسئله بسیار بد است ولی علت آن را باید ریشه یابی کرد که چرا بازیگر خود فروشی می کند.
"جعفری" ادامه داد: من در سال گذشته با بازی در تئاتر یک میلیون و 700 تومان گرفتم و با بازی در دو فیلم سینمایی به نام های "قاعده تصادف" و "سیزده" هنوز هیچ دستمزدی دریافت نکردم.
وی تصریح کرد: خیلی از کارها را بدلیل ضعیف بودن رد کردم و به این می اندیشم که فرزند من به هنر یا پول من باید افتخار کند.
وی در خصوص مشکلات هنرمندان عنوان کرد: شاید فیلم نامه ضعیف را چندین بار رد کنم ولی بالاخره مجبور می شوم برای پول یک کار را قبول کنم.
"جعفری" بیان کرد: زمانی که جلوی فیلم نامه خوب را میگیرند این وضعیت در سینما به وجود می‌آید باید در خصوص مجوز به فیلم نامه ها کمی آزادی اعمال کنند.
وی اظهار داشت: زمانی که مسئولی وارد سینمایی شود باید انتخاب آن مدیر هم براساس اصولی باشد تا این گونه اتفاقها در سینما رخ ندهد.
وی افزود: سیستم ایمنی سینما ضعیف شده و ریشه در جای دیگر است زمانی که فیلم نامه خوب را رد می کنیم مخاطب هم به  تماشای آن نمی نشیند.
"جعفری" عنوان کرد: برخی از دستمزد بالای بعضی بازیگران ایراد می گیرند ولی اگر فیلمی 2 میلیارد می فروشد "محمدرضا گلزار" هم دستمزد بالا نوش جانش چه ایرادی دارد.
وی در خصوص بازی درنقش متفاوت خود در "قاعده تصادف" عنوان کرد: بازیگر باید نقش های مختل را تجربه کند و با جان و دل وارد این خطر می شوم.
"جعفری" در خصوص اکران این اثر خاطرنشان کرد: سیستم سینمای ما مریض است من خود را به عنوان بازیگر "قاعده تصادف" پس از یک هفته متوجه اکران آن شدم چرا باید یک فیلم این همه تبلیغات و آنونس های مختلف در تلویزیون داشته باشد ولی "قاعده تصادف" دارای تبلیغات ضعیفی باشد.
گفتنی است برنامه سینمایی "هفت" با اجرا و سردبیری محمود گبرلو و تهیه کنندگی "علی قانع" هر هفته جمعه شب ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.