"ماکس بار"،ازفروشگاههاي زنجيره اي ساختماني آلمان اعلام ورشکستگي کرد

تنها دو هفته پس از اعلام ورشکستگی "پرَکتیکر"، سومین فروشگاه زنجیره ای ابزار آلات ساختمانی آلمان، حالا نوبت به "ماکس بار" یکی از فروشگاههای زنجیره ای وابسته به آن رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازکانال اول تلویزیون دولتی آلمان، "آ.اِر.دِ"؛ با اشاره به اینکه ناتوانی در پرداخت بدهی ها علت اصلی اعلام ورشکستگی "ماکس بار" اعلام شده است به نقل از گروه شرکتهای "پرکتیکر" گزارش داد: قطعی شدن ورشکستگی این فروشگاه زنجیره ای بر آینده شغلی شش هزار و هشتصد شاغل آن تاثیر خواهد گذاشت. هنوز در مورد تعطیلی یکصد و سی و دو شعبه فروشگاههای زنجیره ای "ماکس بار" خبری منتشر نشده است. اتحادیه صنفی مشاغل عمومی آلمان موسوم به "وِردی" در مورد انحلال این شرکت هشدار داد.

"یانیتا اوتن" و "ملانی تولکه"، خبرنگار آ.اِر.دِ در ادامه این گزارش به یکی از شعارهای "ماکس بار" که بر سر در یکی از شعباتش نوشته بود، اشاره و تصریح کردند: این فروشگاه که یکی از شعارهایش"ما به شما کمک می کنیم" است، حالا خودش به کمک نیاز دارد. دو هفته پیش که گروه شرکتهای "پرکتیکر" اعلام ورشکستگی کرد، گفته شد که شرکت" ماکس بار" از مجموعه شرکتهای بزرگ وابسته به "پرکتیکر" از این ورشکستگی مستثنی است. با اینحال پس از اندک زمانی، انباشت بدهی و ناتوانی در پرداخت بدهی ها، فروشگاههای زنجیره ای "ماکس بار" را نیز به ورطه ورشکستگی کشاند.

"کارل ورنر-هانسمان"، استاد رشته اقتصاد دانشگاه هامبورگ آلمان در اینباره گفت: هر چند بطور حتم نمی توان تنها یک عامل را علت اعلام ورشکستگی "ماکس بار" عنوان کرد اما آنچه آشکارا مسلم است اینکه یک وضعیت بد اقتصادی در پشت این ورشکستگی وجود داشته است؛ بویژه آنکه زیان دهی "ماکس بار" ظرف دو سال اخیر، بسیار زیاد بود و این شرایط در نهایت به از بین رفتن سرمایه این شرکت زنجیره ای منجر شد.

 "پرکتیکر"، شرکت مادر "ماکس بار" بعلت سیاست ارزان فروشی که در عرضه محصولاتش در پیش گرفته بود به ورطه ورشکستگی افتاد. با وجودی که "ماکس بار" بعنوان یکی از شرکتهای وابسته به "پرکتیکر" به لحاظ اقتصادی، موفق تر عمل کرده بود اما زیان دهی میلیون یورویی آن، ظرف چند سال گذشته، صرفنظر از اعلام ورشکستگی و انحلال شرکت، فروش تک تک شعباتش را نیز در پی خواهد داشت.

"اشتفانی نوتسن برگر" از اعضای هیات مدیره اتحادیه مشاغل عمومی فدرال آلمان ابراز داشت: در حال حاضر ما سرگرم مذاکره و حصول توافق در زمینه تعرفه قراردادهای شاغلان "ماکس بار" و "پرکتیکر" هستیم و حتی حاضریم برای تامین آینده این شرکتها یکسری منابع مالی را نیز در اختیارشان قرار دهیم.

سخنگوی گروه شرکتهای "ماکس بار" در گفتگو با کانال آ.اِر.دِ اعلام کرد: تمامی یکصد و سی و دو شعبه این شرکت همچنان دائر خواهند بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار