در هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

نبود هورمون در مرغ های میادین میوه و تره بار باید بررسی شود / 61 درصد شهروندان تهران اضافه وزن دارند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در هفتمین جلسه شورا گفت : گزارش ارائه شده در جلسه امروز شورا مبنی بر نبود هورمون در مرغ های میادین میوه و تره بارباید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز برای نخستین بار گزارش طرح سنجش عدالت در شهر در صحن علنی ارائه شد هر چند این طرح از مصوبات شورای سوم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بیش 50 شاخه مربوط به عدالت مورد بررسی قرار گرفت و در زمینه دسترسی به امکانات آموزشی، امکانات فراغتی، امکانات زیست شهری و سایر امکانات که آسیبهای اجتماعی، آسیبهای مربوط به فقر و آسیبهای ناشی از اعتیاد و پهنه بندی آنها در سطح شهر بر اساس محله و مقیاس منطقه انجام شده است.

وی افزود این مباحث با شکل کمیسیون ها در شورا به صورت جدی تر و کارشناسی تر بحث خواهد شد و بحث دیگر جلسه امروز که مربوط به فروشگاههای مرتبط با شهرداری و میزان آلودگی و نیز منشاء آلودگی آنها بود که بخشی از آن به واسطه به کارگیری کودهای شیمیایی به صورتهای غیر علمی و بخشی ناشی از آبهایی که در مسیر این محصولات وارد می شوند است.

مسجد جامعی در ادامه بیان کرد این مساله همکاری دستگاههای حوزه اجرا از جمله محیط زیست وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاههای ذیربط را می طلبد.

مسجد جامعی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اعلام نبود هورمون در مرغ های میادین میوه و تره بار در گزارش امروز گفت: چنین گزارش امروز مطرح شد که این سوال شما را برای بسیاری دیگر ایجاد کرد و باید مورد بررسی قرار گیرد اما درعین حل بسیاری از آلودگی های موجود نیز در گزارش امروز مطرح شد که باید به آن توجه شود. /ف


هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور 31 عضو شورا و همچنین صفایی مدیر سازمان میادین و میوه و تره بار و فراورده های کشاورزی شهر تهران، ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و انجمن های شورایاری برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای جلسه امروز و با تذکر معصومه اباد عضو شورای شهر تهران در خصوص درخواست هفته گذشته اش مبنی بر دعوت از رئیس آموزش و پرورش تهران و بررسی بحث آموزش و پرورش با توجه به اهمیت آن و یک میلیون دویست هزار دانش آموزی که وجود دارد و این  فرصت خوب و طلایی است برای سازمان های دیگر به ویژه شهرداری تهران  و نگاه فرهنگی و اجتماعی آن و برنامه ریزی برای بودجه های در نظر گرفته شده است.

مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تذکر آباد اظهار داشت: هفته آینده در صورت آمادگی آموزش و پرورش ای امر در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت و این مبحث عنوان شده به طور دستی است چرا که  همواره بیشتر به چشم سخت افزاری از شهرداری تهران انتظار وجود داشته است.

راستگو عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و با تبریک قهرمانی ورزشکاران کشتی و شروع سال تحصیلی به فرهنگیان و دانشجویان از اعضا خواست در خصوص حمل و نقل عمومی که از اولویت های مهم کاری است اهتمام بورزند.

ایازی معاون گروه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ارائه گزارش در خصوص طرح سنجش عدالت در شهر و نیز نابرابری های اجتماعی در برخورداری مواهب توسعه شهری پرداخت.

ایازی اظهار داشت: یکی از کارهایی که در این حوزه  انجام شده و بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در برنامه پنج ساله شهر تهران گنجانده شده و شهرداری موظف به انجام آن شده تشکیل شورای سلامت است .

وی ادامه داد: هم اکنون در 374 محله شهر تهران طرح سنجش عدالت پیاده سازی شده که در 6 حوزه و 7 محوری که مشخص شده در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سال 72 برای اولین بار اجرای پروژه شهر سالم در منطقه 13 آبان انجام شد و فرهنگسرای سلامت در سال85 در دستور کار قرار گرفت و از همین سال ورود جدی اداره کل سلامت تشکیل شد و رویکردهای اصلی آن شامل ارتقای نقش عوامل سلامت اجتماعی، رعایت عدالت در ایجاد ساختارهای سلامت شهری، جلب حمایت و مشارکت نخبگان، و استفاده از تجار ملی و بین المللی است که از محورهای اصلی فعالیت های ایجاد و ساختار سلامت شهر و نیز ساختارهای سلامت اجتماعی شهر محسوب می شود.

ایازی افزود: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران اداره کل سلامت ، پردیس های سلامت مرکز مهارت های رفتاری کودکان و نوجوانان که از آسیب های اجتماعی را در  دوران نوجوانی بررسی می کند در سطح محلات تهران به همراه خانه های سلامت و کانون های محله ای در آن پیش بینی شده است.

* بزرگ ترین شبکه اجتماعی سلامت در شهر تهران

ایازی در ادامه با اشاره به ایجاد بزرگ ترین شبکه اجتماعی سلامت اظهار داشت: در دوره جدید شورا و در جلسه هفته گذشته کارگروهی توسط هاشمی معرفی شد برای معرفی بیشتر که در مقاطع قبلی نیز با حضور دستجردی انجام شده است.
وی افزود: در ارتباط با ساختار های فیزیکی پردیس های سلامت و باشگاه های پیش از چای و انجام شده که متاسفانه هم اکنون 61 درصد شهروندان تهران اضافه وزن دارند.

همچنین ایجاد مراکز فراموز برای افزایش سلامت و افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان یکی از مهم ترین آموزش کودکان است که تا کنون در 22 محله انجام شده است.

وی ادامه داد: باشگاه های چاقی با شرکت بخش خصوصی در سطح مناطق 22 گانه انجام شده و یکی از کارهای خوب دیگری که در سطح محلات پرداخته شده پورتال محله ای است که تمام گزارشات مالی اعضای کانون های محلی ، و هر اقدامی که در سرای محله انجام شود در آن ثبت می شود.

ایازی با اشاره توسعه شبکه اجتماعی شهری بیان داشت: ما برای توسعه شبکه های اجتماعی شهری شورای سلامت شهری را داریم و کانون های اجتماعی سلامت محور که تاکنون 10 کانون با 220 عضو در آن وجود دارد و از دیگر کانون ها می توان به کانون جوانان، معلولین با 7 هزار 878 عضو، کانون پیشگیری از دیابت با 23 هزار 587 نفر عضو اشاره کرد که متاسفانه در پی آن مشخص شده است غریب به 50 درصد افرادی که قند خون دارند از مطلع نیستند.

وی ادامه داد: کانون پزشکان در سطح محلات ، کانون خادمین سلامت مساجد، کانون پیشگیری از چاقی، کانون پیشگیری از استعمال دخانیات، کانون سالمندان در کانون مادر و کودک، و کانون داوطلبین اهدای خون با بیش از 16 هزار عضو از دیگر اقدامات اداره کل سلامت شهرداری تهران است.

ایازی خاطر نشان کرد: از دیگر کارهای انجام شده نظام کانون مشاوره خانواده است که برای خانواده ها قبل و بعد از ازدواج کلاس های مختلفی پیش بینی شده و تمام این موارد در راستای مصوبات شورای شهر تهران از جمله شهر دوست دار کودک، شهر دوستدار سالمند، تهران شهر بدون دخانیات و همچنین پروژه سنجش عدالت در شهر انجام شده است./ف

برچسب ها: جلسه ، شورا ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار