قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

اجلاس پاناما اوايل آذرماه برگزار مي‌شود/ضرورت تاسيس بانك اطلاعات مفاسد اقتصادي

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما در حال حاضر بانک اطلاعات مفاسد اقتصادی نداریم اما امیدواریم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ترکیب جدید خود بتواند اقدامات موثری را در این زمینه انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضایی باشگاه خبرنگاران، "ولی‌الله خبره" قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه افتتاح آکادمی آموزش آمبودزمان آسیایی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیات مدیره آمبودزمان آسیایی در اجلاس دوازدهم که دو سال قبل در ژاپن برگزار شد تصریح کرد اجلاس بعدی در تهران برگزار شود و این موضوع مورد موافقت مسئولان ایرانی قرار گرفت.

وی در تشريح برنامه اجلاس سيزدهم گفت: صبح امروز جلسه هیات مدیره برگزار شد و در این جلسه رئیس آمبودزمان تایلند به عنوان رئیس aoa برای دو سال دیگر انتخاب شد.

خبره افزود: همچنین سه آمبودزمان از جمله آمبودزمان حمایت از زنان در برابر سوء استفاده در محیط کار به آمبودزمان آسیایی اضافه شدند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: وضعیت مالی آمبودزمان مورد بررسی قرار گرفت و خزانه دار آن که از کشور کره است گزارش مفصلی را در این مورد ارائه داد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه بخشی از آمبودزمان خبرنگاران و مطبوعات حضور دارند ما تصمیم گرفتیم تا دوره‌هایی را در زمینه آموزش آمبودزمانی برای خبرنگاران در نظر بگیریم که این دوره‌ها می‌تواند به صورت پودمانی باشد و در صورت تایید مسئولان گواهی‌های لازم ازجمله مدرک فوق لیسانس به خبرنگاران اعطا شود.

وی با اشاره به افتتاحیه اجلاس سیزدهم گفت: فردا آیت‌الله آملی لاریجانی سخنرانی خواهد کرد و پس از آن 4 جلسه عمومی با مدیریت 4 کشور برگزار می‌شود.

خبره در ادامه از برگزاری نمایشگاهی در کنار این اجلاس خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی نمایشگاهی در نظر گرفته شده که نشان می‌دهد دستگاه‌ها در زمینه مبارزه با فساد، ارتقای سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع تا چند حد موفق عمل کردند.

وی افزود: ما از همه دستگاه‌ها خواسته‌ایم تا عملکرد خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه دهند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برگزاری اجلاس پاناما از سوی کنوانسیون سازمان ملل گفت: اوایل آذر ماه اجلاس پاناما اجلاسی از سوی کنوانسیون سازمان ملل در پاناما و با حضور 160 کشور برگزار می‌شود و ما می‌توانیم عملکرد خود را در بخش مبارزه با فساد در این اجلاس ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: سخنران اختتامیه وزیر دادگستری خواهد بود ضمن اینکه ما پیام رئیس جمهور به اجلاس آمبودزمان آسیایی را در روز اختتامیه به اطلاع می‌رسانیم.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما در حال حاضر بانک اطلاعات مفاسد اقتصادی نداریم اما امیدواریم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ترکیب جدید خود بتواند اقدامات موثری را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار