مقدم‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد

نقش مهم رسانه‌ها در مبارزه با تفکرات پوچ تکفیری‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، اطلاع رسانی رسانه‌ها درباره تفکرات متحجرانه وهابیت و سلفی‌‌ها را امری مهم دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند پوچی این تفکرات را به جهانیان نشان دهند.

"حمیدرضا مقدم‌فر" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در خصوص راهکارهای موجود برای ریشه‌کن شدن هتک حرمت‌ها از چهره جهان اسلام اظهار داشت: راهکارهای زیادی وجود دارد، اما در حال حاضر رسانه‌ها رسالت و نقش بزرگی را در این رابطه دارند.

وی هشدار مقام معظم رهبری در خصوص سرایت این آتش به تمام جهان اسلام در صورت عدم مقابله با این هتک حرمت‌ها را یادآور شد و افزود: اگر جلوی این کار برخی متحجران دور از انسانیت گرفته نشود آتش آن به همه جهان اسلام سرایت می‌کند و فقط این نیست که اماکن مقدس و محترم شیعیان را  آسیب بزند، بلکه دیگر برای هیچ فرد و یا مکان مقدسی که در جهان اسلام هست ارزشی قائل نخواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت ریشه‌کن شدن این تفکر منجمد و انحرافی گفت: این تفکر که حتماً دست‌ساز سلطه‌گران و صهیونیست‌ها است از راه‌های نرم و مخفی به درون مسلمانان رخنه می‌کند و یکی از راه‌های ورود مستکبران، استحمار افراد است.

مقدم‌فر با اشاره به تغییر ارزش و ضد ارزش توسط این تفکر تصریح کرد: دشمنان با رواج این تفکر در بین مسلمانان با عناوین و موضوعات غیر واقعی و محتوایی مغلطه آمیز افراد را فریب می‌دهند و به گونه‌ای برای آنان ارزش‌ها را ضد ارزش، و ضد ارزش‌ها را ارزش جلوه می‌دهند.

وی محصول این تفکر را هتک حرمت صورت گرفته از سوی تکفیری‌ها (سلفی‌ها و وهابی‌ها) دانست و افزود: امروز مردم دنیا نیز شاهد هستند که سربریدن و خارج کردن قلب از جسد فردی مظلوم و خوردن آن و دیگر اعمال مشمئزکننده و یا منفجر کردن یک مکان مقدس که محل تقدیس و عبادت است از چه تفکر و افرادی سر می‌زند. این کارها در هیچ جای دنیا و از طرف هیچ انسان آزاده‌ای پسندیده نیست و در بین مسلمانان،عملی قبیح و ضد ارزش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران اتفاقات رخ داده را یک ظرفیت برای مسلمانان عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها به مردم جهان برای نشان دادن برآیند کارها و محصولات وهابیت و سلفی‌ها که نمونه‌های آن در سوریه و یا در دیگر نقاط جهان در حال انجام است کار مهمی است و رسانه‌ها می‌توانند پوچی تفکر وهابی‌‌ها و سلفی‌ها را به جهانیان نشان دهند.

مقدم‌فر انجام هر کار در این زمینه را مهم و کارساز قلمداد کرد و افزود: گاهی یک عکس و یا یک یادداشت، در فضای مجازی و یا در رسانه‌های تصویری و شنیداری آنچنان تأثیرگذار خواهد بود که باعث بیداری بسیاری از به خواب رفته‌ها خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه امروز جهان اسلام دچار یک عارضه شده است، تصریح کرد: وهابیت و سلفی‌گری زخمی بر پیکره اسلام است و ان‌شاءالله با محکومیت‌های صورت گرفته از سوی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی، ماهیت جنایتکاران تکفیری به مردم دنیا و به خصوص مسلمانان نشان داده می‌شود و وهابی‌ها مطرود دنیا و مسلمانان خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار