بادامچیان:

معتقد به افشاگری‌ و بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد نبودم/ اخراج راستگو نمونه لیبرال دموکراسی غرب است

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه افشاگری باید مستندانه و براساس مدرک باشد گفت: بحث مافیای نفت و افشاگری‌های احمدی‌نژاد در مجلس باید اول به قوه قضاییه می‌رفت و سپس به مردم بیان می‌شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، اسدالله بادامچیان قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی با حضور در نشست تحزب، افق‌ها و چالش‌ها که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، گفت: معنا و مفهوم حزب در فرهنگ اسلام ، مارکسیسم و لیبرال دموکراسی غرب چیست؟ مفهوم حزب در مکتب مارکسیسم و معنای فرهنگی آن کاملا با اسلام و غرب مغایرت دارد، چرا که مارکسیسم حزب را لازمه دیکتاتوری دانسته و معتقد است حزب از مجموعه طبقاتی خود حمایت می‌کند، بنابراین مارکسیسم تعریفی از حزب و دموکراسی ندارد.  
 
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در مکتب مارکسیست به محض به دست‌گیری حکومت، نظام تک‌حزبی کمونیست ایجاد می‌شود و در چنین حکومتی کسی جرات تشکیل حزب دوم را ندارد.  
 
بادامچیان با بیان اینکه مفهوم حزب در فرهنگ لیبرال دموکراسی نیز با مارکسیسم متفاوت است، اظهار داشت: غرب اعتقاد دارد برای به دست آوردن قدرت تشکیل می‌شود تا منافع ملی و اعضای خود را تامین کند که با مفهوم حزب در اسلام کاملا مغایر است.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند اساس تشکیل حزب از غرب بوده و برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب اعتقاد دارند که در اسلام به دنبال حزب نگردید، بیان داشت: برخی عقیده دارند حزب مبنای علمی برگرفته از غرب است و چون قرآن با علم منافاتی ندارد بنابراین اسلام حزب را به عنوان یک کار علمی قبول دارد.  
 
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی افزود:‌ بنده معتقدم کلمه حزب در قرآن آمده و حتی سوره‌ای به اسم احزاب داریم؛ قرآن دو حزب‌ خدامحور و حزب شیطان را بیان کرده و حتی ویژگی‌های خاصی برای آن شمرده است.  
 
بادامچیان اظهار داشت: حزب خدایی حزبی هم‌المفلحون بوده و حزب شیطان حزبی خسران و زيان‌کار است.  
 
 قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب‌الله در اسلام و در زمان حضرت رسول(ص) کاملا برقرار بود و در نظام اسلامی ما هم وجود دارد، گفت: در مفهوم اسلامی سه نوع حزب شیطان، خدایی و بینابین وجود دارد که باید با ارزش‌های اسلامی منطبق باشد.
 
وی با بیان اینکه در غرب به خصوص آمریکا و انگلیس دیکتاتوری دوحزبی وجود دارد، گفت: اینکه کشورها ظاهری آزاد دارند اما در این سالهای اخیر در آمریکا فقط دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه وجود داشته که آن هم از طریق شبکه خاکستری پشت پرده که دیکتاتوری پنهان دارد اداره می‌شود.  
 
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مفهوم و معنای دموکراسی در غرب ادامه داد: حاکمیت در غرب از طرف مردم نیست بلکه اقلیتی است که در انتخابات شرکت می‌کنند، آنها اعتقاد دارند انتخابات آنها یک قرارداد نانوشته اجتماعی است که برخاسته از آرای اکثریت اقلیت شرکت‌کننده در انتخابات است.  
 
بادامچیان تصریح کرد: چالش اصلی تحزب در ایران معنا‌شناسی و تفاوت حزب اسلامی و غیراسلامی است؛ افق روشن به این معناست که حزب را با معنای اسلامی ارائه دهیم.  
 
وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه نظر شما در ارتباط با اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار چیست؟ اظهار داشت: دستور حزبی یک حجت شرعی برای عمل نیست چرا که برای گفته و عمل کردن باید نزد خدا حجت داشته باشیم.  
 
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اگر عضوی از حزب بگوید به فلان کس رای دهید یک تصمیم حزبی است چرا که اگر عضو آنرا منطبق بر حق بداند باید عمل کند و بر اساس تحقیق و انتخاب تصمیم بگیرد، بنابراین اخراج الهه راستگو نمونه حزب لیبرال دموکراسی غرب است.  
 
بادامچیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما در مصاحبه‌ای با افشاگری احمدی‌نژاد مخالف بودید، تصریح کرد: احمدی‌نژاد نباید بحث افشاگری را مطرح می‌کرد چرا که معتقدم این بحث باید مستند و براساس اسناد و مدارک باشد، وی باید در بحث مافیای نفت و بگم‌بگم‌های خود مستندات خود را اول به قوه قضاییه و سپس به ملت ارائه کند، چرا که این افشاگری مردم را به سمت یاس می‌کشاند.  

وي در پاسخ به سوالي مبني براينكه نظر شما در خصوص آزادي عاملين فته‌هاي 88 چيست گفت: كروبي و عاملان فتنه 88 بايد بگويند خطا كرده‌اند و تهمت زده‌اند و اگر به عنوان طلبكار بيايند قابل پذيرش نيست اما باب رحمت نظام اسلامي هميشه باز است.

وي با بيان اينكه قصد تخريب شخصيتي را ندارم ادامه داد: با ميرحسين موسوي در احزاب بحث داشتيم و معتقدم فتنه 88 آخرين شيطنت ايشان بود.

قائم‌ مقام حزب موتلفه درباره مذاكره ايران و آمريكا اظهار داشت: مقام معظم رهبري در فروردين 92 در مشهد فرمودند مذاكره را قبول نداريم اما مانعي هم براي مذاكرات نمي‌بينيم بنابراين بايد ديد نتيجه اقدامات دكتر روحاني چه مي‌شود چراكه ما نيازمند مذاكره نيستيم آمريكا دچار مشكل شده است.

بادامچيان با بيان اينكه اوباما در اجلاس سازمان ملل متحد گفت: مبناي من همان فتواي رهبر معظم انقلاب است اضافه كرد: در خصوص مذاكره با آمريكا 3 نكته مورد نظر است: 1- ما اطمينان خاطر به آمريكا نداريم. 2- آمادگي لازم براي همه گزينه‌ها بايد حفظ شود. 3- و اگر فرصتي براي مذاكره پيش آيد با عقل و درايت و با دستور رهبر معظم از فرصت‌ها استفاده كنيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر با احياي خانه احزاب موافقيد گفت: با احياي خانه احزاب نه موافقيم نه مخالف خانه احزاب را تاج‌زاده تشكيل داد بنده زمان تشكيل خانه احزاب به تاج‌زاده گفتم كميسيون احزاب از نمايندگان سه قوا تشكيل شده و شما چون تسلط كافي برآن نداريد دست به تشكيل خانه احزاب زده‌ايد وي صحبت من را تاييد كرد.

بادامچيان با اشاره به وضعيت اسدالله عسگراولادي اظهار داشت: عسگراولادي شخصيت بي‌نظيري در نظام است و شرايط وي روبه بهبود است اما به دليل شكنجه‌هاي زمان انقلاب روند بهبودي عسگراولادي كند است.

قائم‌ مقام حزب موتلفه در پاسخ به سوالي مبني براينكه نظر شما در خصوص فعاليت حزب مشاركت و كارگزاران چيست بيان داشت: حزب مشاركت، مجاهدين خلق و كارگزاران در كميسيون احزاب به دليل نقض قوانين و تخلفات عديده پرونده كاريشان متوقف و به دادگاه فرستاده شده است تصويب آن حق كميسيون و انحلال آن دست قوه قضاييه است.

بادامچيان در پايان در پاسخ به سوالي مبني براينكه قبول داريد راي مردم امانت است و كسي كه به عنوان نماينده اصلاح‌طلب كانديد شود نبايد سياست كلي اصلاح‌طلبان را نقض كند خاطر نشان كرد: ما فقيه نيستيم كه اسلامي و يا غير اسلامي بودن عملي را تبيين كنيم به عنوان مثال اگر بنده به عنوان نماينده حزب موتلفه وارد انتخابات شوند نماينده ملت هستند و مسئوليت من در قبال كل ملت است بنده مسئوليت رسيدگي به مشكلات ملت را دارم درست است معرف حزب هستم اما نماينده كل ملتم بنابراين عمل به وظيفه قانوني خود كردم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار