معاون توسعه مديريت و منابع در نشست ذيحسابان و معاونان اداري و مالي گمركات كشور:

نگرش و شيوه بخش خصوصي بايد در سازمانهاي دولتي حاكم شود

ما بايد نگرش و شيوه بخش خصوصي را كه موجب كاهش هزينه ها و افزايش سود و بهره وري سازمان مي شود در سازمانهاي دولتي حاكم و آن را به فرهنگ سازماني تبديل كنيم .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، اين مطلب بخشي از اظهارات حسن بقائي معاون توسعه مديريت و منابع گمرك جمهوري اسلامي ايران است كه در نشست تخصصي- آموزشي ذيحسابان و معاونين اداري و مالي گمركات ستادي و اجرايي سراسر كشور بيان شد.

وي گفت : حركت در اين مسير منجر به تقويت بنيه مالي دولت و تحقق اهداف و برنامه هاي نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد شد و مي تواند در مقطع كنوني يكي از راه هاي مقابله با تحريم هاي ظالمانه باشد.

بقائي با اشاره به مباحث مالي در گمرك اظهار داشت: بودجه و اعتباراتي كه در اختيار گمرك است بيت المال بوده و همه ما وظيفه داريم در صرف آن به نحوي عمل كنيم كه گويا اين بودجه متعلق به شخص خودمان است.

معاون توسعه مديريت و منابع گمرك لزوم انضباط مالي در همه گمركات كشور را مورد تأكيد قرار داد وافزود: ظرف 2 سال گذشته اعتباراتي براي نوسازي و ايجاد امكانات تخصيص داده شده كه اين كار بزرگي بوده است.

بقائي نظارت بر حسن انجام كارها از سوي مديران و بخصوص معاونين اداري و مالي را ضروري دانست و گفت ما بايد در جهتي حركت كنيم كه ماحصل آن حفظ بيت المال و استفاده بهينه از آن باشد.

وي اشراف كامل و دقيق معاونين ادار ي و مالي بر حوزه هاي تحت نظارت خود را سبب جلوگيري از بروز مشكلات احتمالي دانست .

وي تأكيد كرد: فراهم كردن زمينه هاي مساعد در گمرك براي تسهيل و تسريع تشريفات گمركي و جلب رضايت ارباب رجوع مصداق عيني تلاش براي مشاركت در تحقق حماسه اقتصادي است.

معاون توسعه مديريت و منابع گمرك در ادامه اجراي شيوه هاي جديد در پرداخت پاداش و امكانات رفاهي به مديران و همچنين جابجايي كاركنان گمرك با هدف افزايش بهره وري نيروي انساني را از جمله اقدامات اين معاونت در طول اين مدت خواند و ابراز اميدواري كرد كه همايش ذيحسابان و معاونان اداري و مالي گمركات هر شش ماه يكبار تشكيل شود و مسائل و مشكلات جاري و همچنين طرح ها و برنامه هاي اين حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.

بقايي در پايان، بخش اداري و مالي را به مثابه استخوان بندي سازمانها توصيف كرد و اظهار داشت: اگر اين استخوان بندي درست، محكم و قوي باشد سازمان رشد مي كند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار