تفکر حمله به بقاع متبرکه سوريه از کجا نشات مي‌گيرد؟

آيا تروريست‌هاي سوريه جرات حمله به حرم حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س) را دارند؟

"جهان اسلام باید تکلیفش را با تکفیری‌ها یکسره کند و یکپارچه در این باره موضع بگیرد؛ همچنین از عالمان اهل سنت انتظار می‌رود که بیشتر در این باره واکنش نشان دهند".

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، طرز تفکر وهابی و سلفی، اين روزها منجر به شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی مثل القاعده، طالبان، جبهه الشباب در آفریقا و جبهه النصره در سوریه شده است.




                   
به راه انداختن جنگ به ظاهر مذهبي بخشي از پازل غرب
اساساً بخشی از پازل غرب به راه افتادن جنگ تمدن‌هاي ضد اسلام بود؛ چرا که غرب احساس کرد که در صورت بروز خشونت از جانب گروه‌هاي تکفيري و بنيادگرا به راحتی می‌تواند افکار عمومی را قانع کرده و برنامه‌هاي ضد اسلامي خود را اجرا کند.

از این رو؛ غرب به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول تجهيز و حمايت از گروه‌هاي بنيادگراي سلفي و وهابي در خاورمیانه شد که به نام اسلام خشونت روا می‌دارند و خشونت خویش را نیز با آموزه‌های اسلامی توجیه می‌کنند.

از ابتدای نا آرامی‌ها و جنگ چند ملیتی غربی – عبری و عربی با دولت و ملت سوریه همواره تلاش شد تا بحران سوریه به سمت و سوی یک جنگ مذهبی پیش برود، از این رو گردانندگان غربی و عربی این بحران تلاش کردند با وارد کردن سلفی‌ها و نیروهای القاعده رنگ و مایه مذهبی به این نبرد داده و از این رو شعله‌های این جنگ را سوزاننده‌تر کنند.

سلفی‌ها، تکفیری‌ها و نیروهای وابسته به القاعده در ابتدای نبرد اعلام کردند که طومار نظام بشار اسد را به هم خواهند پیچید؛ چرا که وی حامي شيعيان بوده و گروه‌هاي تروريستي، شیعیان را دشمنان درجه یک خود می‌دانند. در واقع بنیان اقدامات تروریست‌های سوریه بر این اساس استوار شده تا طرح آمریکايی "ایجاد نظم نوین جهان" را در خاورمیانه بسترسازی کنند و برای این کار نخستین اقدام را در رفع و انهدام هلال شیعی می‌دانند.

انفجارهایی که تروریست‌های وهابی تکفیری در مناطق مقدس مرتکب می‌شوند، با این هدف صورت می‌گیرد تا تمام نشانه‌ها و آثار اسلامی برجای مانده از قرن‌های گذشته که سمبل و نشان وحدت و یکپارچگی دینی و مذهبی مسلمانان جهان است، از بین برود و محو و نابود شود.

یکی از اهداف این گونه رفتارها این است که با تحریک شیعیان هم در سوریه و هم در لبنان، عراق و ایران به نوعی جنگ مذهبی را در خاورمیانه به راه بیندازند به همین دلیل تروریست‌ها اقدامات تروریستی خود را بر این مناطق مذهبی سوریه متمرکز کردند تا موجبات ایجاد برخی بحران‌ها در آن شوند و شاید از این طریق بتوانند، اهداف مورد نظر سردمدارنشان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را ابتدا در سوریه و سپس در منطقه خاورمیانه محقق کنند.

                                     

اهانت و نبش قبر يار پيغمبر و امام علي (ع)

تروریست‌های سوریه در هر منطقه‌ای که پا می‌گذارند هر نماد شیعی را که توجه آنها را جلب می‌کند از بین می‌برند. در همین راستا اماکن متبرک شخصيت‌های جهان تشیع مثل "حجر ابن عدی " را در تیررس حملات خمپاره‌ای و موشکی خود قرار دادند.

روز پنجشنبه خبر هتک حرمت پيکر مطهر حجر بن عدي توسط "جبهه النصره " جهان اسلام و تشيع را تحت شعاع قرار داد. عناصر وهابی در شنيع‌ترين اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعاليت‌هاي فرقه‌اي در سوريه، با حمله به مرقد مطهر "حُجر بن عدی" و تخريب ضريح و نبش قبر آن صحابي جليل القدر، پيکر وي را بيرون کشيده و با خود به سرقت بردند.

پایکوبی عناصر مسلح هنگام نبش قبر حجر بن عدی

يک شاهد عيني این اقدام تجاوزکارانه، به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح هنگام ارتکاب این جنایت، به جشن و پایکوبی پرداختند. مردم سوریه پس از شنیدن این اقدام تروریست‌ها به شدت خشمگین و ناراحت شده‌اند.

اين شاهدخاطرنشان کرد: مرقد این يار پیامبر(ص)، برای مردم سوریه از اماکن و زیارتگاه‌های شناخته شده و معروف بود و تخریب این مکان مقدس و نبش قبر حجر بن عدی که از سوی مرکز جهانی فتوا به رسمیت شناخته شده، اقدامی برخاسته از تفکر وهابیت است.

وی افزود: آیا حمله به قبر حجر بن عدی همان آزادی ادعایی مخالفان مسلح است؛ آیا آنان می‌خواهند مردم سوریه را از اسلام، فرهنگ و انسانیت آزاد کنند. عناصر مسلح هنگام حفر قبر حجر بن عدی که قبر عمیقی بود، به جشن و پایکوبی می‌پرداختند.

یگان موسوم به "هماهنگي منطقه عدرا البلد در حومه دمشق" وابسته به ارتش آزاد سوریه، با انتشار اين خبر در صفحه شبکه خود و انتشار تصاوير اين هتک حرمت بی‌سابقه، اعلام کرد: «اين بارگاه "حجر بن عدی الکندی" یکی از قبور معروف نزد شيعيان در "عدرا البلد" در غوطه واقع در حومه دمشق است که قهرمانان ارتش آزاد سوريه، آن را نبش کرده و جنازه را به مکان ناشناخته دیگری منتقل کردند.

تصاوير زير از صفحه فيس‌بوک يکي از عناصر وهابي گروهک تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" گرفته شده که هفته گذشته، اقدام به نبش قبر صحابی جلیل القدر پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين علي(ع) و حسنين(ع)، "حُجر بن عَدي الکِندي" کردند.



در اين تصاوير، نباشان اين گروهک تروريستي با افتخار تمام مقابل دوربين تلفن همراه يکي ديگر از دوستان خود، ژست گرفته و از اقدام شنيع خود، عکس گرفته‌اند.
اين تروريست عضو "جبهه النصره"، در توضيح تصاويري که در شبكه اجتماعي خود منتشر کرده، با کمال وقاحت، اين گونه نوشته است: «ببین فرزندان خمینی و ایرانی‌ها الآن چه حالی دارند وقتی می‌بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده‌ايم اما نمي‌دانند که بزودی همين کار را با بقيه قبور آنان هم خواهيم کرد و بزودي سراغ قبر "سيده زينب" و "رقيه" هم مي‌رويم و پيکر آنان را هم از خاک بيرون مي‌کشيم.»

 

 

 

اين بار هتک حرمت به مزار جعفر طيار

پس از اهانت به مزار "حجربن عدي"در سوريه و نبش قبر صحابه گرانقدر رسول اکرم(ص)،از سوی دیگر تندروهای تکفیری در کرک اردن نیز آرامگاه «جعفر بن ابی طالب» برادر امیر المومنین را به آتش کشیدند.

آرامگاه جعفر بن ابی‌طالب معروف به جعفر طیار، در منطقه «المزار» در استان کرک واقع در جنوب اردن قرار دارد و برای فرقه اسماعیلی که یکی از فرقه‌های شیعی است، اهمیت خاصی دارد. همزمان با اعلام تعطيلي حوزه‌هاي علميه جهان شيعه در اعتراض به هتک حرمت به مزار "حجر بن عدي"، يکي از عناصر وهابي گروهک تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" با انتشار تصاوير جديدي از اين اقدام وقيحانه، تهديد کرد که بزودي مشابه همين کار را با مزار حضرت زينب(ع) و حضرت رقيه(ع) نيز انجام خواهند داد.

ابن دمشقی (لعنت الله علیه) مفتي سوري وهابی مجددا و به صورت رسمی فتوای تخریت حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و بقيه امامان را صادر و عنوان کرد باید از سوریه آغاز کنیم و سپس به عراق برویم. آنها اين بار با وقاحت تمام شيعيان را تهديد به تخريب حرمين شريفين حضرت زينب(س) و حضرت رقيه (س) کرده‌اند.

تخریب مقبره حضرت زینب (س) حربه جدید وهابیون عربستان

شبکه تلویزیونی «صفا» وابسته به جریان وهابیت، خواستار تخریب حرمین شریفین حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت رقیه (سلام الله علیها) شد. این شبکه خبری با توصیف تروریست‌های سوریه به «نوادگان بنی امیه» از آنان خواست تا مقبره و صحن حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) واقع در دمشق را ویران کنند. شبکه صفا وابستگی زیادی به آل سعود و دستگاه جاسوسی رژیم سعودی داشته و در واقع کارمندان دستگاه اطلاعات عربستان هستند.

در متن بیانیه این شبکه آمده است:" ای نوادگان بنی امیه، ای پیروان معاویه و یزید، ای عناصر ارتش آزاد سوریه، معبد(حرم) سیده زینب(ُسلام الله علیها) را هدف خود قرار بدهید و آن را نابود کنید".

گروه‌هاي تروريستي در سوريه با تخريب مزار معصومين و تبليغات فرقه‌اي به دنبال فتنه انگيزي بین مسلمانان هستند، تا بدين وسيله به منافع غرب خدمتي كرده باشند و غرب با بهره‌گيري از گروه‌هاي افراطي كه نام اسلام را يدك مي‌كشند، در پي عملي كردن اين توطئه‌ها است.

تخریب حرم حضرت زینب (س) سرآغاز جنگ فرقه‌ای و طایفه‌ای

همچنين؛ "کاظم الشمری"؛ از نمایندگان پارلمان عراق، فتوای "ابن دمشقی" مفتی سوری، مبنی بر تخریب حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) را سر آغاز جنگ فرقه‌ای و طایفه ای دانست.

الشمری؛ ضمن ابراز تأسف از صدور چنین فتوایی  گفت كه فتوای ابن دمشقی، تمام عالم اسلام را به یک جنگ فرقه‌ای وارد می‌کند که خون هزاران بیگناه در آن ریخته خواهد شد، کسانیکه هیچ گناهی ندارند جز اینکه باید عطش برخی خونخواران را فرو نشانند.

" ابن الدمشقی"مجری سیاست‌های اسرائیل در منطقه است

حملات عناصر و گروه‌های مسلح به منطقه حضرت زینب(سلام الله علیها)در حالی صورت می‌گیرد که بیانگر وابستگی کامل عناصر مسلح و تروریست به جریان‌های وهابی خارجی و تلاش آنها برای برانگیختن جنگ داخلی و طایفه‌ای بین قومیت‌ها و اقشار مختلف مردم این کشور است و در این میان تنها راهکار و اساسی‌ترین روش، روش امام حسین (علیه السلام) است؛ 

در چندسال گذشته همواره مشاهده شده است كه شبکه تروريستي القاعده و عناصر وهابي با فعاليت‌هاي خود در فضاي مجازي و سايت‌هاي مختلف اينترنتي  تلاش مي‌كنند نقش شيعيان را در حوادث سوريه پررنگ كنند و از اين طريق، بهانه‌اي براي شيعه كشي هم  در سوریه هم  در نقاط مختلف جهان به دست آورند. می‌توان گفت شیعه کشی‌ها در  سوريه با شیعه کشی به ويژه در كشورهاي بحرین، عراق و پاكستان بي ارتباط نيست. 

گروه‌های افراطی سلفی و تکفیری سوریه علاوه برشیعه کشی طی 22ماه گذشته گروه‌های افراطی سلفی و تکفیری طی چندين مرحله و با عملیات‌های گوناگون اماکن متبرک شیعیان را حتک حرمت کرده‌اند و باید هشدار داد که تکرار چنین حوادثی چشم انداز نامطلوبی را پیش روی خاورمیانه قرار می‌دهد.

تروریست‌های سوریه با چنین رفتارهای از خطوط قرمز شیعیان منطقه عبور کردند و از این رو با تحریک عواطف پیروان ائمه اطهار(ع) و طوفان خشم شيعيان سرنوشتي جز نابودي در انتظار آنها نخواهد بود.

تشکيل گروه‌هاي محافظت از حرم حضرت زينب(س)
در راستاي پاسخ به تهديدهاي گروه‌هاي تروريستي تکفيري مبني بر حمله به حرم حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س)، رسانه‌های عربی و غربی از تشکیل مجموعه‌ای از افراد مسلح شیعه به نام تیپ "ابوالفضل العباس (ع)" در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) خبر می‌دهند.
 به گزارش روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، فیلمی در سایت یوتیوپ منتشر شده که نشان می‌دهد یکی از جوانان با صورت پوشیده از تشکیل تیپ نظامی به نام "ابوالفضل العباس" در سوریه خبر می‌دهد.

شيعيان درقبال هتک حرمت امکان مقدس خود ساکت نخواهند نشست

اخبار منتشر مبني بر حمله تروريست‌هاي تکفيري به اماکن مقدس شيعيان در سوريه، موج خشمي از شيعيان سوريه و منطقه را دري داشته است، به‌طوري که بسياري از شخصيت‌هاي مذهبي و سياسي در اعتراض به هتک حرمت آرامگاه‌هاي شيعيان در سوريه و اردن واکنش نشان داده‌اند.

آيت‌الله سید احمد خاتمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ضمن محکوم کردن جنایات وقوع یافته در اردن و سوریه اظهار داشت: این جنایات در راستای تفکر وحشیانه وهابی‌ها صورت گرفته و مایه وهن جهان اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرقد مطهر حجربن عدی 14 قرن مورد احترام مسلمانان بوده است، ادامه داد: بیش از 1380 سال از شهادت این مرد بزرگ که از یاران وفادار پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) بود می‌گذرد و جنایتکاران پس از نبش قبر یار پیامبر(ص)، جسد وی را سالم یافتند و آنرا به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: "جهان اسلام باید تکلیفش را با تکفیری‌ها یکسره کند و یکپارچه در این باره موضع بگیرد؛ همچنین از عالمان اهل سنت انتظار می‌رود که بیشتر در این باره واکنش نشان دهند".

تخريب مقبره صحابي پيامبر(ص) ضعف دشمنان اسلام را بيش از پيش نمايان کرد

"سامان نیازی"، عضو تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در واکنش به هتک حرمت به مقبره "حجربن عدی" یکی صحابه پیامبر توسط جبهه النصره و تهدید این گروه معارض به تخریب مقبره‌های حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) اظهار داشت: حادثه تأسف‌باری که دو روز قبل در سوریه به وقوع پیوست اهميت اتحاد مسلمانان جهان در برابر دشمنان اسلام را بيش از پيش نمايان مي‌سازد تا بار دیگر شاهد این‌گونه بی‌احترامی‌ها نباشیم.

نیازی در پایان خاطرنشان کرد: تخریب مقبره‌های متبرک نشان از بیم ایادی شیطان از اصحاب حقیقی حضرت محمد(ص) بوده و ارتکاب چنین جنایاتی نشأت گرفته از افکار متزلزل در تمسک به فرقه‌اي پوچ است.






برچسب ها: عناد ، غرب ، رنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
خدا لعنتشان کند به امید ظهور حضرت مهدی
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
به خدا قسم اگراهانت به مرقدهای مطهر کنند سلاح دردست میگیرم ویک تنه صد سعودی راحریفم
United States of America
محمد
۲۲:۲۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
به ولاي علي اگه كوچكترين بي حرمتي به قبر خانم زينب و رقيه يا امامان ما بكنند ايراني شيعه ساكت نمشينه و تا انتقام خون حسين(ع) رو نگيرند نميشينند
روزي خواهد رسيد كه شيعه پيروز بر هر كفري بشود و آقامون مهدي موعود حكمراني كند
لعنت خدا بر شما وهابيون و كافراني كه دشمني ميكنين با اسلام وشيعه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا مسلمانان جهان ساکت نشستن
Iran (Islamic Republic of)
پوريا پوراقدم
۱۲:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
درتاريخ چنين اتفاقاتي افتاده وخداوند هميشه جواب انون هارو داده واين بار به دست حضرت مهدي خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۳:۱۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
خانم زینب تنها نیست . اقام مهدی رو داره . ای کافران نفرین خدا برشما.
آخرین اخبار