روزنامه السفير لبنان گزارش داد؛

ايران در دور جديد مذاكرات هسته‌اي با گروه 1+5 به پرسش‌هاي گوناگوني پاسخ مي‌دهد

روزنامه لبناني السفير به نقل از منابع آگاه از رويكرد جديد تيم مذاكره كننده ايراني در دور جديد مذاكرات هسته‌اي با گروه 1+5 خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه لبناني "السفير" در تازه ترين شماره خود به نقل از منابع آگاه نوشت: "محمد جواد ظريف" وزير امورخارجه ايران دستورالعمل‌هاي مورد توافق در ايران را دريافت كرده و تهيه پرونده مذاكرات بر اساس آن را آغاز كرده است.

اين روزنامه در ادامه مدعي شد: در پايتخت ايران اين موضوع مطرح شده كه وزير امور خارجه اين كشور در صورتيكه هيئت‌هاي مشاركت كننده در مذاكرات هسته‌اي در سطح وزراي امور خارجه نباشند در اين مذاكرات شركت نكرده و در اين حالت فردي كه در سمت چپ "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا در نشست نيويورك نشسته "حسين فريدون" و سخنگوي سابق وزارت امور خارجه ايران "عباس عراقچي" رياست تيم مذاكره كنندگان ايران را در مذاكرات هسته‌اي برعهده خواهند گرفت.

اين روزنامه در ادامه به نقل از منابع آگاه افزود: هيئت ايراني در مذاكرات جديد با گروه 1+5 پيشنهادات جديد را ارائه خواهد داد و در خلال اين پيشنهادات تمايل واقعي غرب در رسيدن به حل پرونده هسته‌اي اين كشور را آزمايش مي‌كند.

بر اساس گفته‌هاي منابع آگاه پيشنهاد ايران به گروه 1+5، اطمينان كامل به غرب و جامعه جهاني درخصوص برنامه هسته‌اي اين كشور را مي‌دهد و اين به معناي دست كشيدن از حقوق ايران تعبير نشده به دليل اينكه از اجماع ملي و رسمي اين كشور ناشي شده و اين پيشنهادات داراي سقف زماني مشخصي بوده كه پاسخ به آن زياد طولاني نيست.

همچنين اين روزنامه لبناني به نقل از منابع آگاه گزارش داد: جزئيات پيشنهاد ايران در مذاكرات هسته‌اي با گروه 1+5 هنوز مشخص نشده اما با اين وجود بر اساس اطلاعات موجود اين پيشنهاد در بر دارنده پاسخ به پرسش‌هاي گوناگوني است كه در صدر آن موضوع ميزان غني سازي اورانيوم در سطح بالا قرار مي‌گيرد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: السفیر ، ایران ، روحانی ، لبنان ، کری ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایران عزیز
۱۳:۴۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۲
آدم اگه در برابر قوانین پاسخگو باشه خیلی خوبه.
اما در برابر قانون گریزی غربی ها چکار باید کرد؟ باز هم پاسخگو بود.
مسئولین مراقب باشن شأن و منزلت ایران اسلامی زیر سوال نره.
اگر رژیم منحوس صهیونیستی، آمریکا و نوچه هاش اجازه بازرسی دادن، ما هم اجازه بازرسی می دیم. اگه اونا غنی سازی رو کنار گذاشتن، ما هم کنار می ذاریم.
آخرین اخبار