حبیبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعامل احزاب داخلي با نهادهاي مدني بين‌المللي بسيار ضعيف است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مراوده جريان‌هاي سياسي با احزاب بين‌المللي با در نظر گرفتن اولویت‌های احزاب اسلامی هیچ منعی ندارد و هرچند انجام مراودات بین‌المللی متحمل هزینه‌های مالی زیادی است، اما ما در حد وسع خود اقدام به برقراری تعاملاتی بين‌الملي می‌کنیم.

"محمدنبی حبیبی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعزام هیئتی از حزب متبوعش به کشور آذربایجان، در راستای رابطه و تعامل میان نهادهای مدنی داخلی و بین‌المللی، اظهار داشت: عضویت حزب موتلفه در اتحادیه احزاب آسیایی (آی‌کپ) و حضور در اجلاس‌ها و کمیسیون‌های این اتحادیه به تعامل سازنده میان نهادهای مدنی در عرصه‌های داخلی و خارجی منجر می‌شود.
 
وی با اشاره به مزیت‌ها و دستاوردهاي عضویت احزاب داخلي در اتحادیه احزاب آسیایی، گفت: شکل‌گیری چنین احزابی در سطح یک قاره به عنوان حلقه‌ای برای حفظ و تقويت منافع ملت آسیايي به حساب می‌آید و معتقدیم که احزاب با فعاليت خود با نهادهاي بين‌المللي در قاره آسيا با نزدیک کردن دیدگاه‌ها، به عنوان مدافعین منافع این قاره در مقابل سایرین به حساب می‌آید.

حبيبي افزود: تعامل نهادهاي مدني ايران با ساير كشورها علي‌رغم وجود تفاوت‌ها و تقابل‌های مختلف به معناي مقابله به مثل با سايرين نيست بلكه به معناي حفظ منافع احزاب آن قاره با ديگر قاره‌ها است.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه وجود ارتباطات میان احزاب در یک قاره منجر به افزایش مشترکات و ائتلاف خواهد شد، تصریح کرد: حضور و عضویت حزب موتلفه در اتحادیه احزاب آسیایی مغایرت و منافاتي با تعامل حزب موتلفه با سایر احزاب در نقاط دیگر دنیا ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه در تعامل احزاب داخلي با سایر نهادهای مدنی قوی عمل نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: مراوده ساير جريانات سياسي با احزاب بين‌المللي با در نظر گرفتن اولویت‌های احزاب اسلامی هیچ منعی ندارد و هرچند انجام مراودات بین‌المللی متحمل هزینه‌های مالی زیادی است لذا ما در حد وسع خود اقدام به برقراری چنین تعاملاتی می‌کنیم.
 
وی افزود: حزب موتلفه به هیچ وجه با تعامل سایر احزاب داخلي با نهادهای مدنی و بین‌المللی مخالف نیست، مگر اثبات شود که یک حزب داخلی خصوصیاتی مغایر با اصول اصلی اسلامی و انقلابي دارد.

گفتني است كه حزب موتلفه اسلامي تنها حزب داخلي است كه با عضويت در اتحاديه آسيايي آي‌پك با ساير نهادهاي مدني ارتباطات بين‌المللي دارد.

لازم به ذكر است كه ترقي مسئول بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از اعزام هيئتي از حزب متبوعش به نمايندگي "حسن غفوري‌فرد" به کشور جمهوري آذربايجان در مهر ماه خبر داد.(اينجا)

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار