حقيقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موانع ديپلماسي را بايد با نرمش قهرمانانه پشت سرگذاشت

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ما بايد تلاش خود را بر پايه منافع ملي تنظيم كنيم تا بتوانيم موانع را طبق فرمايشات مقام معظم رهبري با نرمش قهرمانانه پشت سربگذاريم.

«منصور حقيقت‌پور» در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به واکنش‌ نمايندگان رژيم صهيونيستي در زمان سخنراني رئيس‌جمهور در سازمان ملل گفت: طبيعي است كه رژيم صهيونيستي بر پايه دشمني كه با ايران دارد بدين صورت رفتار كند، اصلاح رابطه ايران و آمريكا كمر رژيم صهيونيستي و مرتجعين منطقه را خواهد شكست.
 
حقيقت‌پور تاكيد كرد: شدت این تلاش‌ها به حدی است که می‌توان آن را یک کمپین منسجم از سوی رژیم غاصب صهيونيستي برای جلوگیری از حصول هرگونه توافق میان ایران و آمریکا معرفی کرد.

وي ادامه داد: اگر امروز رژيم صهيونيستي در دل اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها جاي دارد به خاطر ايران هراسي است اما هنگامي كه ما ديپلماسي فعالي را در دنيا ارائه دهيم و اين مسئله محرز شود كه به دنبال حقوق واقعي خود بوده و در پي ماجراجويي نيستيم مطمئنا نه تنها رژيم صهيونيستي بلكه ديگر مرتجعين منطقه نيز از ناراحتي خواهند مرد.   
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: ما بايد تلاش خود را برپايه منافع ملي تنظيم كنيم تا بتوانيم موانع را طبق فرمايشات مقام معظم رهبري با نرمش قهرمانانه پشت سربگذاريم، نرمش قهرمانانه به معني اصل انعطاف‌پذيري در ديپلماسي است بدين طريق كه از شكستن جلوگيري كرده و اجازه عبور از موانع را به ما مي‌دهد.
 
حقيقت‌پور در پايان خاطرنشان كرد: به تعبيري ساده‌تر نرمش قهرمانانه مانند كمك فنر اتومبيل است از شتاب اتومبيل نمي‌كاهد اما در دست اندازها ضربه را دفع كرده و اجازه عبور راحت‌تر را از موانع را فراهم مي‌كند، اصول سياست خارجي ما نيز همانند اتومبيل ثابت و مشخص است، در دست اندازهاي ديپلماسي نرمش قهرمانانه به ما كمك مي‌كند كه از موانع راحتتر عبور كنيم و ضربه‌اي به بدنه وارد نشود.

گفتني است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهيونيستي، با نشان دادن واکنشی سریع به وقایع، تلاش دارد حتی از برداشته شدن کوچکترین گام ها در راستای کاهش تنش میان ایران و آمریکا و حرکت آنها به سوی گفت‌وگو برای پایان دادن به بحران هسته‌ای جلوگیری کند.
 
همچنين در جریان سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان رژیم صهيونيستي تصمیم به ترک سالن و تحریم این سخنرانی گرفتند.

یووال استینیتز، وزیر امور راهبردی رژیم صهيونيستي و ران پروسور، نماینده این رژیم در سازمان ملل، اعضای هیئت نمایندگی رژیم صهيونيستي را تشکیل می دادند که در زمان سخنرانی روحانی سالن را ترک کردند.
 
در همین حال، روزنامه تایمز اسرائیل نیز با انتشار تحلیلی اشاره کرده که رژیم صهيونيستي امسال در مخالفت خود با ایران در اجلاس مجمع عمومی، تنهاست و هیچ کشوری این رژیم را همراهی نمی کند، این روزنامه اشاره می کند در شرایطی که کشورهای غربی همگی آماده تعامل با دولت روحانی هستند، نتانیاهو همچنان نسبت به عملکرد و اهداف واقعی وی هشدار می‌دهد.

علاوه بر این، روزنامه مذکور گزارش داده که نتانیاهو قصد دارد در سخنرانی خود در سازمان ملل، ضمن مقایسه ایران با کره شمالی، نسبت به نیات ایران در موضوع هسته ای القای تردید کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار