احزاب در هفته‌اي كه گذشت/

از بررسي نگراني‌ چهره‌هاي سياسي پيرامون سلام به آمريکا تا روند فعاليت‌هاي احزاب در کشور

احتمال برقراري ارتباط ايران و آمريكا بعد از35 سال، مروري بر دستاوردهاي سفر رئيس جمهور و بررسي برنامه‌هاي احزاب مختلف براي انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي از مهم‌ترين عناوين خبري اين هفته احزاب باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، صحبت تلفني "حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين دكتر حسن روحاني" و  "باراك اوباما"، مروري بر دستاوردهاي سفر رئيس جمهور، بررسي وقايع حاشيه مراسم استقبال از دكتر روحاني، احتمال برقراري ارتباط ايران و آمريكا بعد از35 سال و  بررسي برنامه‌هاي احزاب مختلف براي انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي از مهم‌ترين عناوين خبري اين هفته احزاب باشگاه خبرنگاران بود.

مهمترین عناوین خبری احزاب در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر می‌خوانید.

زارع فومني: برگزاري كنگره سراسري حزب مردمي اصلاحات در پاييز

دبيركل حزب مردمي اصلاحات از برگزاري كنگره سراسري اين حزب در پاييز امسال خبر داد و اظهار داشت: انتخاب اعضاي شوراي مركزي، انتخاب دبيركل و تاييديه اساسنامه كه هم‌اكنون در حال تدوين و اصلاحيه نهايي مطابق قوانين است از جمله مواردي است كه يك روز از زمان كنگره را به خود اختصاص خواهد داد. 

طرح رسیدگی به دارایی مسئولان در دستور کار مجمع تشخیص قرار گرفت/ نظر هاشمی درباره سفر دکتر روحانی به نیویورک
 
مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران که به دلیل ایراد شورای نگهبان، مورد اختلاف قرار گرفته بود، برای تصمیم‌گیری نهایی در دستور جلسه شنبه (شش مهرماه) مجمع قرار گرفت.



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز رضایت و خرسندی از مجموعه برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، گفت: آنچه که تاکنون در برنامه‌های سفر مشهود است، نشان خوبی از شروع راه‌حلی عادلانه برای رفع بهانه‌گیری‌ها و حل مشکلات سیاست خارجی کشور است.

در اين جلسه مقرر شد که این طرح به دلیل گستردگی شمول آن، برای جمع‌بندی نتایج مباحث و اعمال نظرات، استدلالات و پیشنهادات اعضای مجمع و اصلاح اشکالات و ابهامات وارده، به کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شود.

باهنر: ایستادگی آمریکا بر سیاست هویج و چماق/ هنر دیپلمات‌های ما پیشبرد مذاکرات برد- برد است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سیاست هویج و چماق آمریکا سر جای خود باقی است و تنها تفاوت آن این است که هویج آن زیاد و اثر چماق کم رنگ تر شده است.

وی با بیان این  که ما هیچ گاه از مواضع مان عقب نشینی نمی‌کنیم، خاطر نشان کرد: خط قرمزها و اصول باید رعایت شود ما بر سر منافع کلی نظام با کسی معامله نمی کنیم هنر دیپلمات‌های ما پیشبرد مذاکرات برد -برد است که قطعا با تلفن کردن و حل کردن یک قطعه پازل نمی شود آن را تحلیل کرد.

سرلشکر رحیم‌صفوی: نتیجه جنگ نیروی پرقدرتی به نام سپاه پاسداران بود/ ایران تنها قدرتی که از پس رژیم صهیونیستی برآمد

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا گفت: تثبیت آرمان‌ها و ارزش‌ها باعث ظهور و بروز یک اجتماع سیاسی جدید به عنوان مکتب مقاوت بود که مبدا آن لبنان، سپس حماس و فلسطین بوده و از دل این جنگ یک نیروی پرقدرتی به نام سپاه پاسداران و نیروهای زميني، دریایی و نیروی مقاومت بسیح به وجود آمد.





مشاور نظامی عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها قدرتی بود که از پس رژیم صهیونیستی برآمد، ما بدون آنکه غافلگیری استراتژیک شویم، جنگ را پیش بینی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمين ذوالنور: سلام به آمریکا طراوت جنگل‌های آریزونا را نداشته باشد

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه رابطه با آمریکا باید کاملا هوشمندانه باشد نه ذوق‌زدگی و وادادگی، گفت: رابطه با آمریکا باید قدم به قدم توام با احتیاط و تامل باشد، نباید از سلامی با سرسبزی جنگل‌های شمال و آریزونا صحبت کنیم، چرا که با کسانی روبرو هستیم که پرونده قطوری در حافظه ملت ما از انواع جرم و جنایت و دشمنی قبل از انقلاب اسلامی دارند.



این کارشناس سیاسی با بیان اینکه منش استکباری آمریکا مانع ایجاد ارتباط بین این کشور و ایران است، اضافه کرد: اگر امروز "مقام معظم رهبری" دست رئیس جمهور را در برخی امور سیاسی بازگذاشته، مرام و منش "نرمش قهرمانانه" به معنای قدرت مانور، تحرک و بازی در میدان اقتدار با لحاظ خطوط قرمز و به‌کارگیری اصول حکمت، عزت و مصلحت را گشوده است.

طاهرنژاد: انتظار باز شدن گره کور روابط ايران و آمريکا، با يک تماس تلفني درست نيست

عضو حزب کارگزاران سازندگي با اشاره به تماس تلفنی ديشب "باراک اوباما" و "حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی"، گفت: با گفتگوي تلفني دو رئيس‌جمهور، تابوی 35 ساله شکسته شد و اين موضوع حائز اهمیت است، اما انتظار باز شدن گره کور روابط ايران و آمريکا، با يک تماس تلفني، انتظار درستی نیست.

دهقان: دكتر روحاني استراتژي عزت، حكمت، مصلحت را عملياتي كرد

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه با بيان اينكه آمريكا به نقش و نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه اذعان دارد، گفت: دكتر روحاني نشان داد، مي‌توان استراتژي عزت، حكمت و مصلحت را عملياتي كرد.

كريمي اصفهاني: ادبيات دولت يازدهم ما را به اهداف انقلاب اسلامي خواهد رساند

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار گفت: ادبیات دولت یازدهم ما را به اهداف مورد نظر اسلام و انقلاب اسلامی، نه از روش جنگ و خون‌ريزي بلکه با شيوه مذاکره و گفتمان، خواهد رسانيد؛ گزینه جنگ را باید براي همیشه از روی میزها برداشت، دوره كشورگشايي با جنگ به پايان رسيده، امروزه باید در سایه آرامش و مذاکره پیش رفت.

حبيبي: عملكرد دستگاه ديپلماسي در چارچوب اصول حكمت، مصلحت و عزت/ نفرت افكار عمومي از جنايات آمريكا را دست كم نگيريد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تحليل نطق اوباما در سازمان ملل، گفت : عملكرد ديپلماسي خارجي كشور را در نيويورك مثبت ارزيابي مي‌كنيم، مواضع در چارچوب اصول حكمت، مصلحت و عزت بود اما بايد همچنان آمادگي براي هر نوع اقدامي از طرف آن‌ها را، حفظ كنيم.



وي در مورد مذاكره با آمريكا تصریح کرد: به شيفتگان غرب كه دستي در رسانه‌هاي داخلي دارند و آرزوها و آمال غربي را بازتاب مي‌دهند، بايد هشدار داد كه نفرت افكار عمومي از جنايات آمريكا را دست كم نگيريد و حافظه تاريخي ملت را ناديده نگيريد.

حجت‌الاسلام امیری‌فر: ضرورت آغاز فعاليت انتخاباتي احزاب تنها شش ماه قبل انتخابات مجلس/حضور پرشور مردم ملاكي مهم‌تر از حضور احزاب

دبیرکل جمعیت وعاظین ولایی کشور گفت: به منظور حضور جريان‌هاي سياسي در عرصه انتخابات بهترین زمان شش ماه قبل از آن است که بتوان فعالیت‌های خود را به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر آغاز کرد.

وي به فرآیند ثبت‌نام کاندیدای انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: حزب ما از هم‌اکنون برای شرکت در انتخابات هیچ برنامه‌ای ندارد چرا كه از آینده هيچ خبری نداریم و در اين ميان حضور پرشور مردم در عرصه انتخاباتی به عنوان اصلي‌ترين ملاك براي ما مدنظر است.


فتحی‌زاده: واکنش رقبا دليل اصلي ورود زودهنگام اصولگرايان به انتخابات مجلس شوراي اسلامي

دبیرکل حزب هفتادوتن ایران اسلامی گفت: با توجه به فعالیت زودهنگام برخی جریانات سیاسی، ما هم ناچار به آغاز به فعالیت‌های خود هستیم و باید در صدد شناسایی افراد اصلح برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم. ‌

بدرلو: آسيب‌پذيري انتخابات در کمين اصولگرايان/ بزرگان اين جريان چاره‌انديشي کنند

سخنگوی حزب آبادگران جوان گفت: ارائه ليست اصولگرايان در هر انتخاباتي به عنوان آخرين ليست از جمله آسيب‌هايي است كه گريبانگير اين جريان سياسي را گرفته و بزرگان بايد به منظور حل آن چاره‌اي بيانديشند.

بادامچیان:معتقد به افشاگری‌ و بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد نبودم/ اخراج راستگو نمونه لیبرال دموکراسی غرب است

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه افشاگری باید مستندانه و براساس مدرک باشد گفت: بحث مافیای نفت و افشاگری‌های احمدی‌نژاد در مجلس باید اول به قوه قضاییه می‌رفت و سپس به مردم بیان می‌شد.



وی با اشاره اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار، اظهار داشت: دستور حزبی یک حجت شرعی برای عمل نیست چرا که برای گفته و عمل کردن باید نزد خدا حجت داشته باشیم. 

ابوسعيدي: ضرورت عدم تندروي برخي افراد در مقطع کنوني/ ريشه‌يابي حواشي ورود رييس جمهور به تهران

عضو حزب همبستگي با اشاره به اعتراضات نامتعارف صورت گرفته در حاشیه ورود رئیس‌جمهور به تهران، گفت: این مسائل را باید ریشه یابی کرد، تفکرات بالای مردم ما این اتفاقات را نمی‌پذیرد.

وي با توجه به اتفاقات رخ داده در حاشیه ورود رئیس‌جمهور به تهران، تصریح کرد: اتفاقات این چنینی را نمی‌پذیریم، چرا که دکتر روحانی رئیس‌جمهور همه ملت ایران است و باید از وی حمایت کنیم.

فضائلي: نبايد به لبخند آمريكايي‌ها دلخوش باشيم/ اعتماد به آمريكا آغاز ضربه خوردن ما به حساب مي‌آيد

یک كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه نبايد به لبخند آمريكايي‌ها دلخوش باشيم، گفت: ديپلمات‌هاي ايراني بايد با احتياط،‌ وسواس و بي‌اعتمادي نسبت به رقيب در چارچوب مذاكرات هسته‌اي به پيش بروند تا احيانا در اين مسير رودست نخوريم.



وي با بيان اينكه اعتماد به آمريكا آغاز ضربه خوردن ما به حساب مي‌آيد، تصريح كرد: ديپلمات‌هاي ايراني بايد با احتياط،‌ وسواس و بي‌اعتمادي نسبت به رقيب در چارچوب مذاكرات هسته‌اي به پيش بروند تا احيانا در اين مسير رودست نخوريم و در هر شرايطي نبايد نسبت به لبخند و وعده آن‌ها دلخوش باشيم.

آیت‌الله مکارم شيرازي:صلح منطقه، برای رژیم صهیونیستی سم است/ ضرورت هوشياري دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه صلح منطقه، برای رژیم صهیونیستی سم است، گفت: آمریکائی‌ها می‌خواهند برای جلب رضایت صهیونیست‌ها از ایران امتیاز بگیرند که این مسئله هم محال است.



این مرجع تقلید با تاکید بر این که دولتمردان و تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری قدم بردارند، یاآور شد: دولتمردان باید با هوشیاری، حرکات و رفتار آمریکایی‌ها را زیر نظرداشته باشند، چرا که با توجه به رفتارهای گشته آنان نسبت به ایران، نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

شكوهي: برگزاري نشست فصلي حزب مردم‌سالاري در اول آذر ماه/ عدم تصميم‌گيري درباره تشکيل جبهه اعتدال

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری از برگزاري نشست فصلي حزب متبوعش در اول آذر ماه خبر داد و با اشاره به تشكيل جبهه اعتدال، اظهار داشت: در جلسه نهم مهر ماه، اعضاي شوراي مركزي درباره تشكيل جبهه اعتدال تصميمي نگرفتند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار