معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد:

برگزاری "جشنواره فارابی" در 4 آبان/ "اعتبار پژوهشی" 25میلیون تومان برای نفر اول

هفتمین جشنواره فارابی در تاریخ 4 آبان با ارسال 2348 اثر برگزار می شود که برای نفرات برگزیده جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

 غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: تاریخچه جشنواره فارابی به سال 84 بر می گردد چنانچه مقدمات این جشنواره و آیین نامه آن از سال 84 فراهم و در سال 85 اولین دوره آن آغاز شده و تاکنون هر ساله در هفته اول آبان ماه برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره امسال 4 آبان در سالن همایش های برج میلاد با حضور علما و دانشمندان و علاقه مندان به علم و مقامات شورای فرهنگی از کمیسیون آموزشی برگزار می شود.

خواجه سروی تصریح کرد: فراخوان هفتمین دوره جشنواره  فارابی بعد از پایان ششمین دوره  در آبان ماه 91 اعلام شد و تا تاریخ 25 اسفند 91 که آخرین مهلت ارسال آثار بوده به طور کلی 2 هزار و 348 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 86 درصد آثار داخلی یعنی 2 هزار و  36 اثر، 14 درصد آثار خارجی یعنی 312 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین آثار ارسال شده مربوط به عناوین  آموزشی، 352 اثر و کمترین مربوط به عناوین مطالعات امام خمینی با 37 اثر بوده است چنانچه هزار و 355 عنوان اثر پژوهشی مربوط به افراد بزرگسال از 35 سال به بالا و 993 اثر پژوهشی مربوط به افراد 35 سال به پایین بوده است.

خواجه سروی تصریح کرد:  هزار و 741 اثر مربوط به آقایان و 607 اثر مربوط به خانم ها بوده که از نظر قالب نیز هزار و یک اثر مربوط به پژوهش کتاب، 188 اثر مربوط به گزارش پایانی، 335 اثر مربوط به رساله دکتری، 634 اثر مربوط به پایان نامه ارشد بوده است.

وی در خصوص جوایز  این جشنواره اظهار داشت: به نفر اول بخش بزرگسالان 25میلیون تومان گرند پژوهشی، نفر دوم15میلیون تومان، سوم 10 میلیون تومان و شایسته تقدیر 5 میلیون تومان گرند پژوهشی اهدا می شود، همچنین به نفر اول بخش جوان 10 میلیون ، دوم 7 میلیون و 500، سوم 5 میلیون  و شایسته تقدیر نیز 3میلیون تومان گرند پژوهشی و البته به نفر برگزیده خارجی نیز 5 هزار یورو و جایزه اهدا می شود./ح

انتهاي پيام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار