شیخیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

احزاب در کشور ما تنها سرگرمی‌ سیاسی و تنور گرم‌کن انتخابات هستند

دبیرکل حزب مردم با بیان اینکه اکنون احزاب تنها تنور گرم‌کن انتخابات هستند، گفت: احزاب جنبه تبلیغی داشته و در دولت و حکومت هیچ تاثیری ندارند.

"امیر شیخیانی" دبیرکل حزب مردم در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گمانه‌زنی‌های پیرامون تشکیل حزب فراگیر اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: هنوز جایگاه حزب و تحزب در حکومت، دولت و سیستم اداری کشور ما تبیین نشده است.

وی افزود: بزرگان ما بنا به دلایلی در برهه‌ای از زمان بدون توجه به ساز و کار و کارکرد اصلی حزب، به تشکیل حزبی جدید روی می‌آوردند.

شیخیانی ادامه داد: یا نباید حزب را پذیرفت و یا اگر پذیرفته می‌شود باید کارکرد اصلی خود را داشته باشد، به تعبیر دیگر حزب در هر دولت و حکومتی دارای کارکرد، اختیار و کاربرد است و تا زمانی که حزب در جامعه ما به آن جایگاه نرسد، شباهت بسیاری به سرگرمی سیاسی دارد تا حزب.

دبیرکل حزب مردم با بیان اینکه در کشور ما، حزب جنبه تبلیغی و ارشادی دارد، تصریح کرد: با شرایط کنونی کشور تعدد و تنوع احزاب مشکلی را حل نمی‌کند، اینکه هر شخصیتی تا به مقام رئیس‌جمهوری می‌رسد، حزب تشکلی می‌دهد، درست نیست؛ در چنین شرایطی عمر حزب قائم به عمر رئیس‌جمهور است.

وی افزود: چون فعالان سیاسی تصور می‌کنند که احزاب در گذشته موفق نبودند، به دنبال تشکیل حزب می‌روند، در صورتی که اگر هر حزبی با قانون و مقررات حال حاضر، روی کار بیاید عملکردی بهتر نخواهد داشت؛ قانون حزبی کشور ما، یک قانون ابتدایی، اولیه و حداقلی است و با این قانون نمی‌توان یک حزب منسجم، متحد و تشکیلاتی ساخت.

شیخیانی تصریح کرد: افرادی  که به دنبال تشکیل حزب و خواهان خدمت به مردم، نظام و حکومت هستند، در ابتدا باید قانون احزاب و نگاه حاکمیت به حزب و تحزب را تغییر دهند و بپذیرند که حزب در کشور ما جایگاه واقعی خود را ندارد و در چنین شرایطی از منظر و خواستگاه کارشناسی، تعدد و تنوع احزاب، دارای تاثیر مثبتی نیست.

دبیرکل حزب مردم ادامه داد: تنوع و تعدد احزاب در جامعه بر مبنای اندیشه است، در جوامع بشری مختلف و در دین ما انسان‌ها از لحاظ اندیشه و خواستگاه سیاسی راست، چب و میانه هستند و به تعبیر دیگر تنها 3 گرایش وجود دارد، نظام کاپیتالیستی، کمونیسیتی و نظام میانه و معتدل؛ بنابراین اگر افرادی به دنبال تشکیل حزب هستند، باید طرحی از طرف مجلس و یا لایحه‌ای از سمت دولت رابه تصویب برسانند که بر مبنای این سه اندیشه، سه حزب کلی تشکیل شود تا از تفرقه، تشدد و اختلاف که همیشه در جامعه وجود داشته پرهیز کنیم.

شیخیانی با بیان اینکه اکنون در جامعه ما هیچ حزبی توانایی و برتری لازم را ندارد، افزود: باید قانون فعلی احزاب را اصلاح کنیم تا یک قانون مدون، شایسته و مطلوب را به تصویب برسانیم.

وی بیان داشت: به جای تشکیل حزب و ائتلاف جدید، باید مشکل احزاب را به صورت ریشه‌ای و بنیانی حل کنیم تا بتوانیم جامعه‌ای پویا و حزبی داشته باشیم و انتخابات کشورمان بر اساس تحزب شکل گیرد.

شیخیانی با بیان اینکه اکنون احزاب تنها تنور گرم‌کن انتخابات هستند، تصریح کرد: احزاب جنبه تبلیغی داشته و در دولت و حکومت هیچ تاثیری ندارند.

دبیرکل حزب مردم در پایان خاطرنشان کرد: دولتی که اکنون روی آمده، منبعث از یک حزب و جایگاه خاص نیست و مجبور به سردادن شعارهای فراجناحی و تشکیل کابینه‌ای فراجناحی است که از گرایش‌ها و مرام‌های مختلف بوجود آمده است، در حالی که یک مرام دولت را بهتر اداره می‌کند تا تعدد و تنوع مرام‌ها.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار