عده‌اي بازار آشفته‌ي سينما به نفعشان است

"عليرضا داوودنژاد" گفت: عده‌اي از اين بازار آشفته با توجه به حذف شدن بسياري از فيلم‌سازان سود مي‌برند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه‌ي سينمايي "هفت"، "عليرضا داوودنژاد" كارگردان فيلم سينمايي "كلاس هنرپيشگي" گفت: اين اثر براساس عادات مأنوس تماشاچي ساخته نشده ولي اكثر فيلمسازان،‌ منتقدان و بچه‌هاي سينما از تماشاي اين اثر راضي بودند.

وي ادامه داد: "كلاس هنرپيشگي" به زندگي نزديك بود و من تمام تلاشم را براي نزديك كردن اين فيلم به زندگي كردم.

اين كارگردان اظهار داشت: اين سينما مخاطب ويژه و از نوع خاص خودش را مي‌طلبد،‌ بايد به مخاطب آدرس دقيقي داده شود تا فيلمي را متفاوت از بسته‌بندي‌هاي هميشگي ببيند.

"داوودنژاد" افزود: جريان‌هايي بايد در سينما شكل گيرد تا مخاطب و سينما همديگر را پيدا كنند و از آنجايي كه موضوعي به نام بازار سينما اكنون وجود ندارد اين امر رخ نمي‌دهد.

وي تصريح كرد: سينما از ابتدا توجه حزب‌ها و كمپاني‌هاي متفاوتي را به خود جلب كرد، به همين خاطر جايگاه مردمي و وجهه‌ي هنرمندانه‌ي سينما، توانايي به دست گرفتن ابتكار عمل را نداشت.
اين كارگردان بيان كرد: متحول شدن صنعت سينما و پيش‌روي اين عرصه به سمتي كه به راحتي با يك دوربين و يك لپ تاپ ساخت فيلم امكان‌پذير است سبب شده كه اين عرصه از سلطه‌ي كمپاني‌ها و احزاب خارج شود.

"داوودنژاد" عنوان كرد: وضعيت بازار در حال حاضر بسيار آشفته است و همين آشفتگي باعث حذف عده‌اي از سينماگران مي‌شود.

وي ادامه داد: باز توليد كليشه‌هاي اقتصادي و سياسي ورشكستگي را به دنبال دارد در صورتي‌ كه جريان سينما بايد خلاق باشد.

اين كارگردان افزود: برخي‌ها از وضعيت آشفته‌ي بازار ناراضي نيستند و حتي اين آشفتگي به نوعي به نفع آنهاست.
 
"داوودنژاد" تصريح كرد: "ايوبي" مدير خوبي است و من اميدوارم كه وي به وسيله‌ي عده‌اي محاصره نشود و با اكثريت سينما كار كند.

"محمدرضا داوودنژاد" بازيگر "كلاس هنرپيشگي" در ادامه عنوان كرد: من 18 ماهه كه بيكار هستم و نقش‌هاي تپل و دستمزدهاي كلان به برخي از افراد تعلق پيدا مي‌كند و اميدوارم كه در دوره‌ي جديد اين وضع سروسامان پيدا كند. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.