سجادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

منتفي شدن تشکيل حزب فراگير با ليدري شخصي اصولگرا/ فاصله عقيده با سليقه ميان جريان اصلاح‌طلب

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تکذیب تشکیل هیئت موسس برای تشکیل حزب فراگیر گفت: اصولگرایان هنوز به مسیری واحد برای تشکیل حزب فراگیر نرسیده‌اند.

"سید کمال سجادی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتشار خبرهای جدید مبني بر تشکیل حزب فراگیر و تشکیل هیات مؤسس برای آن اظهار داشت: در این زمینه با "حجت‌الاسلام ناطق نوری" صحبت شده بود اما جبهه پیروان خط امام و رهبری این خبر را تایید نکرده و چنین شکلی برای حزب فراگیر را مدنظر جبهه پیروان نمی‌داند.

وی شکل‌گيري چنین حزبی را برای تشکیل دموکراسی لازم دانست و ادامه داد: لازمه دموکراسی و مردم‌سالاری وجود حزب فراگیر است، چرا که دموکراسی وجود مردم در ساختار قدرت و عرصه سیاسی کشور را لازم می‌داند، بنابراین مردم از طریق حزب می‌توانند در ساختار سیاسی شریک باشند.

سجادی با بیان اینکه حزب فراگیر در دنیا بویژه در غرب بسیار تاثیرگذار است، افزود: تشکیل حزب فراگیر در بین اصولگرایان به دلیل فاصله سلیقه و عقیده‌ها به سرانجام خاصی نرسیده و اصولگرایان هنوز به مسیری واحد برای تشکیل حزب فراگیر نرسیده‌اند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام رهبری با اعلام اینکه بحث حزب فراگیر همچنان مفتوح است، تصریح کرد: شورای مرکزی جبهه به این نتیجه نرسیده که حزبی فراگیر با لیدری شخصیتی اصولگرا داشته باشد، فعلا بحث آن منتفی است مگر آنکه اسباب و لوازم آن آماده شود.

وی با بیان اینکه در جریان اصلاح‌طلب نیز فاصله سلیقه و عقیده‌ها زیاد است و رسیدن به حزب فراگیر فعال با محوریت شخصیت‌های بارز سیاسی را مشکل کرده است، بیان داشت: کسانی که از تشکیل هیئت موسس صحبت می‌کنند، مطلب بی‌اساسی مطرح کرده‌اند؛ جبهه وضعیت خود به شکل جبهه را حفظ و آن را تقویت خواهد کرد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه شخصیت‌های بارز سیاسی و اصولگرا برای لیدری معرفی شده اما رسما آمادگی خود را اعلام نکرده‌اند، اظهار داشت: حزب جمهوری اسلامی در گذشته که با محوریت "شهید بهشتی" و سپس دبیرکلی "مقام معظم رهبری" اداره می‌شد، پس از تعطیلی جبهه پیروان خط امام و رهبری جایگزین آن شد، بنابراین وجود شخصیت سیاسی بارز که در سطح ملی از اعتبار و وجهه خوبی برخوردار باشد برای لیدری مناسب است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به جلسه اخیر حزب متبوعش خاطرنشان کرد: شورای مرکزی حزب درصدد تمهیدات لازم برای تشکیل مجمع عمومی جهت تکمیل و ترمیم شورای مرکزی است.

گفتنی است پیش از این "سید کمال سجادی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از تشکیل مجمع عمومی جامعه اسلامی کارمندان به عنوان اولویت حزب متبوعش خبر داده بود.(اینجا)
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار