با سرمایه گذاری صادرکننده بنزین خواهیم شد

وقتی شرایط برای تولید محیاست واردات کاری اشتباه است و مجموعه توانمندی‌ها بیانگر این است که نیازی به واردات بنزین نداریم.

 جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف بنزین در کشور به طور متوسط روزانه ۶۹ میلیون بشکه است. که در چند ماه گذشته حدود ۶۵ میلیون بشکه تولید داشته‌ایم و ۴ میلیون بشکه مابقی را از ذخایر استراتژیک استفاده کرده‌ایم.  

وی افزود: انتظار افزایش ۵. ۵ میلیون بشکه بنزین از پتروشیمی‌ها را به ظرفیت تولید داریم و همچنین ۳ میلیون بشکه هم از پالایشگاه‌ها بدون ایجاد پالایشگاه جدید تولید خواهیم داشت.  

جعفری تصریح کرد: به طور کلی ۷۳ میلیون بشکه در روز تولید خواهیم داشت که از مصرف ما نیز بیشتر است و پس از واردات بی‌نیاز هستیم.  

این عضو کمیسیون انرژی گفت: سرمایه گذاری در وزارت نفت باید هدفمند شود و به سمت تکمیل فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس حرکت کند که با تکمیل این فاز حدود ۱۲ میلیون بشکه در روز تولید خواهد شد که با اضافه شدن این ظرفیت در تولید بنزین خودکفا و تبدیل به صادرکننده بنزین خواهیم شد.  

جعفری خاطرنشان کرد: باید به کیفیت بنزین تولیدی توجه بیشتر شود وسعی برآن شود که بنزین با استانداردهای جهانی تولید و صادر شود.  

وی گفت: اگر از حضور بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری در مینی پالایشگاه‌ها حمایت شود از سرمایه گذاری دولت در این بخش بی‌نیاز شده و شاهد افزایش ظرفیت تولید بنزین خواهیم بود.  

این عضو کمیسیون انرژی در پایان افزود: وقتی که شرایط برای تولید محیاست واردات کاری اشتباه است و مجموعه توانمندی‌ها بیانگر این است که نیازی به واردات بنزین نداریم.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار