بازرس کل کشور در جمع بزرگان طوایف و اقوام سیستان‌ و بلوچستان:

اگر رئیس جمهور به قانون احترام نگذارد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود/امروز دیگر جای تعارف نیست؛ باید ضعف‌ها را شمرد

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: متأسفانه برخی‌ها از شنیدن ضعف‌ها نیز هراس دارند و به بهانه تضعیف دولت مانع آن می‌شدند. اما امروز دیگر جای تعارف نیست؛ باید ضعف‌ها را شمرد و بیان کرد تا دیگر تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، عصر امروز (7اردیبهشت 1392) در جمع بزرگان طوایف و اقوام استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری گفت: موضوع مهم امروز کشور انتخابات ریاست جمهوری است و آینده کشور در این انتخابات رقم خواهد خورد. چرا که هشت سال مدیریت اجرایی کشور حائز اهمیت بسیار است و همه ملت ایران در این تعیین سرنوشت نقش دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به رهنمودهای رهبری درباره انتخابات گفت: مقام معظم رهبری درباره انتخابات به همه اطمینان داد که کسی از رای ایشان خبر ندارد. این بیانات چند پیام مهم دارد. اول این‌که مردم هستند که حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند. اما این پیام لایه‌های پنهانی نیز دارد مبنی بر این‌که نظام به مردم اعتماد داشته و هر چه آنان بخواهند ما همراهی خواهیم کرد. اگر مردم خوب انتخاب کردند، خیرشان را می‌بینند و اگر انتخاب خوبی نداشتند خودشان مسئولیتش را می‌پذیرند.

وی با تأکید بر انتخاب هوشمندانه در انتخابات گفت: امروز در فرمایشات مقام معظم رهبری این مسئله مورد تأکید قرار گرفته است که اولاً رئیس جمهوری باید انتخاب شود که قانونمند باشد، دوم این‌که به برنامه پایبند باشد و وعده بدون پشتوانه ندهد. مقام معظم رهبری تأکید کردند که رویه ایشان حمایت از همه دولت‌ها بوده و اگر مردم کسی را به عنوان رئیس جمهور آینده نیز انتخاب کنند مورد حمایت ایشان است. ایشان توصیه کردند باید کسی را انتخاب کرد که جدی باشد و کوتاه نیاید؛ کسی باشد که نیازهای کشور را شناخته و از نظر کارشناسان استفاده کند؛ دقت شود اصل عزت، حکمت و مصلحت را باید در انتخاب اصلح دقت و توجه کرد. تمام این‌ها رهنمودهای مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه دقیق ملت قرار گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که مقام معظم رهبری راهکار انتخاب اصلح را برای همه روشن کرده‌اند، خطاب به حاضرین گفت: شما جمع نخبه و ریش سفیدان جامعه هستید؛ نقش شما بیشتر از آحاد ملت است. چرا که مردم به نظر نخبگان توجه دارند که به چه کسی تمایل داشته و نظر مثبت آن‌ها به سوی چه کسی است. بنابراین باید خوب دقت کرده و با مطالعه برنامه‌ها و سوابق کاری افراد انتخاب اصلح حاصل شود.

گراني و بيكاري حاصل سياست‌هاي ناكارآمد دولت است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که به فرموده مقام معظم رهبری باید مشکلات و ضعف‌های دولت کنونی را نیز شناخت تا در آینده و دولت بعدی تکرار نشود، گفت: امروز گرانی و بیکاری همه خانواده‌ها را اذیت می‌کند که حاصل سیاست‌های ناکارآمد است. باید مراقب باشیم که این سیاست‌های ناکارآمد بار دیگر تکرار نشود. متأسفانه برخی‌ها از شنیدن ضعف‌ها نیز هراس دارند و به بهانه تضعیف دولت مانع آن می‌شدند. اما امروز دیگر جای تعارف نیست؛ باید ضعف‌ها را شمرد و بیان کرد تا دیگر تکرار نشود.

راه مقابله با معضل قاچاق مرزنشين‌ها، تقويت اقتصاد آنها است

عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان با اشاره به تأثیر سیاست‌های ناکارآمد فعلی بر استان‌های مرزنشین گفت: همواره در گذشته و امروز تأکید داشتم که راه مقابله با معضل قاچاق در استان‌های مرزنشین تقویت اقتصاد این استان‌ها است. باید ضعف‌های اقتصادی کشور را برطرف و شغل و ارزانی حاکم کرد و بعد اگر در استان‌های مرزی معضل قاچاق دیده شد بسیار محکم با آن برخورد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که اسلام از امت خود انتظار عزت دارد، گفت: اسلام می‌گوید مؤمنین عزیز هستند؛ بنابراین اگر ما ادعای اسلامی داریم باید عزیز باشیم. کشوری نیز عزیز است که در آن بیکاری نباشد و یا نرخ آن کم باشد؛ گرانی نباشد؛ قیمت‌ها هر روز افزایش پیدا نکند. کشوری که ملت آن گرسنه و دستش به سمت این و آن دراز باشد عزیز نیست.

تنوع قومي نقطه قوت و قدرت تمدنی ایران است

وی با تأکید بر این‌که اگر امروز ایران شامل اقوام و زبان‌ها و مذاهب مختلف نبود این عزت را نداشت، گفت: گاهی اوقات شنیده می‌شود آقایان می‌گویند اقوام و زبان‌های مختلف چالش کشور ما هستند. من کاملاً با این حرف مخالفم. تفاوت‌های قومی، زبانی و مذهبی نقطه قوت ایران است. اقوام قدرت تمدنی ایران است. یکی از برجستگی ایران در دوره‌های مختلف تاریخی اقوام و زبان‌های مختلف است. تاریخ ایران نشان داده ملت ما چون فرهیخته و فرهنگی بودند به خوبی در کنار هم زندگی کرده و همبستگی خوبی از خود نشان داده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تلاش غرب برای اختلاف انداختن میان امت اسلامی گفت: متأسفانه امروز برخی صداهای ناروا میان امت اسلامی شنیده می‌شود که امت اسلامی را به جان هم انداخته است. امروز در جهان اسلام مسلمانان به اتهام کفر کشته می‌شوند. اما خدا را سپاسگزاریم که در کشور ما اهل سنت و اهل تشیع به خوبی در کنار هم زندگی کرده و مشکلی با هم ندارند.

همه نسبت به رایی که می‌دهند مسئولند/باید رئیس جمهوری قانونمند انتخاب کرد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فرصت کوتاه باقی مانده تا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید این فرصت کوتاه را از دست داد. باید نخبگان و بزرگان جامعه وقت گذاشته و بعد از بررسی کارنامه و برنامه‌های کاندیداها، بهترین و تواناترین گزینه را انتخاب کنید. چرا که در آینده نسبت به رایی که می‌دهیم مسئول هستیم.

دولت انتخاب كنيد كه دروغ نگفته و وعده‌هاي توخالي مطرح نكند

وي افزود: باید دولتی انتخاب کنید تا بتواند منویات ملت و مقام معظم رهبری را اجرایی کند. دولتی انتخاب کنید که دروغ نگفته و وعده‌های توخالی مطرح نکند؛ دولتی که قانونمند باشد و نگوید که من این قانون را قبول ندارم و اجرا نمی‌کنم. چرا که اگر رئیس جمهور که بالاترین جایگاه اجرایی کشور است به قانون احترام نگذارد زمینه سوء استفاده برای سایر مسئولین فراهم شده و دیگر نمی‌توان انتظاری از مردم داشت که آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان با بیان این‌که رئیس جمهور آینده باید قاطعانه با فساد بجنگد، گفت: امروز کشور مشکل اقتصادی دارد که راهکار آن تولید ملی است. باید همه طرح‌های ما روی تولید متمرکز شود. مقام معظم رهبری نیز چند سال بر تولید تأکید می‌کنند. اما امروز که مهمان شما در استان سیستان و بلوچستان هستیم می‌شنویم که اغلب واحدهای شهرک‌های صنعتی شما در حالت تعطیل و نیمه تعطیل قرار گرفته است.

دولتی سر کار بیاید که توان و برنامه اجرایی جدی برای رفع مشکلات داشته باشد

پورمحمدی ضمن تأکید بر این‌که دولتی را باید سر کار بیاوریم که توان و برنامه جدی اجرایی برای رفع مشکلات داشته و مشکلات کشور را بشناسد، گفت: یکی از تأکیدات امروز مقام معظم رهبری انتخاب رئیس جمهوری است که با مشکلات کشور آشنا باشد؛ چرا که اگر کسی مشکلات مناطق مختلف کشور را نداند نمی‌تواند برای این رفع آن‌ها خوب برنامه‌ریزی کند.

وی با تأکید بر این‌که باید در استان‌ها از مدیران بومی استفاده کرد، گفت: استان‌های کشورمان دارای انبوهی متخصص و کارشناس و نخبه در عرصه‌های مختلف است. چرا از مدیران بومی که به مشکلات و راه حل‌های این مشکلات آشنا هستند استفاده نمی‌شود؟!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار