اعتراض هزاران تن از اعراب ساکن در اراضي اشغالي عليه طرح جابجايي باديه نشينان

هزاران تن از اعراب ساکن در اراضی اشغالی سال 48 دوشنبه علیه طرح دولت رژیم صهیونیستی برای انتقال دهها هزار تن از بادیه نشینان صحرای نقب به روستاهای به رسمیت شناخته شده ، تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ;به گفته سازماندهندگان این تجمع ، در بئر سبع ، مهم ترین شهر نقب در جنوب فلسطین اشغالی ، هزاران نفر تظاهرات کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی در عین حال شمار تظاهرکنندگان را 800 نفر اعلام کرد.

لوبا سامری سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد 15 نفر از تظاهرکنندگان درپی درگیری با نیروهای پلیس بازداشت شدند.

این مقام پلیس اعلام کرد در این درگیری ها سه نفر از نیروهای پلیس به طور سطحی زخمی شدند.

شورای عالی پیگیری جامعه اعراب اسرائیلی خواستار اعتصاب خشم در اعتراض به این تصمیم اسرائیل شدند.

این شورا حدود 15 تجمع را در نقب ، جلیله در شمال به ویژه در ام فهم ، حیفا و در منطقه تل آویو پیش بینی کرده است.

پارلمان اسرائیل در شور نخست طرحی را تصویب کرد که در آن جابجایی اجباری 30 تا 40 هزار بادیه نشین ، تخریب حدود 40 روستا و توقیف بیش از 70 هزار هکتار از زمین ها در نقب پیش بینی شده است.

حدود نیمی از این بادیه نشینان در روستاهای به رسمیت شناخته نشده و بدون خدمات عمومی زندگی می کنند. اغلب دیگر بادیه نشینان نیز در شرایط فقر شدید زندگی می کنند.

جامعه اعراب اسرائیلی فرزندان و نوادگان 160 هزار فلسطینی هستند که پس از ایجاد اسرائیل در سال 1948 در سرزمین مادری خود باقی ماندند. این جامعه اکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر است که 20 درصد کل جمعیت اسرائیل راتشکیل می دهد. جامعه اعراب اسرائیلی از تبعیضات به ویژه در زمینه فرصت های شغلی و مسکن به شدت گلایه مند هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار