مقتدايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تروريستها با دلارهاي صهيونيستي تقويت مي‌شوند/ مسلمانان جهان يك‌صدا با اهانت به مقدسات برخورد كنند

سخنگوي فراکسيون بيداري اسلامي با بيان اينکه هتک حرمت به آرامگاه حجربن عدي حرکتي آمريکايي است، گفت: مسلمانان جهان بايد در يک حرکت عظيم در سطح کشورهاي اسلامي اين اقدام را تقبيح کنند.

عباس مقتدايي خوراسگاني نماينده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در محکوميت هتک حرمت مرقد حجربن عدي صحابه گرانقدر پيامبر(ص) و حضرت علي(ع) توسط تروريستهاي سوريه گفت: اقدامات گروه‌هاي تکفيري که قطعا از سوي استکبار جهاني و مخالفان اسلام تقويت مي‌شود آنقدر زشت و ناپسند است که پيروان ساير اديان را نيز در انزجار از حرکتهاي اين چنيني با مسلمانان همراه مي‌کند.

وي در ادامه افزود: اين گروه‌ها که امروز با دلارهاي صهوينيستي تقويت مي‌شوند، به دنبال آن هستند تا آتش جنگهاي مذهبي را روشن کنند.

سخنگوي فراکسيون بيداري اسلامي در ادامه اظهار داشت: حرکتهاي منزجرکننده اين گروه‌ها بايد از سوي تمام مذاهب اسلامي تقبيح شود و مسلمانان جهان يک‌صدا اين حرکتهاي غيرانساني را محکوم کنند.

مقتدايي در ادامه با بيان اينکه آگاهان، علما و انديشمندان جهان اسلام بايد در برابر چنين اقداماتي که در سوريه در حال رخ دادن است هوشياري لازم را داشته باشند ، تصريح کرد: علماي اسلامي بايد حاميان و برنامه‌ريزان اصلي اين حرکت که رژيم صهيونيستي، آمريکا و برخي از تابعان منطقه‌اي آنها در خاورميانه هستند را محکوم کنند.

وي در ادامه تصريح کرد: تعرض به مقبره صحابه پيامبر(ص) اقدامي آمريکايي است و سردمداران آمريکا بايد پاسخ دهند که چرا با حمايت از اين گروه‌هاي تکفيري اينگونه با اسلام به مقابله برخواستند.

سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه داد: امروز هوشياري جهان اسلام در اين است كه نه تنها اسير جنگهاي فرقه‌اي و مذهبي نشوند بلکه بايد با هوشياري تمام با مسببان چنين حرکتي برخورد کنند و لازم است در اين راستا حرکت جهاني عظيم در سطح کشورهاي اسلامي در اعتراض به آمريکا شکل بگيرد که حوزه‌هاي علميه و دانشگاهيان کشور مي‌توانند در پديد آوردن چنين موجي نقش‌آفريني داشته باشند.

گفتني است گروه‌های مسلح در سوریه مقبره حجر بن عدی را در منطقه عذرا در استان ریف دمشق تخریب و پیکر وی را که به گفته شاهدان عینی، هنگام خارج کردن از قبر کاملا سالم و مانند روز اول بوده و هیچ تغییری نکرده بود، به مکان نامعلومی منتقل کردند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار