گزارش/ آنچه در سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي گذشت

توسعه مبارزه با فساد مبتني بر اخلاق ديني

در بخشي از بيانيه پاياني سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي آمده: آمبودزمان‌ها براي انجام رسالت خود نيازمند استقلال و عدم مداخله مقامات دولتي در امور آمبودزماني هستند و انجمن آمبودزمان آسيايي بر اين امر تأكيد دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي به صورت غير رسمي از روز دوشنبه(15مهرماه) آغاز و صبح سه‌شنبه(16مهرماه) با سخنراني "آيت‌الله آملي لاريجاني" رئيس دستگاه قضا و شركت 20 هيات خارجي از كشورهاي آسيايي كليد خورد و طي دو روز برگزاري نشست‌هاي كارشناسي و تبادل نظر ميان اعضاء چهارشنبه(17مهرماه) به كار خود پايان داد.





**اولين جلسه اجلاس سيزدهم به هم انديشي اعضاي هيات مديره اختصاص داشت، طي روز دوشنبه برگزار شد و در پايان اين جلسه رئيس انجمن آمبودزمان براي مدت دو سال مشخص شد.

در جلسه هيات مديره سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي صورت گرفت؛
ابقاي كشور تايلند به عنوان رئيس انجمن آمبودزمان آسيايي براي مدت 2سال

طي جلسه هيات مديره سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي، كشور تايلند به عنوان رئيس اين انجمن براي مدت 2 سال ابقاء شد.

**سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي دستاوردها و خبرهاي مختلفي را طي اين دو روز در فضاي قضايي كشور رقم زد كه سرخط اخبار مذكور از نظر شما مي‌گذرد.


"آمبودزمان" چيست؟

واژه آمبودزمان(Ombudsman) ريشه‌اي سوئدي(اسكانديناوي) دارد و حدود يكصد سال است كه در اروپا، آمريكا، آسيا و آفريقا براي بيان مفهوم «مبارزه با فساد» استفاده مي‌شود.

سراج تاكيد كرد
تلاش ايران براي مبارزه با مفاسد/ تاسيس آكادمي به منظور ارتقاء دانش آمبودزمان‌ها

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در مراسم افتتاح آکادمي آمبودزمان گفت: ارتقاء دانش آمبودزمان‌ها و سازمان‌هاي مبارزه‌کننده با فسادْ، ما را به تحقق اهداف انجمن آمبودزمان‌هاي آسيايي نزديک‌تر خواهد کرد.

قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
اجلاس پاناما اوايل آذرماه برگزار مي‌شود/ضرورت تاسيس بانك اطلاعات مفاسد اقتصادي

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما در حال حاضر بانک اطلاعات مفاسد اقتصادی نداریم اما امیدواریم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ترکیب جدید خود بتواند اقدامات موثری را در این زمینه انجام دهد.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/1
سراج: آمبودزمان فرصتي براي مبارزه جدي با فساد اقتصادي است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت:‌ بايد تلاش كنيم تا نقشه راه جامعی برای آینده مکانیزم بازرسی و نظارتی در قالب طرح 2020 تهیه و مورد بحث قرار دهیم.




سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/2
آيت‌الله آملي لاريجاني: محكوميت برخي كارگزاران دولتي در پرونده فساد سه هزار ميلياردي/ مبارزه با فساد اولين ركن استيفاي حقوق ملت است

رئيس قوه قضاييه گفت: در پرونده فساد اخير برخي از كارگزاران حكومتي با مستندات كاملا روشن محكوم شدند و برخود سنگيني هم با آن‌ها شد و ما مفتخريم در جمهوري اسلامي ايران علاوه بر تعبيه نهادهاي نظارتي مسئله اجرايي شدن آن‌ها نيز تعبيه شده است.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/3
حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري: پرونده حادثه 22 قم به دادگاه نيامده است

رئيس ديوان عدالت اداري گفت:‌ پرونده حادثه 22 بهمن قم هنوز به دادگاه نيامده و از جزئيات دادگاه ويژه روحانيت اطلاع‌رساني نمي‌كنم.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/4
خبره: ترويج اخلاق ديني مهمترين ركن سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي است

قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور گفت:‌ محورهاي پنجگانه منتخب سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي مبتني بر ترويج اخلاق ديني تدوين شده است.

سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی/5
رئيس آمبودزمان تايلند: کارایی، انصاف و پاسخگویی سه عنصر اساسی در آمبودزمان تایلند است

رئیس آمبودزمان تایلند گفت: تصمیمات آمبودزمان بر اساس بی‌طرفی است و ما توسط هیچ دستگاه دولتی منصوب نشده‌ایم و تحقیقات هم براساس اصول عدالت دنبال مي‌شود.

پورمحمدي در اختتاميه سيزدهمين اجلاس آمبودزمان:
آمبودزمان پيام‌رسان دلواپسي شهروندان نزد دستگا‌ه‌هاي حکومتي است/ تبعيض، زمينه‌ساز تضييع حقوق شهروندي

وزیر دادگستری گفت: ناکارآمدی و تبعیض زمینه‌ساز فساد و تضییع حقوق شهروندی است و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تاسیس مبارزه با وجوه مختلف فساد را در دستور کار خود داشته و قوانین کارآمدی در این زمینه تدوین کرده است

در بيانيه سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي؛
آمبودزمان‌ها براي انجام رسالت خود نيازمند استقلال و عدم مداخله مقامات دولتي‌ هستند

در بخشي از بيانيه سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي آمده است که آمبودزمان‌ها براي انجام رسالت خود نيازمند استقلال و عدم مداخله مقامات دولتي در امور آمبودزماني هستند و انجمن آمبودزمان آسيايي بر اين امر تأكيد دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار