کوبا از شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل متحد خواست به منظور جلوگيري از حمله نظامي احتمالي عليه سوريه اقدام کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، وزارت امور خارجه کوبا در بيانيه اي از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواست به وظيفه خود براي جلوگيري از هر گونه نقض صلح و متوقف کردن مداخله نظامي که امنيت بين المللي را در اين منطقه ناآرام در جهان تهديد مي کند، عمل کند.

در اين بيانيه آمده است: کوبا معتقد است مجمع عمومي، تنها نهاد سازمان ملل متحد که شامل همه کشورهاست، نيز مسئول متوقف کردن اين تجاوز است به ويژه از آنجا که شوراي امنيت، که آمريکا بر آن مسلط است، نمي تواند تصميمي اتخاذ کند.

دولت کوبا همچنين از بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد خواست به طور مستقيم در جلوگيري از اين رويدادها مشارکت کند. 

در اين بيانيه آمده است بان کي مون بايد گام هاي ديپلماتيک فوري و جدي را به منظور انجام دادن وظيفه خود که حفظ صلح و ثبات در جهان است، بردارد.

اين بيانيه ضمن محکوم کردن تصميم باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در خصوص حمله به اين کشور عربي،‌ همچنين از کنگره آمريکا خواست با مداخله نظامي در سوريه مخالفت کند همان گونه که پارلمان انگليس پنجشنبه گذشته چنين اقدامي را انجام داد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: در صورتي که کنگره آمريکا اين حمله احتمالي را که رئيس جمهور اين کشور پيشنهاد کرده است رد کند، همان گونه که پارلمان انگليس انجام داد، اين اقدام کمکي غافلگير کننده و ارزشمند براي صلح جهاني خواهد بود اما اگر اين پيشنهاد را تصويب کند، نمايندگان کنگره آمريکا بايد پيامدهاي آنرا بپذيرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار