آغاز تعمیرات بزرگترین مجتمع بنزین سازي کشور/توقف "توليد بنزين" در پالايشگاه بندرعباس

با آغاز تعمیرات اساسي پالايشگاه نفت بندرعباس به مدت 25 روز پیش بینی می‌شود به صورت موقت تولید روزانه بنزین کشور با کاهش روبرو شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هاشم نامور مديرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بيان اين مطلب گفت: اين تعميرات بر اساس برنامه از پيش تعيين شده و با هدف بهسازي و نوسازي تجهيزات و دستگاه هاي واحد بنزين سازي و واحد تصفيه گاز با آمين پس از چهار سال فعاليت مستمر صورت مي گيرد.
 
نامور افزود: تعميرات اساسي این واحد ها از امروز (یکشنبه 28 مهر) آغاز و پیش بینی شده است که با حضور هزار نفر از نيروهاي با تجربه در حوزه تعميرات پالايشگاهي پس از 25 روز به پایان برسد.
 
وي واحد بنزين سازي را از واحد هاي مهم این پالايشگاه برشمرد و تصریح کرد: انجام تعميرات اساسي به موقع و با كيفيت، تضمين كننده فعاليت مستمر اين واحد براي توليد بنزين مورد نياز كشور است.
 
مدير عامل شركت پالايش نفت بندرعباس تاكيد كرد: رعايت اصول و موازين بهداشت ، ايمني و محيط زيست و همچنين بهره گيري از خدمات نيروهاي متخصص ، با تجربه و كارآمد و انجام كار با كيفيت ، سرعت مطلوب و مطابق برنامه پيش بيني شده از الزامات انجام اين تعميرات اساسي است.
 
یادآور می شود، در سال 91 نيز تعميرات اساسي واحدهاي تقطير در جو و خلاء ، گاز مايع ، تصفيه بنزين سبك ، آيزوماكس و هيدروژن شركت پالايش نفت بندرعباس نیز زودتر از برنامه پيش بيني شده با موفقيت انجام شده است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفيت اسمي پالايش روزانه 350 هزار بشكه نفت خام و ميعانات گازي، 19 درصد از بنزين مورد نياز كشور را تولید می کند.
 
گفتني است با بهره‌برداری از طرح‌های جدید توسعه و بهینه سازی پالایشگاه‌های موجود نفت ظرفیت تولید بنزین ایران به حدود 65 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.
 
همزمان با آغاز شمارش معکوس برای افزایش ظرفیت تولید بنزین، تعمیرات اساسی و دوره‌ای یکی از بزرگترین مجتمع های بنزین سازی کشور در پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شده است که پیش بینی می‌شود به صورت موقت تولید روزانه بنزین کشور حدود 10 میلیون لیتر با کاهش روبرو شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار