حبيبي:

موسسه حفظ نشر آثار امام(ره)نبايد به خاطر قوم و خويشي از خطاهاي صورت گرفته چشم‌پوشي كند

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به ادعاهاي "نعيمه اشراقي" در صفحه فيس‌بوك شخصي منتسب به بنيان‌گذار انقلاب اسلامي، گفت: مؤسسه نشر آثار امام(ره) نبايد به خاطر رفاقت و يا قوم و خويشي از خطاهاي صورت گرفته چشم‌پوشي كند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبي حبيبي" در پايان نشست دبيران حزب متبوعش با بيان اينكه سطح مذاكرات گفتگوي وزراي خارجه بود ، اظهار داشت: اوباما در نطق سازمان ملل و مكالمه تلفني با رئيس‌جمهور كشورمان گفته بود به جان كري دستور دادم به طور جدي مذاكرات را پيگيري كند.

وي اولين ابهام آمريكا را فروكاهيده شدن سطح مذاكرات به معاونين،وزرا و طرح پيشنهادي دولت به صورت محرمانه به ژنو دانست و ادامه داد: طرف مذاكره كننده پس از مذاكرات به صراحت اعلام مي‌كند كه هيچ امتيازي به ايران نداده و نمي‌دهد و در عوض از چهارچوب طرح ايران اظهار رضايت كرده‌ است.
 
حبيبي با بيان اينكه مقامات 1+5 حرف‌هاي گذشته خود را تكرار مي‌كنند، بي آنكه يك گام به جلو بردارند، افزود: آن‌ها مي‌گويند گام اول را ايران بايد بردارد، در حالي كه ما به اندازه كافي گام برداشته‌ و اعتمادسازي هم كرده‌ايم؛اكنون نوبت آنهاست كه تحريم‌هاي ظالمانه‌اي كه ملت ايران را هدف قرار داده، بردارند؛ تاكنون در خصوص نرمش ايران فقط يك مشت حرف تحويل داده‌اند و يك گام عملي هم برنداشته‌اند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: نرمش در مذاكرات بايد يك "تاكتيك" براي رسيدن به اهداف حق‌طلبانه ملت ايران باشد، اگر دشمن آن را "استراتژي" ترجمه كند رفتار گذشته خود را تكرار خواهد كرد و بدون‌شك با  سد مقاومت ملت ايران روبرو خواهد شد بنابراين منتظر نتيجه مذاكرات هستيم و اميدواريم دولت از حق مردم به هيچ وجه كوتاه نيايد.
 
حبیبی در بخش ديگري از سخنان خود به توهين "نعیمه اشراقي" در صفحه فیس‌بوک شخصي كه به همسران شهدا و نيز نسبت‌دادن مواضع تحريف آميز به امام(ره) اشاره كرد و گفت : جرياني در كشور مي‌خواهد محكمات امام(ره) را به متشابهات تبديل كند، مؤسسه تنظيم نشر آثار امام خميني(ره) بايد اين جريان را رصد كرده و از مواضع صريح و قاطع بنيانگذار جمهوري اسلامي دفاع كند؛ به نظر ما اين مؤسسه مزبور در جريانات چند روزه اخير موضع دوپهلو گرفته است.
 
وي افزود: مؤسسه نشر آثار امام(ره) نبايد به خاطر رفاقت و يا قوم و خويشي از خطاهاي صورت گرفته چشم‌پوشي كند، بر اساس قانون مسئوليت پاسداري از انديشه حضرت امام(ره) وظيفه مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) است و به همين دليل از دولت بودجه مي‌گيرد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنين با اشاره به سخنان رئيس جمهوری در دانشگاه تهران اظهار داشت: برخي مطالبي كه در دانشگاه تهران گفته شد واقعي به نظر نمي‌رسد.
 
وي افزود: ما از رئيس‌جمهور مي‌خواهيم كه از اين پس راجع به اقتصاد كشور و بودجه كل كشور و مطالب مرتبط دقيق‌تر حرف بزنند و از مشاورين كارشناس اقتصادي استفاده كنند. خزانه كشور در هيچ زماني پس از انقلاب حتي در اوج خسارت‌هاي جنگ خالي نبوده است و خالي هم انشاءالله نخواهد بود.
 
حبیبی بیان داشت: دولتي كه اكنون بر انبوهي از ذخاير طلا در بانك مركزي تكيه كرده و نيز هنگام تحويل صندوق مؤسسه مالي آن را با بيش از 50 ميليارد دلار موجودي تحويل گرفته‌‌اند چگونه مي‌تواند مدعي باشد خزانه‌اش خالي است. درآمد عمومي كشور مطابق پيش‌بيني‌هاي بودجه در شش ماهه اول تحقق يافته و در  شش ماهه دوم هم انشاءالله تحقق خواهد يافت.
 
وی در پايان با گراميداشت ياد و خاطره روز عيد غدير تاکید کرد: "غدير" محور وحدت امت اسلامي است،  امت اسلام با قرآن بدون عترت نمي‌تواند زير يك پرچم واحد عليه كفار، منافقين و دشمنان اسلام متحد شود، ائمه معصومين و به ويژه علي بن ابي طالب(ع) محور اصلي همگرايي فِرق دنياي اسلام هستند و مي‌توان با چنگ زدن به ريسمان محكم قرآن و فرهنگ اهل بيت(ع) آتش اختلاف و تفرقه را در بين امت اسلام خاموش كرد.
 
حبيبي با اشاره به جريان انحرافي وهابيت و سلفي‌گري اظهار داشت: خواستگاه جريان وهابيت و جريان تكفيري عربستان است. روحانيون فاسد وهابي با تحريف تاريخ اسلام و آميزه‌هاي پيامبر(ص) طبل تفرقه در دنياي اسلام را به صدا در آورده‌اند و نمونه‌اش چاپ و توزيع چند ميليون كتاب ضد شيعه در حج امسال است، بايد صداي اين طبل را كه در رسانه‌هاي صهيونيستي به گوش مي‌رسد، خاموش كرد.
 
دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي خاطرنشان كرد: همانطور كه "مقام معظم رهبري" در پيام حج امسال فرمودند؛ هر عملي كه موجب برافروختن آتش اختلاف شود حرام شرعي است و بايد ازآن پرهيز كرد. اميدوارم همه فِرق اسلامي به اين امر توجه كنند و از واگرايي به نفع دشمن پرهيز نمايند.
 
  انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار