کري و لاوروف ديشب درباره بحران سوريه گفتگو کردند

يک مقام بلندپايه وزارت امور خارجه آمريکا گفت جان کري و سرگئي لاوروف وزيران امور خارجه آمريکا و روسيه سه شنبه شب درباره سوريه و برنامه ها براي برگزاري کنفرانس صلح بين المللي درمورد سوريه گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، وي افزود کري در اين ديدار لاوروف را از گفتگوهاي خود با شورشيان سوري و مقاماتي از کشورهاي دخيل در اين مذاکرات و همچنين برنامه هاي خود براي شرکت در نشست هفته آينده گروه دوستان سوريه در اردن مطلع کرد. 

روسيه که از متحدان سرسخت بشار اسد رئيس جمهور سوريه به شمار مي رود از اعمال تحريم هاي جديد عليه اين کشور در شوراي امنيت سازمان ملل متحد جلوگيري کرده است.

جان کري روز سه شنبه همچنين با بيان اينکه اميدوار است کنفرانس صلح سوريه که روسيه و آمريکا از آن حمايت مي کنند اوايل ماه ژوئن برگزار شود، گزارش هاي منتشر شده را مبني بر اين که دولت سوريه قصد ندارد در اين کنفرانس شرکت کند رد کرد. 

"عمران الزعبي" وزير اطلاع رساني سوريه پيش از اين اظهارات کري گفته بود دمشق خواستار جزئيات درباره اين کنفرانس پيشنهادي پيش از تصميم گيري درباره شرکت در آن است. 

کري در مصاحبه با خبرنگاران در سوئد تصريح کرد : تعيين زمان دقيق اين نشست به عهده سازمان ملل متحد است اما وي اميدوار است اين مذاکرات اوايل ماه ژوئن برگزار شود زيرا بخش زيادي از مقدمات مربوط به برگزاري آن پيشتر انجام شده است.

وي تصريح کرد: من تقريبا با همه وزيران امور خارجه کشورهايي که قرار است در نشست هفته آينده شرکت کنند گفتگو کرده ام تا زمينه براي اين مذاکرات هموار شود . تماس با مخالفان نيز ادامه دارد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار