بهره برداري از 10000 واحد مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد

روز گذشته با حضور رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي 10000 واحد مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد استان البرز به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، محمود احمدي نژاد به همراه علي نيكزاد، غلامحسين الهام، استاندار البرز با حضور در پروژه 174 واحدي آبران خزر كارا در شهر جديد هشتگرد با پرده‌برداري از لوح افتتاح، كليد يك واحد مسكوني را به مالك آن اعطا كرد.

نوع سازه اين مجموعه اسكلت فلزي با سيستم گرمايشي و سرمايش،در29 بلوك 3 طبقه، با ميانگين زيربناي كل هر واحد مسكوني (ناخالص با مشاعات) 98 متر با آورده متقاضي هر واحد 14 ميليون ريال و 25 ميليون تومان تسهيلات بانكي براي هر واحد مسكوني به همراه انشعابات آب، برق، فاضلاب و گاز است.

10000 واحدمسكن مهرآماده افتتاح در شهر جديد هشتگرد شامل 5685 واحد تعداد واحد افتتاحي دو جانبه و 4315 واحد واحد افتتاحي سه جانبه است.
 
هر ماه افتتاح 5000 واحد مسكن در هشتگرد
 
وزير راه و شهرسازي در اين مراسم تصريح كرد: در حال حاضر 49864 واحد مسكن مهر در 3483 بلوك در شهر جديد هشتگرد در حال ساخت است.

وي گفت: پيشرفت فيزيكي پروژه‌هاي شهر جديد هشتگرد شامل 47389 در مرحله فونداسيون، 35632 واحد در مرحله اسكلت، 33592 واحد در مرحله سقف سازي، 30144 واحد در مرحله سفت كاري، 22104 واحد در مرحله تاسيسات فاز 1، 12294 واحد در مرحله تاسيسات فاز 2، 18675 در مرحله نازك كاري و 20660 در مرحله نماسازي است.

نيكزاد بيان داشت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده هر ماه 5000 واحد مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد به بهره‌برداري خواهيد رسيد كه تا پايان آذرماه مجموعه واحد‌هاي مسكن مهر اين شهر به اتمام خواهد رسيد.

وزير راه و شهرسازي بيان داشت: با توجه به تكميل واحد‌هاي مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد، واحد‌هاي آموزشي، فرهنگي و تجاري در اين شهر در حال ساخت و تكميل است.

نيكزاد تاكيد كرد: براي اتصال تهران به شهر‌هاي جديد اقدامات موثري در حال انجام است به طوري كه در گذشته آزادراه تهران- پرديس به بهره‌برداري رسيده است و هم اكنون پروژه‌هاي متروي پرند و هشتگرد به شدت پيگيري و در حال ساخت است.

وي اعلام كرد: در حال حاضر ريل گذاري متروي پرند از فرودگاه امام خميني (ره) در حال انجام است و ريل گذاري متروي هشتگرد نيز تا 25 كيلومتري اين شهر جديد انجام شده است و اين پروژه از اولويتهاي وزارت راه و شهرسازي است.

وزير راه و شهرسازي با تشكر از رئيس جمهور در تامين اعتبار متروي هشتگرد، تاكيد كرد: در پايان سال گذشته با تامين اعتبار 50 ميليارد توماني توسط جنابعالي و استفاده از منابع شركت عمران شهرهاي جديد توانستيم رفع معارضان و تملك اراضي مسير مترو انجام شود.

وي با اشاره به پيش‌بيني رديف بودجه براي مترو هشتگرد، گفت: با حمايت رئيس‌جمهور عمليات اجرايي پروژه اتصال مترو هشتگرد به مترو كرج تسريع شده است و در آينده‌اي نزديك شاهد بهره‌برداري از اين خط خواهيم بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار