اطلاعيه جامعه مدرسين در پی هتك حرمت مرقد مطهر حجر بن عدي؛

امت اسلامي به وظیفه خویش در حفظ و حراست از اماکن مقدس عمل کنند

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پی هتك حرمت مرقد مطهر حجر بن عدي (رضوان‌ الله‌ تعالي‌ عليه) اطلاعيه‌اي را صادر کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پی هتك حرمت مرقد مطهر « حجر بن عدي »‌ اطلاعيه‌اي را صادر کرد.

متن اين اطلاعيه به شرح زير است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الأَبْصَارُ» ( ابراهیم /42 )
 
«و خدا را از آنچه ستمكاران مى‏كنند غافل مپندار جز اين نيست كه [كيفر] آنان را براى روزى به تاخير مى‏اندازد كه چشمها در آن خيره مى‏شود»
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأسف عمیق و اندوه فراوان از حمله به مرقد مطهر «حُجر‌بن‌عدی» (رضوان الله تعالي عليه) و تخريب ضريح و نبش قبر آن صحابي جليل‌القدر رسول‌خدا(صلي الله عليه و آله)، این اقدام جنایت کارانه توسط تروریست‌های مسلح را به شدت محکوم می‌نماید.
 
ضمن ابراز نگرانی شدید از ادامه هتک حرمت به مراقد و مقدسات مذهبی در کشور سوریه، این اقدام را تجاوزی آشکار به حرمت مسلمانان می‌دانیم؛ همچنین نسبت به ادامه تعرض به اماکن مقدسه مسلمانان در سوريه و ديگر كشورهاي اسلامي از سوي گروه‌هاي وهابي و تکفيري هشدار داده و دفاع از این اماکن مقدسه را واجب می‌دانیم‌، به همين مناسبت يك روز تمام حوزه‌هاي علميه مقدسه شيعه در قم و نجف و ديگر كشورها تعطيل اعلام گرديد.
 
در این راستا از امت اسلامي و سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی می‌خواهیم به وظیفه خویش در حفظ و حراست از این گونه اماکن عمل نمایند.
 
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهاي پيام/
برچسب ها: مدرسین ، حوزه ، حرم مطهر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار