پتانسیل های داخلی باید به ثروت تبدیل شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف با بيان اینکه لزومی ندارد حتما در حوزه ictبویژه در بخش سخت افزار تولیدات بومی داشته باشیم گفت:اما باید برای تبدیل پتانسیل ها به ثروت بروی مزیت های نسبی کارهای بیشتری انجام شود.

دکتر حمید رضا ربیعی درگفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار داشت:بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند آمریکا نیز همه فناوری های مورد نیاز خود را تولید نمیکنند و برای پیشرفت در این زمینه باید بروی مزیت های موجود و سودآوری آنها کار شود.

وی تصریح کرد:در حوزه سخت افزاری در مواردی که منجر به مسائل امنیت ملی میشود موضوع اهمیت معنا داری پیدا میکند اما در حوزه نرم افزاری با توجه به مغز افزارهای موجود باید تا حد امکان با وضع قوانین صحیح اجازه ورود و فعالیت به بخش خصوصی داده شود.

وی با تاکید براینکه با تلاش های مستمر و فعال پتانسیل داخلی را میتوان به ثروت تبدیل کرد گفت:باید بروی مغزافزارها و حوزه نرم افزاری کار بیشتری صورت گیرد تا بازار ictشکل گرفته و فعالیت معناداری پیدا کند .

وی با اشاره به نقش دولت در این زمینه اظهار داشت:دولت باید اجازه ورود و فعالیت را به بخش خصوصی داده و قوانین را در این حوزه تصحیح و تسهیل کند

به گفته دکتر ربیعی بازار داخلی با ارائه محصولات،سرویسها و فناروی های بومی شکل گرفته و زنجیره های موجود در این عرصه را به یکدیگر پیوند میزند تا حلقه های ارتباطی در جایگاه خود قرار گیرند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار