خوزستان/معاون رییس جمهور؛

بودجه سال 92 براي مقابله با گرد و غبار کافی نیست

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بودجه اختصاص داده شده به پروژه های مهار گردو غبار در بودجه سال 92 کافی نیست و مشکلات گرد و غبار کشور را حل نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمد جواد محمدی زاده  درجمع خبرنگاران درمنطقه حفاظت شده کرخه افزود: در بودجه سال جاری 550 میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار در نظر گرفته شده که این میزان نمی تواند مشکلات کشور در بخش گردو غبار را حل کند.

وی بیان داشت: در سای جاری برای اجرای برنامه های مقابله با گرد و غبار بودجه ای معادل 46 هزار میلیارد ریال نیازاست .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم بتوانیم در سال جاری از منابع داخلی برخی سازمان ها و دستگاه های اجرایی در این بخش استفاده کنیم.

محمدی زاده با اشاره به اینکه موضوع مبارزه با گرد و غبار حادثه ای غیر طبیعی در کشور محسوب می شود ،اظهار داشت: به دلیل اینکه مشکلات گردو غبار مسئله ای غیر طبیعی است اعتبارات آن نیز از محل بودجه حوادث غیر مترقبه تامین می شود.

وی درخصوص اظهار نظرهای انجام شده در چند روز گذشته در خصوص غیر علمی بودن تاسیس مراکز یونیزاسیون در استان خوزستان بیان داشت: در این خصوص که سپر یونی نمی تواند کاری علمی در کشور باشد ،متاسفانه اظهار نظرهایی توسط برخی مسئولان انجام شده و افرادی که این اظهار نظرهای غیرمسئولانه را داشته اند مواخذه شده اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان داشت: راه اندازی مرکز یونیزاسیون انجام شده اقداماتی عالمانه است که تکنولوژی آن در کمتر کشوری دیده می شود .

محمدی زاده گفت:اجرای این طرح از اساس و پایه ای علمی برخورداراست و باعث افتخار است که یکی از تکنولژی های حوزه اقلیم شناسی که در دنیا از ارزش بسیاری برخوردار است در نظام جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه دولت از اجرای این پروژه حمایت می کند ، اظهار داشت: البته نمی توان گفت تنها راه مقابله با گرد و غبار ایجاد سپر یونی است ،اما این روش یکی از راه کارهای علمی برای مقابله با مشکل گرد و غبار است./س

 
 
برچسب ها: بودجه ، گردوغبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.